33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

תזונה למורות .

מאמר זה הינו שלישי בסידרה בו אני מנסה להעלות את המודעות והחשיבות של תזונה ואורח חיים בריא לילדים, לאנשים העובדים שעות ארוכות בהיי טק, לאנשים הנמצאים בתנועה כנהגים, חיילים, אנשים העובדים בחקלאות ...ועוד מקצועות בהם יש קושי ליצור סדר ואירגון, מקצועות שלעיתים יוצרים מחלות וסימפטומים כטחורים, עצירות, פטריות בעור הגוף, שגורעים בריאות ושיבוש איכות חיים.

המלצה למורות/מורים ואנשי מקצוע העובדים במסגרת של הפסקה קצרת טווח.

 בעקבות שיחה שהייתה לי עם מורה ,הבנתי שלמורות יש הפסקה קצרה שבה הן עושות הכל... כולל לאכול. לכן בשל הזמן הקצר ישנן כאלו שלא אוכלות,או אוכלות פרי, קרקרים למינהם  ושותות קפה/ שתייה קלה או מים בלבד.

כיון שארוחת הביניים או ארוחת הבוקר, מאוד חשובה למורות, מורים, אנשי מקצוע כגון מזכירות בית ספר, פקידות ומזכירות מנהלים ונותני שירות אחרים העובדים במשרד/חנות/מפעלים הנעים בין פעילות לפעילות ויש להם פרק זמן קצר לאכול, כדי להתרענן,כדי לעזור לגוף לחשוב ולהתרכז ולהיות מוזן ההמלצה היא:

א.להתארגן בבית לפני שיוצאים ולאכול ארוחת בוקר מצומצמת, בעלת ערך גליקמי נמוך, הנותנת לגוף אנרגיה לאורך זמן- כגון, 2 תמרים + שני שקדים, בננה, יוגורט +2 כפות גרנולה, יוגורט + כפית זרעי צ'יה, חופן קטן של צימוקים + 2 אגוזי מלך, או אגוז ברזיל.

ב.להביא סנדויץ מהבית, העשוי מלחם,(לחמנייה) מלא/שיפון/דגנים + אבוקדו; טחינה; גבינה לבנה, עיזים.. בתוספת ירקות כגון חסה, עגבניה, מלפפון. ניתן לחצות את המנה ולאכול חצי בהפסקה הראשונה ובהפסקה נוספת חצי שני. לשתות מים /מים בטעמים או תה קר למשל.

להיות מסודרים ומאורגנים שבבית תהיה ארוחת צהרים/ערב מסודרת, בעלת ערכיםתזונתיים עשירים, היוצרים איזון ,שובע וריכוז גבוה.

מניסיוני כמטפלת אני פוגשת נשים שאירגון וניהול יום שאנו יוצרים בפגישה תורם לתפריט מזין, חיוני ואנרגטי מצד אחד ומאידך ליום פעיל הנתרם על ידי פעילות גופנית.

ג. אנשי מקצוע העובדים במשרד, או מקום שיש בו מקרר, מיקרוגל אני ממליצה בחום להביא אוכל מהבית, כלומר, כלי סגור עם מנת אורז וירקות,ירקות מאודים בתוספת טחינה, סלט ירקות עשיר בטונה, ביצה קשה, אורז מלא ועדשים וכדומה.מנה עשירה המכילה חלבון ויטמינים ומינרלים.

מאוד רצוי לשלב פירות במהלך היום, לפחות 2 ,ולמרחיקי לכת חופן אגוזים או שקדים ומעט צימוקים ולחילופין תמרים, (2).

ד.יש חשיבות גדולה לנסות לאכול כל 3-4 שעות, כדי לשמור רמת סוכר תקנה בגוף, כושר ריכוז וחשיבה טובים , רמת סרטונין גבוהה.

תקופת הסתיו והחורף הינם מאתגרים מורים ואנשי מקצוע העובדים במשרדים ומסגרות, חשיפה לתלמידים, לקולגות וחברים למשרד החולים במחלות חורף ,שפעות ווירוסים.

אני ממליצה על תוספי מזון היכולים לעזור, להקל ולחזק את הגוף:

 ויטמין C   : סלו – סי 1000 בשחרור מושהה:  

מיועד לחיזוק מערכת החיסון במצבים של התקררות,וירוסים מחלות עונת מעבר וחורף, סיוע לגדילת הרקמות ותיקונן, מניעת נזקי רדיקלים חופשיים כעישון פסיבי ואקטיבי.

 ניתן לרכוש ויטמין C  אסקרובט, באבקה כ "תרכובת לא חומצית של ויטמין C".

למהול במים או מיץ לאנשים הרגישים ,הסובלים מגזים ותופעות אחרות בעת לקיחת ויטמין

 ויטמיןC   לילדים – כדורים למציצה.

 אלג'י  - "התכשיר הצמחי המוביל לחיזוק מערכת הנשימה"

תכשיר משולב, המכיל 5 צמחים,המסייעים לטיפול בבעיות גודש, שיעול , אלרגיות,צינון ובעיות סינוסים.

התכשיר מגיע בצורת כדורים וטיפות.

  ויטמין B 12 –" ויטמיני B  בנוזל לספיגה יעילה".

ויטמינים מקבוצת B  משפיעים על בריאות רוב הרקמות הפנימיות של הגוף ועשויים לסייע במניעת התפתחות תהליכי מחלה שונים. הם מסייעים בייצור אנרגיה, מתחזקים את מערכת העצבים, משפרים את תפקודי מערכת החיסון, ומפחיתים סטרס.

ויטמין B12  נחוץ במצבים של עייפות, חולשה, אנמיה, בעיות נוירולוגיות- ירידה בזיכרון,הפרעות שינה, מלנכוליה,דיכאון ועוד ועוד.

 פעילות גופנית היא כפי שלמדתם ממני, היא חשובה ובעלת ערך גופני, מנטלי, מוריד סטרס ומתח,מעלה אנדורפינים וסרטונין, משפר תפקודי גוף ,מייצב את השלד ,גמישות מפרקים ומעלה אנרגייה.

כמובן שאני ממליצה לשלב במהלך אחה"צ וסופי שבוע : הליכה, רכיבה על אופנים, פילאטיס ,יוגה , אימון בחדר כושר, שחיה וכל פעילות אירובית ואנאירובית התורמת לבריאות הגוף וטיפוח הנפש.

אתם מוזמנים ליצור קשר כדי לקדם את בריאותכם, להעשיר את ידיעותכם בנושאים של תזונה ובריאות.

בברכה אתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת