הכל מהכל

יום טיול ברמות מנשה

02/10/2010

אחרי שכל סוכות חפרתי לאחשלי (ואשתו/גיסתי) שאני חייבת לנצל את החופש ולצאת לטיול, לא היתה להם ברירה, והיום יצאנו ליום טיול באזור רמות מנשה. למרות שאנחנו מיטיבי לכת (לא ברור האם אני נכללת מבחינתם בהגדרת ה"מיטבי לכת", אבל תפסתי על זה טרמפ)  זה לא היה טיול עם הרבה הליכה אלא בעיקר נסיעה ממקום למקום, כי היה מאוד חם   וכי כמו ספוילר של סרט או ספר פתחנו את הטיול במצב רוח שטיול בד"כ מסתיים בו - היינו עייפים אך מרוצים, אז לא צריך להתאמץ על מנת לסיים אותו בהרגשה הזו

בדרך אל נקודת הטיול הראשונה שלנו עברנו במטעי רימונים, שהיו הפתעה לכולנו (חשבנו שכל הרימונים נקטפו לרגל החג). תוך כדי עצירה להתבוננות הבנתי שאפעם למעשה לא ראיתי עץ רימון מלא פרי:

עוד עצירה מעניינת בדרך היתה כשגילנו מיחזור מפתיע - במטרה לשמור על גפנים (אם זיהינו נכון) שיגדלו בצורה ישרה, תוחמים אותם בקופסת חלב:

המשכנו וטיפסנו (באוטו, לא לדאוג)  אל היעד הראשון - "ההר העגול", שממוקם ליד קיבוץ עמיקם. המקום הוקדש להנצחת זכרו של הצנחן ראובן גלקין בן המושב עמיקם שלחם כקצין בחווה הסינית ונפל - והוא בן 19 - בקרב על הגשרים תוך הפלת מטוס מצרי, ועל כך הוענק לו צל"ש. לכאורה נראה שנעשתה עבודה להסדרת השביל ומקום ההנצחה בראש ההר ע"י קק"ל ותלמידי האזור (שולחנות לפיקניק בראש ההר ואפילו ראיתי עמודי תאורה) אבל בפועל המקום די מוזנח, מלוכלך ובאופן כללי לא ממש מזמין אורחים. מה שכן הזמין היה פסל שניצב בראש וההר, וגרם לי להביט בו ודרכו די הרבה זמן:

נקודת הטיול הבאה היתה "מעיין נסתר". מסתבר שעוד מלאאא אנשים וג'יפים חיפשו אותו ביחד איתנו.. נסענו נסענו, חיפשנו חיפשנו, וכשסוף סוף מצאנו את המעיין, גילינו שיש מי שמצאו אותו עוד לפנינו:

אז לא היתה ברירה, נסענו לחפש מעיין נסתר אחר. בענייני טיולים ומסלולים אחשלי הוא גוגל מהלך על שתיים, כולל אופציית החיפוש המתקדם . בקשו ממנו המלצה למסלול, כולל בקשות מיוחדות - אורך מסלול, מה רוצים לראות, איפה רוצים להיות וכמה ואיך רוצים ללכת, ותוך שניה הוא מוציא מהראש מסלול עם הדרכה מפורטת איך נוסעים ומה רואים. אז לחפש מעיין אחר? לא היתה לו בעייה. נסענו עוד טיפה בדרך חתחתים אחרת ו- הידד! מצאנו, לצערי לא צילמתי, אז תסתפקו בלדמיין איך נראה מעיין (סודי) קריר ונעים בתוך מבנה, מעיין שהוא כולו שלנו

בדרך חזרה עצרנו לארוחת צהריים וקפה על האש. חזרנו הביתה, כאמרת הביטוי השחוק "עייפים אך מרוצים", תוך ידיעה שצריך לעשות את המסלול שעשינו היום שוב באביב , כשהכל מסביב מוריק (תמונה מטיול באזור לפני שנתיים):

זה כיף לצאת לטייל, וגם בארצנו הקטנטונת, יש הרבה מה לראות. רק אל תשכחו ביציאה מהשטח או בסיום הפיקניק - השאירו אחריכם מקום נקי לטובת   הנוף והסביבה הירוקה (נו טוב, וגם לטובת לטובת המטיילים הבאים)