33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

ארוע מוחי בקרב אוכלוסיה צעירה.

אירוע מוחי, שבץ מוחי הינו גורם מוות מספר שלוש בעולם, אחרי מחלות לב.

שבץ מוחי מתרחש כאשר קריש דם חוסם כלי דם במוח, לפתע פוסקת אספקת הדם ובעקבותיה אספקת החמצן לתאי המוח.

סוג אחר של שבץ נגרם כאשר מתרחש שטף דם לרקמת המוח, עקב פקיעת כלי דם במוח.

סימני אזהרה הם מצבים המהווים חסר במערכת העצבים המרכזית.

 קשיי שפה –קושי במציאת מילים.

 קשיי הפרעה בדיבור: בלבול, קושי בהתבטאות.

 ירידה בתחושה: חולשה, כבדות בגוף, כובד ביד, נימול, זרמים ביד או ברגל, שיתוק פנים בצד אחד של הגוף.

 הפרעה בשיווי משקל, סחרחורת פתאומית.

 כפל ראייה, ראייה מעורפלת פתאומית, איבוד ראייה בעין אחת לזמן קצר.

אם אחד מהסימנים הללו מופיע יש לפנות לחדר מיון. 3 שעות ראשונות הן החשובות הקריטיות לטיפול כדי למזער ולטפל האירוע מוחי.

בחמש שש שנים אחרונות , קבוצות אוכלוסיה צעירה, בני 35-40 ומעלה,לוקים  באירוע מוחי.

גורמי הסיכון הנם נגזרת של אורח החיים המודרני, עידן שבו הכול זמין מהיר, תעשייתי ממוחשב וחומרי.אנחנו נמצאים בתקופה שבה הישגיות, תחרותיות, המרדף אחר כסף וקריירה, שעות עבודה ארוכות ומתישות, חוסר פרגון לעצמנו מגביר את גורם הסיכון הראשון מתח, לחץ, סטרס שמביא את גופנו למחלות (לחץ דם גבוה ),ומצבים קיצוניים.

 חוסר פעילות גופנית, פעילות אירובית. הליכה, שחייה , ריצה, חדר כושר, אופניים.

כל הגוף נהנה מפעילות גופנית סדירה, כי התעמלות מייעלת את הובלת החמצן ורכיבי המזון אל תוך התאים, וכן את הובלת דו תחמוצת הפחמן ומוצרי פסולת לרקמות הגוף, לזרם הדם ואל האיברים המסלקים פסולת מהגוף, וכך משתפרים תפקודי הלב, כלי הדם ומערכת הנשימה.

פעילות גופנית סדירה מפחיתה את הסיכון לחלות במחלות כליליות, ואירוע מוחי מכיוון  שהיא מורידה רמות כולסטרול וסוכר. משפרת ומפחיתה  את לחץ הדם .משפרת את אספקת הדם והחמצן ללב, ולמוח מגבירה  את היכולת התפקודית של הלב, מפחיתה את המשקל העודף ויש לה השפעה חיובית על קרישת הדם.

מומלץ  להתעמל לפחות 4-5 פעמים בשבוע, 45 דקות עד שעה.

 תזונה לקויה, אכילת מזון מהיר, מוכן, פסולת. עישון ואלכוהול, המביא לשמנות ומחלות כרוניות , שמשבשות תפקודים נכונים של הגוף והנפש.

מהי תזונה נכונה:זוהי דיאטה המספקת רמות מיטביות של כל אבות המזון הידועים ורמות נמוכות של מרכיבי מזון ,אשר מזיקים לבריאות, כמו:סוכר, שומנים רווים, כולסטרול, שומן טראנס,מלח ותוספי מזון כגון:צבע מאכל, חומרים משמרים, מונוסודיום גלוטומט וכו".

תזונה נכונה זוהי משטר אכילה בריא  עשיר במזונות "מלאים" טבעיים ולא מעובדים.

יש בו אחוז גבוה של מזונות צמחיים, כמו: דגנים מלאים, קיטניות, פירות וירקות,שקדים, אגוזים,לחם שיפון, מלא.דגים, מוצרי חלב דלים בשומן,טחינה, חומוס.

מזונות אלו מכילים לא רק אבות מזון רבי ערך ,אלא גם סיבים תזונתיים המועילים לבריאות.

בתפריט זה חובה לשתות כמות נאותה של נוזלים, לפחות 7-8 כוסות מים ביום ולהימנע ממשקאות ממותקים ומוגזים. להמעיט בקפה .

כאשת מקצוע אני חושבת  שעלינו לעצור , להיות קשובים לגופנו, צרכנו האישיים באמת. לפרגן לעצמנו דרך אכילת תזונה נכונה ,מסודרת ומאוזנת, לעשות פעילות גופנית , ופעילות הרפיה כגון, עיסוי,רפלקסולוגיה,  יוגה, שיטות אחרות שמטפחות את הגוף והנפש.

רצוי ונכון להשתמש באנשי המקצוע שיכולים להביא אותנו לאיזון מרבי ואורח חיים תקין ובריא ועדיין להשיג את הירח.

תודה , אתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת