00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

פרבולה מחייכת

כרטיס טיפש

07/09/2010

אני זוכרת תקופה רחוקה ויפה. תקופה בה אדם היה רוכש כרטיסיה, משלם סכום כסף כלשהו, מקבל חתיכת נייר-קרטון קטנה המסמנת כמה פעמים מותר לו לנסוע באותו הקו בהתחשב בסכום ששילם, אנשים טובים היו מנקבים את הנייר כשהיית עולה לאוטובוס, היית מחייך בנימוס, אומר יפה "תודה" והולך לתפוס את מקומך הראוי באוטובוס באין מפריע. אחחח נסיעת אוטובוס נטולת חרדות... איך אני מתגעגעת לזה!

ואז... טאם טאם טאם... הגיע הרב קו. כרטיס מגנטי נטען בו רוכשים כרטיסיה, מעבירים על מכשיר שקורא כמה נסיעות נשארו, אפשר לטעון במקום עם הנהג, אין עוד מקרים שלנהג אין את הכרטיסיה הספציפית שאתה צריך, הכרטיס הוא אלקטרוני- אז ניתן לחסוך בנייר, לא תצטרך להוכיח אם מגיעה לך הטבה זו או אחרת כי אתה פנסיונר או כבד ראייה וכאלה, תופס רק ספייס של כרטיס פשוט אבל אפשר לטעון בו את כל חברות האוטובוסים, אין יותר מצב בו זכרת לקחת רק כרטיסיה אחת ונתקעת בלי השנייה. כרטיס חכם- נשמע מושלם.

אבל אני זו אני, וככזו- שום דבר לא יכול ללכת חלק! אין מצב כזה! לא יהיה תרחיש בו דברים מתקתקים לי כמו שצריך והכל מתנהל על מי מנוחות. היה אמור להיות ברור לי שמשהו דפוק בכרטיס שלי. הפעם הראשונה שגיליתי את זה הייתה בוקר אחד כשאיחרתי למבחן. לקחתי עט, דחפתי את כרטיס הסטודנט לנרתיק הזה של הרב-קו, ורצתי כל עוד נפשי בי מתפללת בכל הכוח "בבקשה בבקשה... אני חייבת להספיק את האוטובוס הזה!". הספקתי. עליתי. הנחתי את הכרטיס על המכונה, חיכיתי לקבלה (אגב, לא הבנתי איך הרב קו חוסך נייר. בעיני הוא מבזבז. קבלה על הרכישה המקורית + קבלה חד פעמית פר נסיעה. הרבה פחות ירוק מכרטיסיה אחת מנייר) אבל הלה בוששה לצאת. המכשיר לא קרא את הכרטיס שלי. הבטתי בנהג במצוקה הולכת וגוברת כל פעם שהוא ניסה להעביר אותו- והמכשיר נותר אדיש. פתאום נהייתי מאוד מודעת לכך שלא לקחתי איתי כסף. בכלל. מצב מאוד לא שגרתי אבל ככה יצא. ואיך, לכל השדים והרוחות, אני יכולה להוכיח לנהג, אם אתבקש, שיש לי עוד מלא נסיעות בכרטיסיה?! יש לי את כל הקבלות, אבל מה מונע ממני פשוט להוציא את הקבלות האחרונות?

הנהג, שגם התעצבן מאוד מהמצב, ניסה שוב ושוב, ואז בדק והתייעץ עם המוקד, בסופו של דבר התייאש, והורה לי להגיע לתחנה המרכזית בהקדם- ולבדוק מה קורה עם הכרטיס. שאר הנסיעה ישבתי בצד סמוקה מבושה. חשתי בעיניים של כולם עלי, למרות שקשה לי להאמין שזה באמת עניין מישהו. הרגשתי כמו אוכלת חינם שנוסעת ככה סתם בלי לשלם. למרות שזה ממש לא היה באשמתי- הרגשתי ממש רע עם העניין. אחרי המבחן (שבאופן מפתיע הלך טוב. כנראה את כל העצבים שלי הוצאתי באוטובוס) עשיתי דרכי לתחנת האוטובוס. רק כשהגעתי הבנתי שאני הולכת לאכול עכשיו את אותו הסיפור- לכיוון השני. עליתי בחשש לאוטובוס, הכנתי את עצמי להסביר לנהג מה קרה ולהבטיח לו שאני נוסעת איתו עד לתחנה המרכזית כדי לסדר את העניין, הוצאתי את הכרטיס, הנחתי אותו על המכונה מתוך הרגל וכדי להרגיש שניסיתי והכרטיס עבר בלי בעיה.

מאז קרו לי עוד כמה מקרים שהיה קשה מאוד לנהגים להעביר את הכרטיס. בהתחלה הנחתי שהמכונה של הנהג הראשון פשוט הייתה קצת דפוקה, אבל כנראה הבעיה היא בכרטיס. וכל פעם שזה קורה אני מוצאת עצמי במצב מאוד לא נעים. הייתי הולכת להוציא חדש, אבל שוב... איך אני אוכיח ל"נתיב אקספרס" שיש לי כרטיסיה שלמה שטעונה ב"אגד תעבורה" וחצי כרטיסיה ב"דן"? מה שבטוח- למדתי את הלקח- אין מצב שאני עולה על אוטובוס בלי כסף. עכשיו אני רק צריכה רגיעון צמוד. אוף... מי חשב על הכרטיס המעצבן והלא יעיל הזה?! איזה כרטיס חכם?! כרטיס טיפש! יקולל הרב קו!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

25 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל just GL אלא אם צויין אחרת