00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אב במשרה מלאה

עברנו דירה

נודניק צרכני

אנו נוטים לחשוב לעיתים שאנחנו מדינה צרכנית מפותחת, שבה הלקוח הוא המלך והחברות רק מתרפסות בפניו כדי שיבחר במוצר שלהן ויעדיף אותו על פני המתחרים. מסתבר שאנחנו לא כך. אנחנו די שבויים של החברות ומוצאים את עצמנו מתרפסים בפניהן כדי לקבל שירות.

בשבוע האחרון היו לאיריס ולי כמה היתקלויות עם נציגי שירות לקוחות, שהשאירו אותנו פעורי פה. אולי הבעיה היא אצלנו, שאנחנו מצפים לרמה גבוהה יותר של שירות מהחברות שלהן אנו משלמים ממון רב.

ידיעות אחרונות (או: למה צריך לפרט לנוני מוזס מה לא טוב בעיתון שלו?)

בסוף החודש אמורה לפוג תקופת ההתחייבות שלנו למנוי "ידיעות אחרונות" לשנה. החלטנו שהעיתון לא ממש מעניין וחבל לשלם עליו כסף וביקשנו שהמנוי לא יחודש אוטומטית בסיום התקופה. בסך הכל יש כאן לקוח שמזכיר לחברה שתוקף החוזה בינהם תם, ומבקש לא לחדש אותו. איריס התקשרה. זה הלך ככה:

(המתנה ארוכה עם מוסיקה מעצבנת)

- ידיעות שלום.

- ההתחייבות שלנו לעיתון מסתיימת בסוף החודש ורצינו לא לחדש.

- תשאירי לי מספר טלפון ויחזרו אלייך משימור לקוחות.

- אני לא רוצה להשאיר מספר טלפון, אני רוצה לדבר עם מי שאמור לסיים לי את ההתחייבות.

- תמתיני על הקו, נעביר אותך לשימור לקוחות.

(המתנה ארוכה)

- שימור לקוחות.

- תוקף ההתחייבות שלי תם בסוף החודש, אני רוצה לוודא שאתם לא מחדשים לי אוטומטית את המנוי.

- למה את רוצה להפסיק לקבל את העיתון?

- אני לא חייבת לפרט לכם.

- אני חייבת לשאול את הדברים האלה.

- אני לא חייבת לפרט לנוני מוזס למה אני לא רוצה לקבל את העיתון שלו.

- את חייבת לענות לי על שאלות.

- אני לא חייבת לך שום דבר. טוב, אם את רוצה לדעת, תכתבי שהעיתון לא מספיק מעניין כדי שאשלם עליו כסף.

- למה לא מעניין? העיתון שלנו מאוד מעניין. אני יכולה להציע לך גם עיתון "לאשה" במתנה לשלושה חודשים חינם.

(אני צועק ברקע: "תגידי להם שאנחנו רוצים לבטל את המנוי כי הם לא כותבים דברים טובים על ביבי ושרה. רק ישראל היום בשבילנו")

- אני לא רוצה. רוצה לסיים את ההתקשות ביננו בסוף החודש ולוודא שאתם לא מחייבים אותי מעבר לכך.

(וכך הדו שיח נמשך הרבה זמן, אני מקצר)

- טוב, אנחנו לא נחדש את המנוי.

- אני רוצה לקבל על כך אישור כתוב.

- אנחנו לא מוציאים אישורים כתובים. אני יכולה לתת לך מספר אסמכתא.

- מה הבעיה שלך לשלוח פקס עם סיכום השיחה ביננו? הרי בחודש הבא אתם תמשיכו לחייב אותי על העיתון ותגידו שלא דיברתי עם אף אחד.

(ויכוח ארוך שבסופו הנציגה הבטיחה לשלוח פקס).

הפקס טרם הגיע. אולי נגמר הנייר ב"ידיעות".

 

מי עדן (או: האם נגמרו המים בגולן?)

אתמול היה מתוכנן יום חלוקה של כדי מי עדן לביתנו. אחרי הצהריים ראיתי שהשליח בושש לבוא.

מתקשר למספר שמופיע על הכדים: 1-700-70-2002

"מכבי שירותי בריאות שלום...."

מנתק.

מחפש בגוגל את האתר של מי עדן. באתר כתוב שהטלפון שלהם הוא 2929*

מתקשר.

(המתנה של 10 דקות עם מוזיקת אמביינט מעצבנת)

- מי עדן שלום.

- למה צריך להמתין 10 דקות כדי לדבר איתכם?

- אני מתנצלת על ההמתנה, אבל הנה אני עונה לך.

- תודה רבה באמת. נגמרו המים בגולן?

- מה?

- שאלתי אם נגמרו המים, כי לא הגיעו אלינו מים היום.

- תתן לי את מספר הטלפון שלך. אה, אני רואה שהיה שינוי בימי החלוקה אצלכם, ובמקום לקבל את המים ב-9.11 תקבלו ב-28 לחודש.

- למה לא הודעתם?

- שלחנו SMS

- לא קיבלנו שום SMS, ובנוסף נראה לך סביר לשלוח SMS חד כיווני כדי להודיע שאתם לא תביאו מים? מן הראוי היה להתקשר לפני שבוע, להודיע שהיה שינוי ולשאול אותנו אם אנחנו צריכים מים באופן דחוף.

- למה, כמה מים נשארו לך?

- בערך שמינית מיכל. לא יספיקו לי המים עד ה-28 בחודש.

- אז אני יכולה לעשות לך משלוח דחוף של שני כדים.

- טוב, אז שיבואו מחר.

- מחר אי אפשר, רק ביום חמישי המוביל יעבור ליד הבית שלך.

- טוב, אז ביום חמישי.

- עכשיו, נראה לך סביר שאני צריך לבזבז 17 דקות שיחה על חשבוני בגלל שאתם שיניתם ימי חלוקה ולא הודעתם לי? אני משלם הרבה מאוד כסף על המים האלה ומצפה לקבל שירות.

- אתה צודק, אני לא יודעת למה זה ככה.

(הבוקר, יום רביעי, ראיתי את המוביל מחלק מים לבתים ממול לבית שלנו. מעניין למה הוא לא יכול היה להביא מים גם לנו).

 

משרד הפנים (או: למה הגורמים הממשלתיים דווקא מפתיעים אותנו בשירות מדהים)

למשרד הפנים יש שירות שבו ניתן לחדש דרכונים בדואר רשום מבלי להגיע למשרדים עצמם. בשבוע שעבר מילאתי את הטפסים באינטרנט, הצטלמתי, שילמתי את האגרה באינטרנט (ואפילו קיבלתי הנחת משרת מילואים פעיל - 80 ש"ח במקום 170). שלחתי הכל במעטפה בדואר רשום למשרד הפנים בנתניה.

ביום ראשון אני מקבל שיחה ממישהי בסניף נתניה.

- שלום לך דרור, אני כרגע בתהליך של הנפקת הדרכון שלך.

- יש בעיה?

- כן, אתה מילאת את שם המשפחה שלך באנגלית עם האותיות TCH בסוף, אבל בדרכון הקודם השם היה עם האותיות CH בסוף.

- אז מה הבעיה, תשני, כנראה היתה טעות בדרכון הקודם.

- אני יכולה לשנות, אבל אני רואה שבדרכון הקודם יש לך ויזה לארה"ב שהיא עדיין בתוקף עד 2014 והשם שמופיע שם מסתיים ב-CH. עלולים לעשות לך בעיה בכניסה לארה"ב.

- אה, את צודקת, אז כדאי שהשם יהיה כמו שכתוב בויזה.

- כן, בגלל זה אני מתקשרת. אז אני משנה את השם בדרכון החדש לאותו שם כמו בישן. בסדר?

- תודה רבה לך על העירנות ועל האכפתיות.

(מסתבר שדווקא במשרדי ממשלה אפשר לקבל את השירות הכי טוב והכי מפתיע לפעמים).

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

28 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דרור כהנוביץ אלא אם צויין אחרת