55
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

סימן קריאה!

פוליטיקה, מוזיקה, לשון עברית

ילד מי שמפרסם...

12/10/2010

לא יודע מה אִתכם אבל אותי השימוש בילדים בפרסומות מרתיח, במיוחד בפרסומות שאין ביניהן לבין ילדים דבר וחצי דבר.

במה דברים אמורים?

הפרסומות הפכו כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחיינו בין נרצה בין לאו. לרוב אני משלטט כשיש פרסומות כי הן הדבר האחרון שמעניין אותי, ועדיין - קשה מאוד לברוח מהן, הן נמצאות בכל מקום - בטלוויזיה, במרשתת, בפרסומות קופצות, בשלטי חוצות ואיפה לא? אתם רוצים לפרסם? אין בעיה, רק הרחיקו את הילדים מהזבל הזה שנקרא "פרסומת". ילדים הם הדבר התמים היחיד שעוד נשאר לנו כאן, אל תהרסו גם אותם!

השימוש, שלא לומר הניצול בילדים בפרסומות רווח כל כך במחוזותינו עד כי המפרסמים שכחו כי מדובר בילדים קטנים שעלולים להיפגע מהפרסומת שהשתתפו בה ומהפרסום שנקלעו אליו. ילדים מופיעים בכל סוגי הפרסומות - פרסומות לילדים ופרסומות למבוגרים, וזה פשוט מחליא אותי.

בפרסומות המיועדות לילדים או לתינוקות אפשר אולי להבין את הצורך בהם, למשל בפרסומת לטיטולים או לחטיף זה או אחר. ואולם, גם בפרסומות אלו חוטאים המפרסמים בחטא הפרסום: מראים ילדים בני 3 או 4 - שללא ספק נגמלו מהטיטול - בטיטולים שונים ובמצבים מביכים גם לילד בן 3 או 4. כלומר, לצורך הפרסומת המיותרת הלבישו את הילדים בטיטולים אף שהם עברו את הגיל. זו השפלה גדולה של הילד, זלזול וגם קצת רוע לב, אם תשאלו אותי. הכול למען צילום פרסומת לא הכרחית. 

אם בפרסומות המיועדות לילדים השימוש בילדים מובן ואולי נסלח, השימוש בהם בפרסומות שמיועדות למבוגרים הוא חטא בלתי נסלח ובלתי יכופר. 

למשל, הפרסומת של משרד השיכון (אם אינני טועה), שבה מראים שני ילדים בונים ארמון בחול, והילדה רוצה להוסיף עוד חדר. הילד משיב לה שאי־אפשר כי היא צריכה אישור מגורם א', אישור מגורם ב' וכן הלאה (אם אני לא יודע ולא זוכר באלו גופים מדובר, אז ילד קטן צריך לדעת רק בשביל פרסומת מיותרת?!) - ומה עונה לו הילדה? "מה, לא שמעת על הרפורמה?"
או הפרסומת עם הילד המעצבן שתמה עם חבריו אם הם שמעו את "החדשות שרצות הגן" - הפרסומאים והרעיונאים הביאו את הילד הזה כי חשבו שזה יהיה חמוד. אז יש לי חדשות בשבילכם: הילד רחוק מאוד מלהיות חמוד, הוא מעצבן ונודניק בדיוק כמו הפרסומת.

בפרסומות שילדים מעורבים בהן (לאלו המיועדות לילדים ולאלו שלא) עושים המפרסמים עוול כפול: לא זו בלבד שהם משתמשים בילדים בשעה שיכלו להשתמש במבוגרים או בכל דבר אחר, הם גם מלמדים את הילדים הרכים להתנהג כמבוגרים, לדבר כמותם ולהתנועע כמותם. עדיין לא הבנתי, למשל, למה ילדה בת 7 צריכה לדעת מה זו רפורמה ולמה ילד בן 6 או 7 צריך להתנהג כמבוגר ו"לרכל" כמו הגדולים.

המפרסמים רוצים לפרסם, רוצים לשווק, זה ברור ומובן, אלא שבדרך הם גם פוגעים ביקר לנו מכול - בילדים - ומותירים צלקת בנפשם רק לשם הפרסומת המקודשת.

יש להפסיק לאלתר שימוש בילדים בפרסומות!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

25 תגובות

הכי מעודכן
המאמרים הנצפים
המאמרים המוגבים
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל לשונאי10 אלא אם צויין אחרת