00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הרוח והשמש על פני

הודעה על שינוי כתובת
     
הבלוג עבר דירה למקום אחר, נקי מפרסומות
חפשו אותי ב
http://pilgia.blogspot.com/
 

הפסקת פרסומות

במחשב שלי בעבודה, אם אני נכנסת לאתר כמו תפוז, אני רואה הרבה קוביות שחורות מפוזרות פה ושם, וסרגל צהוב קופץ, מודיע לי שאני לא יכולה לראות את כל המדיה באתר, ומציע לי להוריד תוסף שיאפשר לי לראות אותה. אבל זה המחשב בעבודה, ולכן אין לי שום אפשרות להתקין תוסף מכל סוג שהוא, גם אם אני מאוד רוצה. נשארתי עם הריבועים השחורים, וגיליתי שזה לא שחויית הגלישה שלי טובה פחות ככה - היא טובה יותר. כל הבאנרים הפרסומיים שזזים, מהבהבים, צועקים לפעמים ומפריעים באופן כללי - מושתקים. כל שאר האתר, הפורומים, הקומונות, הבלוגים וכו' - פעילים כרגיל.

כאשר הבנתי את זה, ויתרתי על הטלפון לאחראי הרשת, והתחלתי להנות מחויית גלישה טובה. זה שכנע אותי להוריד גם בבית חוסם פרסומות. כל הקשקושים מסביב כל הבאנרים הצבעוניים והמהבהבים, ממש מפריעים לי להתרכז בקריאה. הרבה יותר נוח כשהם לא שם. חוספ הפרסומות לא מוריד פרסומות שהן תמונות רגילות, או פרסומות טקסט, אבל הוא מנטרל את הגורמים המפריעים. למי שרותה לדעת איך לעשות את זה אני אציין שזה צעד שמצריך ויתור על דפדפן האקספלורר, והליכה לדפדפן אחר, שהוא גם טוב הרבה יותר. אני גולשת בפיירפוקס, אבל חסימת פרסומות אפשר לעשות גם בכרום. כמה קליקים פשוטים, וכל הסביבה התפוזית הופכת להיות נקיה הרבה יותר.

מי שחושב קצת לעומק על התופעה ועל ההשתמעויות שלה, יכול להיות המום. הפרסומות משתמשות במדיה משוכללת יותר מרוב התוכן באתר. זה כאילו שתלכו לסרט רגיל שבו הפרסומות בתלת מימד. או שבעיתון סוף השבוע יהיו כל הכתבות בשחור לבן, והפרסומות על דפי כרומו צבעוניים. אנחנו מוקפים פרסומות כל חיינו. זה התשלום שאנחנו משלמים על שירותים שונים כמו קריאת עיתון (שעולה מעט) או גלישה באינטרנט (בחינם). אבל לפעמים הגולם קם על יוצרו. על יצרנית מכונות הצילום והמדפסות זירוקס אמרו פעם שהיא בעצם חברה לשיווק דיו. המדפסות הן רק אמצעי לייצר את הביקוש לדיו הזה. כך גם אתרי התוכן ואמצעי התקשורת - הפכו להיות פלטפורמות ליצירת עוד ועוד פרסום. מעלים תכנים, יוצרים תוכניות וכותבים מאמרים - רק לצורך הרייטינג שהוא הכסף העובר לסוחר בעולם הפרסום.

על פי ויקיפדיה יש לפרסום כמה מטרות עיקריות: יידוע, שכנוע, איזכור, חיזוק עמדות והנעה לפעולה. לדעתי זו רק חלק מהתמונה. יש לפרסום מטרה שהיא יצירת צרכים לא קיימים. בניית תמונת עולם לפיה אם אני אצרוך עוד ועוד ועוד דברים שהם בעצם מיותרים לי, אהיה המאושרת באדם. ואלה מטרות בעייתיות עד מאוד. יידוע הוא בסדר, כי יש דברים שלו ידעתי על קיומם היו עוזרים לי מאוד. גם שכנוע לבחור מוצר של חברה X במקום המקביל לו מחברה Y הוא סביר. כל מה שבתחומים האחרים הוא צורה אחרת של שטיפת מוח, והייתי שמחה לא להיחשף אליה.

אבל כנראה מישהו גילה לתפוז על חוסם הפרסומות שלי. אחרת לא ברור למה הוא מנסה בכל דרך אפשרית לתקוף אותי ולעקוף את החסימות שלי. כל מיני פחיות מצריכות אותי לעדכן את חוסם הפרסומות. באופן לא מפתיע הפרסומים האינטנסיביים הגיעו יד ביד עם מלאי תקלות באתר. וזה ברור, כשמעמיסים על השרתים מדיה רבה מעבר ליכולותיהם - הם קורסים. חד וחלק. גם הודעות שיווקיות בפורומים ובבלוגים של אנשים שקיבלו מוצרים להתנסות מתחילות לעלות לי על העצבים. למרות שבמקור זה נכנס לגדר ה"יידוע". איך אדע שהמוצר טוב אם הוא חדש ומעולם לא שמעתי עליו? מה ישכנע אותי לנסות אותו בכלל? אבל הכמות הגדולה וההצפה של המוצרים הללו בכל מקום שהוא באתר, היא הגזמה גדולה. אני מיידעת כאן - למרות שעשיתי את זה בעבר, לא מעוניינת לקבל שום מוצר כדי לדווח עליו בבלוג. זה מפריע לחויית הגלישה של אנשים, זה מזהם את החלק הנקי (והקטן) שנשאר, ולכן אינו מתאים לי.

ובשבוע האחרון התפוז שלי החמיץ. האתר התעלה על עצמו והפך להיות פרסומת אחת גדולה. תארו לעצמכם שהעיתון היומי שלכם יחליף את שמו (תמורת טבין וטקילין, כמובן) לשם של מוצר שרוצים לפרסם. נכון שזה לא יעלה על הדעת? יש לי עוד אנלוגיות אבל זה ברור. זה לא קורה בשום מקום, ויש לזה סיבה טובה. בטווח הארוך זה מוריד רייטינג ולא מעלה אותו. גם משלוח מיליון פחיות למי שסובל מהפרסום לא ימתיק את החומץ המדמם שהקהה את שינינו בשבוע האחרון.

 

וכן, כן להצגה בדף הבלוגיה הראשי. וגם בדף הבית הראשי.

אם אשלם לתפוז חצי מיליון שקל - נראה לכם שהם יסכימו לקדם את הרשומה הזאת שלי?

 

- -

ועכשיו חיפשתי אייקון מתאים למצב הרוח, ונחרדתי לשניה. יכול להיות שתפוז יהיו מוכנים גם לעשות אייקונים פרסומיים, של פחית כזו או אחרת. אז זו בעיה, כי עוד יש להם לאן לרדת. יש פלטפורמה מומלצת אחרת?

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

43 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל פלגיה אלא אם צויין אחרת