00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

Xcalibur ושטויותיו למען יראו וייראו

מה שצריך לעבור בשביל אינטרנט קצת מהיר במדינה הזאת

27/12/2010

מומלץ להביא משהו לשתות קודם לכן - זה הולך להיות ארוך.
כמו כן עדיף לשתות לאט - זה עשוי להיות מצחיק. כלומר, אם לא עצוב.

 

בסך הכול מה רציתי? שהקבצים ירדו מהר יותר? ש-YOUTUBE יגמגם לאט יותר? שהמשחקים ברשת יעבדו חלק יותר? שהפורנו ירד מהר יותר? תרתי משמע? הייתי חושב שזה לא כ-ז-ה הרבה לבקש במדינה שיחסית לגודלה היא אחת מהמעצמות הטכנולוגיות המובילות בעולם. 1600 פטנטים בשנה מוגשים מישראל בלבד - כמחצית מכלל הפטנטים באירופה כולה. אדם לחלל שלחנו (ופיזרנו), לווינים שיגרנו, תרופות מהפכניות פיתחנו, טילים באויר השמדנו, אך מעטים הם שהצליחו להתנתק מבזק ו-HOT גם יחד בפחות משבועיים וזכו לספר על כך. עבדכם הנאמן הוא מאותם יחידי סגולה שהצליח לגבור על צמד הענקים כששיערו עדיין לראשו. להלן השתלשלות העניינים והתופת שבין לבין. זה מה שצריך לעבור בשביל אינטרנט קצת מהיר במדינה הזאת.

מזה זמן מה שאני עוקב בקנאות וריר על קצה השפה אחר פרישת תשתית האינטרנט המהיר בארץ הן בבזק והן בחברת הכבלים.  לפי פרסומים רשמיים HOT השלימה כביכול את הפרישה שלה לכול חלקי הארץ. למה כביכול? מיד תדעו. בזק לעומתה, חרף קמפיינים אדירים ופרסומות מקיר לקיר וערוץ לערוץ היא כולה דיבורים כמו חול ואין מה לאכול. רק במטרופוליטן הקטן הקרוי על שם ירושלים, נכון לחודש אוקטובר האחרון כשליש מבתי האב בעיר כולל הכותב בעצמו, לא היו מחוברים לרשת ה-NGN של בזק הלא היא רשת האינטרנט המהיר. והרי מה יעשה לקוח של החברה שפגה התחייבותו לתשתית הישנה וברצונו לשדרג וללכת עם הקדמה?

מס' שבועות לפני תום החוזה שלי עם בזק, ערכתי בדיקה נוספת שמה התמזל מזלי ובאזורי אולי וכן נפרש השירות המדובר. לא דובים ולא יער. פניתי במכתב אל הנהלת החברה בזה הלשון: "אני אוהב אתכם אבל אם עד ה-1/11 אין NGN, אז אני אוהב את HOT יותר". רק כמובן יותר רהוט ופחות לקקני. אוקיי, קצת יותר לקקני. פייר, הם היו בסדר גמור ב-5 שנים שאני איתם, אז בשביל מה לי להחליף? זה לא שהמוניטין של המתחרה מתהלך לפניה ושירות הלקוחות שלה ידוע בדיוק באיכויותיו וחיבתו לצרכן הפרטי. אז מה כבר יש לי להרוויח? עוד הנחה של חופן אפונים כמו ישראלי טוב? אגב, עוד פסקה אחת ואני מבטיח לכם שתאמינו שלא, זו ממש לא פרסומת.
חזרה אלי נציגה מטעם "ראש מחלקת תשתיות" בבזק ובפיה הדבר הבא: "אנו מתנצלים, אך כרגע אין צפי לפרישת רשת ה-NGN באזור מגוריך". אמרתי לה שאם כך, אז אין צפי שאני נשאר איתם והתנתקתי. יצויין לטובה שהליך הניתוק לא היה כזה מעיק. הם אומנם זרקו לי כול מיני סיבות לא הגיוניות בעליל להישאר ופתאום קיצצו את המחיר בחצי אבל בשורה תחתונה, אי הסבלנות שלי גברה על הכול. זה ופורנו ב-1.3MBps.

קצת חששתי לעבור ל-HOT. קצת בלשון המעטה, ממש רעד לי הפופיק. מחד מדובר בחברה הכי שנואה במדינה שרק סיפורי בלהות וזוועה יוצא לשמוע עליה ואילו מאידך, עם כ-2 מליון מנויים אם לא יותר, במקום מסוים זה לא כזה מפתיע. טבעו של האדם ושל הישראלי בפרט הוא להתלונן. לכן לא ציפיתי למרגליות ושושנים כשנתקלתי למשל באתר IHATEHOT.NET.  אך מכיוון שלא נותרו לי ברירות אחרות, הלכתי על זה. טלפון אחד וכבר למחרת בבוקר התייצב אצלי טכנאי. מבדיקת מהירות שערכתי במקום עולים ממצאים מעודדים. חיבור יציב לחו"ל 1.3MBps בדיוק כפי ששילמתי. הייתי מבסוט עליהם, הבטיחו וגם קיימו.
התארגנתי לעבודה, בקושי הספקתי להוציא את כף רגלי ממפתן הדלת כאשר המייל הבא התקבל בסלולרי: "לקוח יקר, אנו שמחים לבשר לך שחוברת לרשת ה-NGN של בזק...". מה שנקרא יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל. חבורה של ליצנים. מעניין שאדון "ראש מחלקת תשתיות" בבזק לא היה מודע לכך שבזמן שעיריית ירושלים חפרה העיר לאורכה ולרוחבה עם הכנות הרכבת הקלה, בזק בכבודה ובעצמה ניצלה את המצב והחליפה את כלל התשתיות במקום כולל באזור בו מתגורר הכותב. חלמאות כזו הרבה זמן שלא נתקלתי.

חזרתי הביתה לקראת חצות. באתי להוריד איזה פרק מאחד המקורות הלא-אנטישמים שלי ו...נאצים? יכול להיות? ניסיתי עוד כול מיני מקורות מהימנים אך קיבלתי בדיוק את אותה מהירות. מכירים את העגלות סופר האלה עם 3.5 גלגלים שפונות רק שמאלה? בקושי 300kps - פחות מרבע(!) ממה שהייתי אמור לקבל במקור. הרמתי טלפון לספקית האינטרנט לשאול אם הכול כשורה ומבדיקות שערכתי עם הנציג מסתבר שהבעיה היא אצל HOT. הרמתי טלפון ל-HOT ובאמת עם כמה שהג'ינגלים וצלילי ההמתנה שלהם מקוריים, הדבר האחרון שרציתי לשמוע ב-12 בלילה זה "מבצע! שעבד את ישבנך ל-3 שנים וקבל מתנה שפכטל כדי שתוכל לגרד את הצואה שנשלשל עליך!". חצי שעה כזו עוברת לה כשבסופו של דבר ענתה לי נציגה שכול קשר בינה למה שנדמה לה שהיא חושבת שהיא עושה שם הוא מקרי לגמרי. במאמצים עילאים והמון נחישות ורצון טוב הצלחתי להעביר לה איך קוראים לי. וזהו, שם זה נגמר. היא החליטה לא להחליט, שלפה מושגים דמיוניים שגם הוקינג טרם הספיק למצמץ, אך לבסוף נכנעה לתחנוניי ובמקום להעביר אותי לנציג אחר הזמינה לי טכנאי הביתה(?). "אל ייאוש!" אמרתי לעצמי והתקשרתי בשנית לתמיכה הטכנית. ענה לי הפעם נציג קצת יותר יודע דבר. ראשית הוא לא יכל שלא לצחוק כשאמרתי לו שהזמינו לי טכנאי על הבעיה שלי. שנית, הוא הסביר שהמערכת נפלה להם וכול מה שצריך זה לסדר לי איזו הגדרה קטנה במודם והכול ישוב לסורו. אך מסיבות ברורות כמובן שהיה מנוע מלעשות זאת בעצמו ולכן המליץ לי איך לא? להתקשר אליהם שוב למחרת בבוקר.
הבחור היה נשמע לי אמין דיו, אז בלעתי את אשר אמר כמו טטל'ה וביום שאחרי שוב הרמתי להם צלצול.

 

 

"מה אתה רוצה?!", זו בערך התגובה הראשונית שקיבלתי כשגללתי בפני הנציג את אירועי הלילה שהיה. ניסיתי לחזור ולהסביר שלא יכול להיות שיום שלם האינטרנט יהיה מטוס ואז דווקא בשעות הקטנות של הלילה, כשכמעט ואחרוני החנונים הלכו לישון ואף אחד לא מחובר, והכול יתרסק. אם לא די בכך אז אפילו מהירות הגלישה לאתרים הפנימיים של חברת הכבלים עצמה אליהם ורק אליהם היא מחוייבת לספק את מלוא המהירות, מסורסת בקרוב לכ-70 אחוז. הנציג כאמור שמע את טענותיי, הבין לליבי, התייעץ, התחבט, בדק עד שלבסוף החליט שלא להחליט והזמין לי טכנאי. טמנתי את ראשי בכפות ידיי אבל אמרתי לעצמי בסדר, יאללה נזרום עם זה. לבטח משהו לא בסדר בתשתית ואולי עוד יעלו על זה אם ירצה הגורל, אך כמובן שהוא לא רצה.
לכול מי שסיים 12 שנות לימוד לבטח יצא לראות איזה ילד אומלל בכיתה שההורים או החברים הלא פחות אומללים שלו הזמינו לו ליום הולדת ליצן עם בלונים וטייפ דאבל-קאסט המשמיע שירים המסוגלים להמיר נטיה מינית. נשבע לכם שעכשיו אני יודע בדיוק כיצד אותו ילד הרגיש. הביאו לי מה-זה מוקיון הביתה. האיש שיחק עם כמה כבלים בקיר, בדק את אותם דברים שבדקו הנציגים הטלפונים ומיד קבע "הכול תקין, אך מכיוון שהבעיה מתחילה בשעות הלילה צריך לתפוס אותה על חם!". מה, שאני אבין? אין אצלם איזה רף קבלה מינימלי של 3 שעות לימוד באוניברסיטה לפלאפל בשכם? זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי מימי. מה זה סוג של מחלה שצריך "לתפוס אותה על חם"? מה זה איזה פשע מלחמה? הטמבל הזה עוד היה מזמין לי טכנאי ב-2 לפנות בוקר אילו לא הייתי עוצר אותו בזמן. די, יש גבול לכול תעלול.

 

שוב הרמתי טלפון לשירות לקוחות והפעם ביקשתי להתנתק. למזלי לא עברו יותר מ-14 יום החל ממועד הרכישה ולכן לא הייתי צריך להלחם יותר משעה וחצי של בירוקרטיה לפני שהגעתי אל אחד המנהלים. ענתה לי בחורה מאוד חמודה שהבטיחה לבדוק את טענותיי ולחזור אלי עם תשובה חד משמעית בהקדם האפשרי. ואכן, כעבור מס' שעות קיבלתי ממנה טלפון כשבפיה הפתרון לתעלומה: עקב שדרוגי תשתית ישנם שיבושים בגלישה באזור מגוריי. כמו כן, אין ביכולתה להתחייב בנוגע לסיום העבודות. אמרתי לה שחבל מאוד כי כעת הם חתמו במו ידם את תאריך התפוגה שלי איתם והוא פג ממש עכשיו. היא לא ניסתה יותר מדי לשכנע אותי להישאר איתם וטוב שכך. לא שבלאו הכי זה היה עוזר, כן? היא רק חזרה בפני על דרישותיי, תיאמה לי טכנאי שיבוא לאסוף את הציוד ודרכנו נפרדו לשלום.
עוד באותו יום פניתי חזרה אל בזק וחתמתי על חבילת 15 מגה, כמובן שלא לפני שווידאתי עם 3 נציגים + אתר האינטרנט של החברה שאכן רשת ה-NGN הגיעה לשכונת מגוריי. מסרתי פרטי תשלום ונאמר לי שתוך 48 שעות הקיו שלי יחובר מחדש לרשת ה-ADSL ואקבל הודעת SMS לגשת ולאסוף מודם חדש מאחת מחנויות ה-BEZEQ STORE באזור. נשמע פשוט והגיוני, נכון? אז זהו שאת ההודעה המדוברת לא קיבלתי עד היום - כחודש וחצי לאחר הרכישה. הרמתי טלפון ל-199 ושם נאמר לי "מצטערים (שכחנו שאתה קיים), נפלה טעות (קיווינו שגם אתה תשכח שאנחנו קיימים). אתה מוזמן ללכת לאסוף את הציוד כעת (אבל אל תבנה על זה)". הלכתי, אספתי, חזרתי, חיברתי ו...מכירים את הטרקטורים מימי המנדט הבריטי? אלה עם הגלגלים של הכרכרות? כ-ז-ה איטי. לא יותר מ-200kps לכול מקום בארץ, בעולם והנה שוב התחלנו.

הרמתי טלפון לספקית האינטרנט. משלל הבדיקות שהרצנו הן על התשתית והן על ספק התוכן עולה חד משמעית: מישהו שם בבזק נרדם בעמידה. הנציג העלה על הקיו את התמיכה הטכנית של בזק ואם חשבתם ש-HOT הביאו לי ליצן הביתה, אז זה היה הכלאה בין מו "משלושת המוקיונים" וחמור. למה דווקא חמור? כי ח-מו-ר כזה לא ראיתי בחיים שלי:

נציג בזק: "תגיד, אתה בטוח שאתה בכלל מחובר לאינטרנט?"
נציג ספקית: *מקדים אותי*, "לא, הוא גולש על איתותי עשן אינדיאנים. אתה גנוב תגיד לי? איך הוא בא אליך איתי ועוד אחרי שהסברתי לך מה הבעיה והוא לא יהיה מחובר?".
X: "חוט, שני אשל ובטריה 9 וולט מרובעת אני מבקש...".
נציג בזק: "תשמע, הוא פשוט לא קיים".
X ונציג הספקית: "מה זאת אומרת לא קיים?!".
נציג בזק: "לא רק שהוא לא מחובר ל-ADSL, אני בכלל לא רואה כאן הוראת חיוב לכרטיס אשראי. אין, הוא לא מופיע אצלי לא בשם, לא בתעודת זהות, לא בפרטי אשראי. כלום".
X: "אז איך אתה מסביר את זה שאני כן מחובר לאינטרנט?".
נציג בזק: "שאלה טובה...".
X: "???".
נציג בזק: "תפנה את זה לשירות לקוחות מחר בבוקר, הם בטח ידעו".

חשבתי לעצמי, "מתי כבר הסיוט הזה יגמר? מה באמת ביקשתי כול כך הרבה? אין מצב!". השעה הייתה בערך 2 לפנות בוקר כששוב הרמתי טלפון לתמיכה הטכנית. עונה בחור רוסי ששומעים עליו היטב שהוא חוסך להיות עני בזמן לימודים לתואר טכנולוגי-כלשהו. אני מסביר לו את הסיפור, הלה מתקתק קלות במחשב ולפתע פולט את אחת המילים הבודדות ברוסית שיצא לי ללמוד במהלך חיי. לא, לא "בלאט" וגם לא "סוקה". "חויובה", שזה סוג של חמור/דפוק בשכל/מוח רקוב/טמבל/דביל למיטב ידיעתי. הבחור הבטיח לי שתוך שעתיים גג "זה אינטרנט שלך עובד כמו בובל'ה" והלך לפתור איזו מטריצה קנונית. טוב. עוברים שעתיים, עוברים שלוש ו...יש אינטרנט. שעובד.אפילו רצוף. ואפילו בדיוק בדיוק כמו בפרסום וכפי ששילמתי. סוף טוב, הכול טוב.

עכשיו רק צריך לברר מה זה החיוב 140 שקל הזה תחת השם המסתורי "הוט אינטרנט" בכרטיס האשראי שלי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

25 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל xcalibur אלא אם צויין אחרת