משפחה בדרכים

לונדון היום הרביעי - גריניץ`

הבוקר התעוררנו מאוחר...(חופש...). היה יום ראשון - השבת של אירופה. כשאני בחו"ל יש לי תמיד רצון וצורך לקום מוקדם כדי להספיק לראות. צריך לעבוד על זה. זה טפשי. אני מאד מתקשה להיכנס למוד של חופש. לדומם מנועים, לעשות הכל לאט יותר. להנות מהרגע...

כשיצאנו החוצה לונדון כבר שקקה: משפחות, תיירים מכל העולם בכל הצבעים, השפות וצורות העיניים.

הלכנו מרחק כמה דקות מהמלון למעגן המעבורות של התמזה, ולקחנו את המעבורת לגריניץ'. למחזיקי הטראוולכארד יש הנחה.

מן הנהר ניתן לתפוס מבט מזווית אחרת על לונדון...מגדלים מגדלים אפורים - חומים משני הצדדים.

כעבור זמן קצר הגענו לגריניץ'. קראתי שגריניץ' היתה פעם כפר נפרד מלונדון, ורק עם השנים וההתרחבות של לונדון התחברה אליה.

גריניץ' יפה, בניינים לבנים ישנים ומפוארים על רקע הכחול של הנהר.

התחלנו את ביקורנו בה במוזיאון הימי maritime museum שהכניסה אליו חינם. במפת המוזיאוןן שמקבלים בכניסה יש רשימה של כמה מוצגים מומלצים. החלטנו להסתפק בהם. לונדון היוותה פעם נמל חשוב ומרכזי שהרבה מאד דברים חשובים עברו דרכו וקרו בו. המוזיאון מוקדש לנושא הזה. יש בו לא מעט דגמים של סירות וכלי ים אחרים אנו התחלנו בחלק המוקדש לאדמירל נלסון, שהאנגלים מאד מעריצים. בחדר מוצגים המדים שלבש בקרב האחרון בו נהרג, עוד עם כתמי הדם... כמו בסרטים, ומוצג סיפור הגבורה שלו.

אחר כך צפינו בתערוכה של צעצועי סירות ששימשו משחק לילדים במשך שנים. דגמים מוקטנים, מדוייקים לפרטי פרטים. מאד יפה ומעניין. יש חלק שבו הילדים מתוודעים למכשירים שונים ששימשו יורדי ים במשך השנים ויכולים להתנסות בהם, וגולת הכותרת היא מעין משק מחשב עם מסך ענק שבו מדמים כאילו אתה בעצמך משיט כלי שיט. אתה בוחר איזה ואיפה, וההדמיה מראה כמה זה קשה...

אחר כך היינו רעבים למדי. ברשימותיי היה לי שם של פאב אנגלי מומלץ, אך ההליכה אליו נדמתה לנו ארוכה. נכנסנו לבית קפה שלפי מה שהיה כתוב על שלטו נראה מבטיח: מרקים ומאפים מתוצרת אורגנית....וגם השם: green cafe נשמע ירוק. נכנסנו. המקום הקטן היה מלא עד אפס מקום בלא מעט אנגלים, ואנו סיכמנו לעצמנו שהנה נפלנו על מקום אנגלי טיפוסי ולא על עוד מלכודת תיירים. אז זהו, שלא...מלכודת תיירים או לא, המקום היה נפילה אמיתית. חוץ מסנדוויץ מלחם לבן כמו שיש בבית עם חביתה מקושקשת כמעט ולא היה בו כלום...כל דבר מהתפריט שרצינו, הסתבר כ"חסר". תמורת סנדוויץ עם חביתה, מרק ירקות (לא רע), ו - 2 תפוחי אדמה אפויים (מאכל אנגלי מסורתי ואהוב) שילמנו: 27 פאונד! (כמעט 180 ש"ח!). הסעודה המאכזבת העגימה את מצב הרוח לזמן מה...

קיוינו שהמצפה המלכותי המפורסם royal observatory יחפה על האכזבה הקולינרית. הדרך נראתה מבטיחה: הפארק שלמרגלות המצפה מקסים , והעליה תלולה ולא קלה לטיפוס. התמורה למאמץ כזה צריכה להיות שווה. המקום שמחולק לשניים: חלק העוסק בזמן, וחלק העוסק באסטרונומיה, אמור להיות מרתק. במקום קו נמצא קו המרידיאן המחלק את העולם למזרח ומערב, ולפיו מכוונים כל שעוני העולם. אלא ש...המקום היה מפוצץ בתיירים בצורה שלא תאמן. המוני המוני תיירים, עומדים בצפיפות, בתור ארוך כדי להצטלם על הקו רגל אחת במזרח ורגל במערב. בתוך המבנים המספרים את סיפור המקום ומשמרים את חדרי המחקר המקוריים נדחסו המוני אדם. המקום צריך להיות מאד מעניין...אך ההמוניות קלקלה את הכיף. התפעלנו מהנוף הנשקף מהמצפה, וויתרנו עליו...(הכניסה חינם גם כאן).

ועכשיו שמנו פעמינו אל גולת הכותרת של המסלול היומי: ה BRITISH MUSIC EXPERIENCE מזיאון הרוק הבריטי. גם לשם לקחנו שייט על הנהר. בדרך אל המעגן עוד עברנו דרך השוק של גריניץ': מעין נחלת בניימין + שוק האוכל. נחמד מאד. בנוסף יש בגריניץ' בסופ"ש גם שוק פשפשים לחובבי הז'אנר.

ה BRITISH MUSIC EXPERIENCE נמצא במקום שנקרא ה O2, שהוא כיפת ענק, שנבנתה אף היא לקראת חגיגות ה 2000 ונקראה "כיפת המילניום". היום נערכות במקום הופעות רוק מהטובות בעולם, וכן משחקי ספורט במיוחד בחורף. כמו כן יש במקום עשרות מסעדות מכל המינים והסוגים. המוזיאון הוא אחד המוזיאונים המדליקים ביותר שהיינו בו אי פעם. כרטיס הכניסה כולל שבב המאפשר להקליט כל תחנה ואח"כ להעלות למחשב בבית. במוזיאון חדרים חדרים כשכל חדר מוקדש לעשור במוסיקה הבריטית משנות ה 40 בערך עד ימינו. המוזיאון כולו אינטראקטיבי וכולל בגדים ואקססוריז של האומנים והתקופה, השמעת תקליטים ויצירות, רכילות ועוד ועוד. כמו כן יש חדר ענק עם מבחר כלי נגינה, מכשירי הקלטות וסאונד ועוד ועוד בו ניתן להתנסות ואף ללמוד לנגן יצירות אהובות וכמובן להקליט את עצמך מבצע, אפשר כמובן גם לשיר ואפילו לרקוד! יש תחנה שבה בתוך חדרון בוחרים את התקופה הרצויה והשיר הרצוי. יש מישהי מוקרנת על מסך שמלמדת את צעדי הריקוד שהיו אופנתיים באותה תקופה. אחרי חזרה קצרה: אנו רוקדים בעצמנו, כשכמובן השבב שבכרטיס מקליט הכל, אחר כך יוצאים מהחדרון, מעבירים את הכרטיס, ואתה יכול לראות את עצמך רוקד לציליל השיר הנבחר COOL לאללה!! היינו שם למעלה משעתיים, ואם לא היו זורקים אותנו משם כי היו צריכים לסגור, אולי היינו נשארים שם עד היום...

בתום הביקור ניתן לאכול באחת מאין ספור המסעדות במקום.

אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )