משפחה בדרכים

לונדון היום השני

ביום השני קמנו אל שמש מאירה ואל רוח קרה.

יצאנו רגלית לכיוון גשר לונדון. הליכה של כמה דקות מהמלון. בדרך ראינו את מצודת לונדון היפה.

חוצים את הגשר ולא מפסיקים להתפעל מהנוף ולצלם. המראה של המצודה העתיקה, הגשר שגם הוא לא חדש ומיוחד כל כך, והביניינים החדישים של הסיטי, עם התמזה באמצע והסירות השטות עליה - פשוט יפיפה!

תחנתנו הראשונה היתה ספינת המלחמה HMS BELFAST . זו ספינה ששימשה את הצבא הבריטי שנים רבות, גם במלחמת העולם השניה, והיום אפשר לבקר בה וללמוד על החיים בתוכה. מדובר פשוט בעיר שצפה על המים. בספינה יש: מטבח, חדר אוכל, חדרי שינה שבהם הימאים ישנים על ערסלים, מרפאה עם חדר ניתוחים, רופא שיניים, דואר, קיוסק, ועוד ועוד, וזאת בנוסף לכלי הנשק (טילים , פגזים וכד'). הסיור בספינה הוא ממש חוויה. עולים ויורדים במדרגות התלולות, ומרגישים ימאים לרגע. צוות הספינה לבוש בבגדי מלחים. הספינה עצומה ומרשימה מאד בגודלה. היה כיף!

המקום פתוח 7 ימים בשבוע. 10:00-18:00 . ילדים חינם. מבוגר: 12.95 פאונד. כלול במבצע 2 במחיר 1 של טראוולכארד (כך ששילמנו רק עבור אחד..). כתובת" morgans lane, tooley st.

המשכנו לטייל על הטיילת שלאורך התמזה. היתה שמש, אך נשבה רוח די קרה, היתה ממש אוירה של לונדון... בדרך עברנו דרך מרכז קניות מקסים, עם פסל קינטי גדול ויפה במרכזו, משהו שנראה כמו מפלצת מים בנויה גלגלים מסתובבים וחלקים זזים. במקום בתי קפה, מסעדות וחנויות. החלטנו להתחמם קצת בבית קפה צרפתי במקום. הזמנו קפה ושוקו חם, וקרואסוני שוקולד נימוחים, וחשבנו לעצמנו: כך נראית חופשה אמיתית... היתה תחושת התעלות שכזו...

המשכנו ללכת לאורך התמזה עד ללונדון ברידג'. משם שמנו פעמינו ללונדון דנג'ן. כתובת: 28-34 Tooley st , מחיר: 21.95 פאונד למבוגר, 19.95 פאונד לילד, מכבדים 2 במחיר 1 של טראוולכארד, שילמנו עבור 2 מבוגרים, פתוח כל יום 10:00-17:00 . בתקופה זו של השנה (ספטמבר) התור לא ארוך (כ-15 דק' המתנה). הדאנג'ן שם לעצמו מטרה לספר את ההיסטוריה האפלה של לונדון. אנו מובלים לאורך מסלול אפל ומאיים ע"י שחקנים המחופשים לדמויות תקופתיות: מכשפות, נשים עלובות זבות דם וכד', כאילו טיילנו בסמטאות לונדון התחתונה והעניה של המאות ה 17 וה 18. בהתחלה זה נראה לא כל כך מפחיד, אך האמת שהשחקנים לא אחת בהחלט מצליחים להפתיע ולהפחיד. לומדים על השריפה של לונדון, מי היה ג'ק המרטש ועוד דמויות אנגליות חביבות (ספר ששכחתי את שמו שאהב לרצוח את קורבנותיו), שטים במימי התמזה האפלים, עומדים למשפט מפוברק ע"י שופט מבולבל ועוד ועוד... אני מאד נהניתי. בת ה 8.5 נצמדה רוב הזמן לאביה. התכנית היתה בהמשך הטיול לבקר גם ב LONDON BRIDGE EXPERIENCE החדיש יותר והנמצא ממול לדנג'ן. בני המשפחה אמרו עם תום הביקור בדנג'ן שהיה כיף, אך מספיקה להם אטרקציה מפחידה אחת לטיול הזה...

Bloody Mary Killer Queen  Jack the Ripper

יש לציין כי החוויה בדנג'ן עורכת כשעתיים שבהן עומדים כל הזמן (כמעט...) על הרגליים. בתום הביקור הרגליים והנפש היו עייפות...

לפיכך, משם פנינו לשוק בורו הסמוך, הנמצא ממש מתחת ללונדון ברידג', סמוך לתחנת הרכבת. שוק בורו הוא שוק אוכל אופנתי, הפתוח בסופי שבוע בלבד (חמישי-שבת). לא בכל יום פתוחים אותם הדוכנים. בשוק ניתן למצוא דוכני ירקות, פירות ובשר, לצד דוכני אוכל מוכן מכל המינים והטעמים והסוגים, והכל מוגש בצורה מגרה ומושכת: דוכני עוגות וממתקים, דוכנים למיצי פירות, דוכנים למיני שיכר הנעשים במבשלות ויקבים פרטיים ואף ביתיים. אנחנו קנינו מיני מאפה אנגליים באחד הדוכנים: בצק טעים להפליא ממולא בבשר למיניהו: קידני פאי, צ'יקן פאי, מאפה לילדים שנראה כמו משה בתיבה. שתינו מיצי פירות וטעמנו גם משקה שיכר ביתי, וכן מאפים וגלידות בעבודת יד. אני מבחינתי יכולתי להישאר שם עוד ועוד...

שעות פתיחה: ה' 11:00-17:00 , ו' 12:00-18:00 , שבת 8:00-17:00 . כתובת: ליד הטיוב של לונדון ברידג'.

באזור יש עוד אטרקציות רבות: ה LONDON BRIDGE EXPERIENCE ששמעתי שהוא מאד מומלץ, וה WAR EXPERIENCE המעביר את החוויה של לונדון בימי הבליץ, שאני מאד רציתי להגיע אליו. אך מבחינתנו, השעה כבר היתה אחרי 16:00 . מזג האוויר הבהיר לנו שהילדה לא תוכל להמשיך ולהסתובב ללא המעיל שאבד לה יום קודם, ונאלצנו לעשות שינוי בתכניות ולנסוע לרחוב אוקספורד כדי לקנות מעיל חדש...

מאחר וחצי משפחה יאנו חובב בעליל קניית בגדים, נאלצו הבנות לוותר על המשך הסתובבות מהנה בין חנויות אוקספורד. מאחר והיה לנו עוד זמן, החלטנו לקחת אוטובוס לאזור של ווסטמינסטר, ולראות את האתרים המפורסמים מהגלויות. היה זה יום ביקורו של האפיפיור בלונדון, ואוטובוס הקומותיים השתרך לו בין הפקקים שנוצרו לרגל ביקור האפיפיור. זה לא היה אכפת לנו כל כך כי רגלינו היו עייפות ושמחו על המנוחה שנפלה בחלקן, ואנו בינתיים בחנו את רחובות לונדון העמוסים, ואת אנשי לונדון מגווני הלבוש והממהרים כמעט תמיד.

כשירדנו מהאוטובוס עצרנו בסופר וקנינו בו מצרכים לארוחת הערב. וזאת יש לומר: לונדון יקרה באופן שערורייתי!! כדאי לא לנסות בכלל להמיר את המחירים לשקלים כי זה פשוט מדכא! כל זה נכון במיוחד כשמדובר במסעדות. ברוב המסעדות, כמובן שבמיוחד באלה שבאזורים התיירותיים (ומה לעשות שלפעמים אתה שם ודווקא אז רעב?) המחירים גבוהים מאד. כך שאופציית הסופר הינה אופציה לא רעה בכלל. בסופר נמכרים כריכים ארוזים, טעימים מאד במחירים של כ 2 פאונד לכריך. הכריכים נדיבים ומשביעים. כמו כן ניתן לקנות סלטים ארוזים המגיעים עם מזלג קטן, פירות חתוכים בקופסא שאף הם מגיעים עם מזלג, מיני מאפים טריים: מאפינס, עוגיות שוקולדצ'יפס מדהימות ועסיסיות, הוסיפו שתיה ואתם מסודרים, למשפחה כבת 4 נפשות ב 10-14 פאונד (מחירה של מנה אחת לא כולל שתיה במסעדה...).

הביקור באזור ווסטמינסטר בדיוק בעת ביקורו של האפיפיור הסתבר כחוויה מעניינת. המוני מאמינים נוצרים במבטים מצועפים ומאוהבים, נושאים שלטי אהבה ותמיכה באפיפיור... דמויות ססגוניות של נזירים ונזירות מכל העולם, לכל אחד התלבושת שלו, מסתובבים בקבוצות נרגשים ונרעשים. צוותי טלוויזיה מכל העולם על במה מוגבהת עומדים ומדווחים לצופיהם בעולם כולו על מה שמתרחש במקום בו אנו עומדים ממש...התרגשנו... לכניסיה מבפנים לא ניתן היה להיכנס כמובן, אך ניתן היה להתרשם מגודלה העצום מבחוץ. עברנו ליד בית הפרלמנט היפה, הביג בן, גשר ווסטמינסטר שממנו נופים מדהימים על בית הפרלמנט והביג בן, הלונדון איי (הגלגל הענק) התמזה ולונדון עצמה בשיא יופיה ותפארתה למי שחובב (כמוני) מראות אורבניים. סיימנו את היום בארוחת הערב שקנינו מבעוד מועד, בגינה הצופה על הגלגל הענק.

איזה יום כיף היה!!!

אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )