33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

הקשר בין תזונה לבריאות הילדים....

החופשה עומדת להסתיים, שנת לימודים נוספת מתחילה.

ישנה חשיבות לתזונה ולאוכל שילדינו ואנחנו אוכלים כדי לשמור על ריכוז ואיכות חשיבה גבוהים, עירנות ורעננות במשך היום, תחושת נינוחות , שובע ושביעות רצון במהלך היממה, מבלי להקלע לעייפות , עצבנות, רעב ,ירידה באנרגיה וסימפטומים נוספים המשבשים את היום.

ילדים ונוער- לקבוצה זו מאוד חשובה התזונה להתפתחות תקינה,התבגרות טובה לאורח חיים בריא ופעיל.

תזונת ילדים מבוססת על למידה ,הדרכה ,חינוך ודוגמא.                                 

כיצד אנו יוצרים סביבת אכילה נעימה ,ומלמדים את הילדים שלנו  לאהוב ולהעריך מזון בריא מגוון ועתיר רכיבים תזונתיים מזינים?

אנו הדוגמא ,ההשתקפות להוויה היומיומית שלהם. הילדים לומדים מאיתנו לדבר ,לתקשר לאכול וליצור מערכות יחסים  וקשרים חברתיים.

לכן כשאנו אוכלים ליד שולחן לאט, ובאופן מסודר,במידה ואנו כמשפחה מקפידים על ארוחות משותפות, אם אנו כוללים ומקפידים לשלב בתפריט שלנו פירות וירקות, ואוכלים  מזון מגוון עשיר  וטרי בויטמינים, מינרלים ושאר אבות המזון  אזי הילדים לומדים מאיתנו את הכללים ופועלים על פיהם.

ארוחות הילדים חייבים לכלול ירקות לשם אספקת ויטמינים ומינרלים.

אני יודעת שישנם ילדים בגילאים שונים שפשוט שונאים ירקות. אסור לנו להכריח! חשיפתם של ילדים לירקות ופירות היא דרך ההורים ושאר בני המשפחה. בשלב מסוים ישנם ילדים שמתרככים ומוכנים לנסות/לטעום לכן חשוב לחשוף אותם, להכיר להם ירקות בצורות שונות של בישול.ילדים שמאוד מתקשים לאורך זמן יתכן שכדאי להמליץ על מולטי ויטמין.

בסיס טוב לחלבון יספקו בשר הודו, עוף , חזה עוף בגריל. דגים כמו טונה ,סלמון, הליבוט וכן קיטניות כגון שעועית,אפונה.

כמו כן דגן מלא כאורז חום,אורז בשמתי בתוספת של קיטניות (שעועית,אפונה). קוסקוס,בורגול  ופסטה. וגם יוגורט וגבינות עד 5% שומן.

פירות מהווים חלק מהתפריט היומי.רצוי לאכול 3-4 פירות. ניתן לחתוך פירות וירקות, או להשאירם שלמים בצלחת, כדי שהילדים יראו ויתנסו באכילתם במשך היום.

חשוב להכיר לילדים  ממרחים מסוגים שונים :ממרח חרובים, ממרח שקדים, תמרים, חלבה, אבוקדו, דבש,חמאת בוטנים לילדים שלא רגישים.

 מזונות כגון טחינה, חומוס גבינות רזות הן חלק מתזונה יומית.

ממולץ לשתות מים במשך היום, להמנע ממשקאות קלים. כוס משקה קל = 6 כפיות סוכר, והרבה קלוריות.

ארוחת בוקר יכולה להיות סלט פירות ויוגורט, או דגני בוקר בתוספת חלב בחופשה.

במידה והילדים לא אוכלים ארוחת בוקר, מומלץ לפני ארוחת הצהרים לאכול פרי  כדי להזין את מערכת העיכול ולמנוע רעב גדול מאוד.

 לבית הספר רצוי להכין סנדויץ עם גבינה רכה או קשה, גבינה מלוחה וירקות, אבוקדו, או ממרח מזין אחר, כגון חומוס,ממרח חלבה,חמאת בוטנים,ממרח שקדים מזונות שמכילים חלבון ,מעניקים שובע לפרק זמן ארוך ואנרגיה לחשיבה וריכוז. אפשרות לשלב בימים ארוכים מאפנס' גזר, או צימוקים, עוגיות שיבולת שועל וכדומה.

 מומלץ לא כריך שוקולד המעניק קלוריות ריקות וסוכרים פשוטים.

ארוחת הצהרים צריכה להיות מגוונת. שילוב של מנת עוף ואורז לצד ירקות,(תירס, אפונה, שעועית ירוקה, כרובית, ברוקלי,ירקות מוקפצים בטטה ועוד),פסטה ברוטב עגבניות או בולונז.סלט ירקות ,או ירקות חתוכים.תפוח אדמה לצד דג אפוי ,או חזה עוף בגריל.מרק ירקות  עם חומוס וקוסקוס.לזניה גבינה לילדים צמחוניים, פשטידת ירקות, תירס, בצל, מנגולד.

יש להקפיד לאכול אוכל טרי ומגוון, להמנע ממזון מטוגן או קנוי.

 שיתוף הילדים בהכנת הארוחות הינו חשוב. נתינת אפשרות בחירה והחלטה ולילדים גדולים אפשרות להתנסות בבישול, תתרום להנאה באכילה לגאווה ורצון להתנסות במאכלים חדשים.

 חשוב להסביר לילדים את חסרונות הממתקים והחטיפים ,ואפילו להגביל במשך השבוע. מזונות אלו עתירים בסוכרים ומלחים, עשירים בקלוריות ושומן, מהווים קלוריות ריקות, ואינם תחליף לארוחה.

חשוב לא להרגיל אותם למזונות קנויים ומוכנים כמו פיצה, המבורגר, צ'יפס, נקניקיות וכו', אלו הם מזונות שאוכלים אולי ,כשיוצאים לבלות וכמובן לא כל יום.

 אני באופן אישי לא ממליצה לשתות משקאות  כגון שוקו, קולה, נס קפה באופן גורף ויום יומי, הם משקאות מתוקים שמורידים ספיגת סידן מהעצמות, מפריעים לגדילה וצמיחה של ילדים, פוגעים בשיניים, גורמים להשמנה.

הלחם המומלץ הוא לחם דגנים או לחם מקמח שיפון, קמח מלא, במידה והילדים מגלים התנגדות ניתן לשלב עם לחם אחיד. חשוב לתת לילדים מזונות עם סיבים תזונתיים כדי למנוע עצירות, ולעזור לגוף לסלק פסולת, לדעת שזהו חלק מהתפריט גם שיגדלו.

 מאוד חשוב להמנע ולהמעיט מזונות בעלי שומן רווי, מזונות מוקשים(חומצות שומן טראנס),מרגרינה, מיונז, בצק עלים,מזונות המבוססים רק על בצקים,עוגיות ,ביגלה,חטיפים למינהם.

 לעומת זאת להכיר להם מזונות כגון: אגוזים, שקדים, גרעינים, פירות יבשים, בצק פילו,שמן זית, רוטבים על בסיס השמן,רוטב פסטו , אבוקדו ועוד.

אלו הם המלצות פשוטות ,זמינות היכולות לשמש את כל בני המשפחה.

במאמר הבא אנסה להרחיב ולתת את הדעת בנושא של תזונה למורים הנמצאים ופעילים שעות ארוכות במסגרת בית הספר.

 

כדי לקבל פרטים נוספים או יעוץ בהתאמה אישית אתם מוזמנים ליצור קשר.

בברכה אתי נטורופתית. 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת