33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

תזונה לילדים פעילים.

פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום. שחייה, רכיבה על אופנים, משחקי כדור, חוגים ספורטיביים מלמדים את הילדים על התועלת שבחיזוק הגוף, העצמות, בניית מסת שריר, סיבולת לב ריאה כקראטה, קפוארה,גו'דו ריקוד ועוד.

ילדים המתעמלים באופן מסודר ועיקבי בספורט אירובי כגון ריצה,כדורסל,כדור-רגל,שחייה,התעמלות ועיצוב,רכיבה על אופניים ,מאוד חשוב שישמרו על תזונה עשירה בפחמימות מורכבות לפחות 40-50% המהוות מקור אנרגיה חשוב ועיקרי לגוף וחלבונים כ-30% שעוזרים בעיקר לבניית הרקמות, והשרירים ושומן כ  20% המסייעים בהעברת גורמים מזוניים מסיסים בשומן אל התאים.

דבר נוסף החשוב הוא להקפיד על שתיית מים או מים איזוטוניים שהם מכילים מינרלים ומלחים שאותם מאבדים תוך כדי אימון  כדי למנוע התייבשות,ולשמור על וויסות טמפרטורה בגוף ולמנוע  פגיעה בתיפקודי הלב.

כמו כן חשוב מאוד להקפיד על צריכת ויטמינים ומינרלים מפירות וירקות כדי לחזק את הגוף ולהעשיר אותו בנוזלים וסיבים תזונתיים.

אתן דוגמא לבניית תפריט :

סנדויץ (עדיפות) מקמח מלא, לחם שיפון ,לחם דגנים, ניתן לשלב לחם אחיד לילדים המתעקשים- עם אבוקדו או טחינה , חומוס ממרח או גבינה 5-9% שומן לצד ירקות כגון מלפפון, עגבניה,פלפל, חסה.

אורז מלא עם עדשים לצד מנת עוף, שניצל מטוגן ואו אפוי בתוספת ירקות מאודים, מוקפצים.

ניתן לשלב אורז לבן, המבושל בירקות כגזר, אפונה, בצל.

תפוח אדמה אפוי ושניצל לצד סלט ירקות. מנת דג לילדים האוהבים .

חביתה או ביצה קשה לפחות פעמים בשבוע.

פסטה ברוטב בולונז, פסטה ברוטב עגבניות ניתן לצד קציצות עוף.

סלט פסטה עם טונה או עוף.

מרק ירקות עשיר בירקות כתומים ועוף לצד קוסקוס.

אגוזים ותמרים. שקדים המהווים מקור לחלבון וסידן.

 רצוי להמנע או להקטין את צריכת הפחמימות הפשוטות כגון ממתקים, משקאות מוגזים,עוגות , מלוחים וכדומה.

 חשוב לצרוך סוכרים וכדאי להעזר בפירות יבשים,  צימוקים, תמרים,פירות טריים תפוח אגס, מלון,אפרסק, דובדבנים.שוקולד בכמות מדודה ושקולה, עוגות וחטיפי בריאות המכילים חלבונים וסיבים תזונתיים.

 ניתן להעזר בממרחים מזינים כגון חלבה,שקדים, תמרים, חרובים, גבינות, דבש המכילים חלבון וסוכרים עשירים הנותנים אנרגיה מיידית בזמן מאמץ.

חשוב וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע, נטורופת כדי לבנות תפריט עשיר ומגוון לילדים מתבגרים וספורטאים.

 תוסף תזונה המתאים לילדים שיש להם קושי בניהול תזונה מסודרת, לא אוהבים ירקות ופירות ,לא מוכנים לגוון את תפריטם הוא: "מולטי קיד עם ברזל ללעיסה".

תוסף המכיל 12 ויטמינים חיונים כויטמין A, D, E,   ויטמיני B, ברזל.

אינו מומלץ  לחולי צליאק.

הערה לסיום: ילדים לומדים מאיתנו ערכים,שפה, הרגלי תזונה, הגיינה וניקיון וכן לעשות ספורט ופעילות גופנית.

אם אנחנו  מהווים דוגמא טובה מפרגנים,שומרים ומתמידים על אורח חיים בריא ומזין כך הם יתחילו, וישלבו בחייהם.

תודה רבה ותרבו בספורט לבריאות הגוף והנפש. 

כדי לקבל יעוץ בהתאמה אישית לילדכם ולכם, אתם מוזמנים ליצור קשר איתי. בברכה אתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת