33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

איך לשרוד תהליך של גמילה....?

בחודש האחרון החלטתי להפסיק לשתות קפה. שתיתי שתי כוסות קפה ביום, בבוקר ואחר הצהרים לפני הליכת ספורט יומית שלי. אמנם מבחינת כמות 2 כוסות קפה ביום נחשב מעט ומתון ,אך הרגשתי כבדות, אי נוחות בבטן, ועוד סימפטומים שנתרמו ע"י הקפה.

ברגע שגמלה בליבי ההחלטה להפסיק ועברתי לשתות תה ירוק אין לי חשק ורצון  לשתות קפה . 

לדעתי תהליך גמילה, המגיע מתוך מודעות ורצון הוא קל יותר לביצוע.

לאחרונה אני פוגשת בקליניקה לקוחות שנמצאים בתהליך של גמילה מקפה, משוקולד ,מג'אנק פוד , כאלו שהחליטו שדי להם מתפריט לא מאוזן ומרע לגוף . ומאידך לקוחות שתוך כדי תהליך הריפוי, בניית תפריט תזונתי חדש ומתאים להם הגענו להבנה שצריך וכדאי להפסיק לצרוך ולהגמל מפחמימות, סוכרים פשוטים,סיגריות, קפה, קולה ומזונות ממכרים נוספים.

לתהליך גמילה יש מספר שלבים ,תהליך זה מלווה בתקופות משבר שרצוי לדעת ולהיות מודעים להם. תפקידי כנטורופתית ומטפלת הוא לתמוך, לפרגן, למצא ולהביא למטופל את התחליפים הנכונים כדי להתגבר על משבר וחולשה זו.

אשתף אתכם במספר עיצות וטיפים תזונתיים איך להתגבר ולהתחזק בזמן גמילה מסיגריות .

ברגע שהחלטנו להפסיק לעשן חשוב לחשוב ולהתאים תזונה מתאימה שתלווה , תעזור, תשקם ותחזק את הגוף.

1. תזונה עשירה בירקות, פירות, פחמימות מורכבות כאורז מלא, קינואה,קוסקוס, קיטניות . מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך ובינוני, עשירים בסיבים תזונתיים, נוזלים, מזונות ניטרליים בטעמם היוצרים ומעלים איכות של שובע.

חשוב להמנע ממזונות מלוחים, חריפים, מתוקים מידי המעלים צורך לסיגריה או תשוקה למתוק.

2. נקודת מוצא חשובה הינה שישנם תקופות משבר - שלושה שבועות אחרי הפסקת העישון, 6 ,7 שבועות , ושלושה חודשים. כשאנו מבינים ומודעים לתקופות אלו יש ביכולתינו להתארגן, להבין את הרצון לסיגריה, את התשוקה המלוה אותנו באותו זמן.

כדי להתגבר על משבר זה אני ממליצה לשתות מיצים סחוטים טריים. (לרכוש או להשאיל מחברים מסחטת מיצים ולסחוט פירות וירקות). שילובים מומלצים- מיץ סלרי ותפוח עץ, מיץ תפוח ואגס, מיץ כרוב ותפוח, מיץ מלפפון+ תפוח+ קיווי, מיץ תפוז ורימון, מיץ פומלית. מיצים עשירים בויטמינים ומינרלים זמינים, איכותיים ובריאים לגוף.

3.צריכה של תוספי תזונה הינה חשובה בתהליך זה

 ויטמין C - מחזק את מערכת החיסון. בכל עישון של סיגריה אנו מאבדים 25 מ"ג ויטמין C.

 אבץ- לחיזוק דרכי נשימה עליונים, גרון, ושט,אף.משמש כמרכיב חשוב באנזימים רבים המשתתפים בתהליכי ריפוי פצעים ונזקי רקמות.

 ויטמין E וסלניום- אנטיאוקסידנטים חזקים.

 סופר אנטי אוקסידנט- פורמולה המורכבת משישה מקורות חזקים של נוגדי חמצון חזקים בטבע, נחשבים כפעילים ביותר בניטרול רדיקלים חופשיים ובהגנה על תאי הגוף. בעלי יכולת הגנה על הכבד מפני נזק מצטבר הנגרם ע"י גורמים סביבתיים.

 כלורופיל - הבסיס לכל טיפול תזונתי, עוזר בניקוי רעלים, חיזוק מערכת העיכול, פינוי פסולת מהכבד.

4.חשוב מאוד להקפיד על פעילות גופנית המתאימה לכושר הגופני ולגיל. פעילות זו מעלה אנדורפינים, מחזקת את הגוף והנפש, עוזרת בפינוי פסולת כליחה מהריאות, עוזרת ביצרת תנועתיות מעים.

5.גישה נוספת בתהליך הגמילה היא לשלב ולעשות פעילויות שאוהבים במשך היום, קריאה, יצירה, חוגים ועוד כדי לא לשקוע בהוויה של חוסר עשייה, אלא ליצור ולהתחדש בהוויה בונה, עשירה ומנווטת לשינוי אותו עשינו.

6.בכל תהליך של גמילה ישנם שינויים גופניים. כגון:  השמנה, תאבון רב, מתח, חוסר סבלנות, כאבי ראש, לעיתים חוסר שינה,אדרנלין גבוהה , שיעול ופנוי ליחה, עצירות ועוד סימפטומים .חשוב לשתף משפחה, וחברים, לשלב טיפול הוליסטי כמסג', רפלקסולוגיה , דיקור כדי להתגבר, להתחזק ולעבור את התהליך בצורה הטובה והמועילה ביותר.

אני מקווה שמאמר זה נתן כלים וערך לקוראים, אשמח לתגובות ולעזור בכל שאלה, בקשה.

בהצלחה אתי.

אין לקדם פוסט זה

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת