33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

שילובי מזון איכותיים- קיראו ושימרו.

לדעת לצרף ולשלב רכיבי תזונה, לדעת מה לאכול עם מה כדי כדי שהתזונה שלנו תהיה טובה, איכותית בריאה ועשירה בויטמינים ומינרלים או שתיטיב עם מערכת העיכול , מערכת החיסון, תטיב עם הלב, או תחזק את הדם זהו ידע נרכש.

אני רואה חשיבות גבוהה בשילובי תזונה וכך אני מדריכה ומייעצת ללקוחותיי.

ריכזתי עבורכם טיפים ועיצות לשילובי תזונה נבונים אותם שילבתי בנושא "תזונה על בורייה".

קיראו ושימרו.

בשר אדום ויין בגלל הפוליפנולים.

בשר מכיל רדיקלים חופשיים המזיקים לקיבה.

הפוליפנולים שביין הם נוגדי חימצון המפחיתים את התופעה. יין מקטין סיכון לטרשת עורקים וסרטן,לכאלה שצורכים הרבה בשר אדום. (כוס יין בערב).

 דגני בוקר עשירים בסיבים בנוסף לשתיית נוזלים בגלל ניקוי הרעלים.

עיכול תקין ויציאות סדירות חשובות לגוף להפטר מרעלים הנוצרים במעיים.

עצירות כרונית יכולה לגרום לגרום לבעיות רבות החל מטחורים  ועד סרטן המעי הגס.

הסיבים שבדגנים תופחים בעזרת הנוזלים ובכך תורמים להאצת העיכול והרחקת הרעלים מדופן המעי.

לכן כשאוכלים קורנפלקס/ברנפלקס/כל סוגי הגרנולה/פריכיות אורז וכדומה מומלץ לשתות כ-2 כוסות מים אחרי.

מילקששיק בננה בגלל הסרטונין.

הסרטונין הוא מוליך עיצבי המצוי במוח. רמה תקינה שלו חשובה לתחושת שובע, שביעות רצון ורוגע.

הבננה מכילה סרטונין ובחלב יש חומצת אמינו שהופכת בגוף לסרטונין. שלוב של השניים בשיק יוצרת עלייה מתונה מגינה וממושכת של רמת הסרטונין.

סלט גזר בשמן בגלל הקרוטנואידים.

הגזר מכיל ויטמיני B  ונוגדי חימצון המאיטים תהליכי הזדקנות, מקטינים סיכון לסרטן וחשובים לראיה.

סלט גזר מבושל מתובל בשמן זית,כמון, מלח פלפל, לימון.גזר מגורד מתובל בשמן זית.

עגבניות בשמן בגלל הלויקופן.

העגבניה מכילה בנוסף לויטמין C   וויטמינים נוספים, לויקופן -  אנטי אוקסידנט שמאוד חשוב לתיפקוד תקין של בלוטת הערמונית,(פרוסטטה).סלט עגבניות בשמן זית, שקשוקה ,סלט מטבוחה,המבושלים בשמן זית,(מעט), מניבים את רכיב מזון זה.

גבינה לבנה עם אגוזים וגרעינים בגלל הסידן.

סידן חיוני לבניית העצמות והשיניים, לוויסת קצב הלב ,פעילות השרירים,ולקרישת דם. נספג בסביבה שומנית. ספיגת סידן מגבינה עתירת שומן טובה יותר מגבינה דלת שומן.

מומלץ לשלב עם אכילת גבינה רזה אגוזים ושקדים בגלל השומן,ובשביל המגנזיום .

כמו כן ניתן למצא סידן בסרדינים, טחינה,חלבה.

 לחם מלא עם טחינה וחומוס בגלל החלבון.

חלבון רכיב חשוב בבנית הגוף. חלבונים משמשים כאנזימים והורמונים, נשאים של מינרלים ועוד.בחיטה יש כמות מועטה של חומצת אמינו ליזין,שאותה משלים החומוס. בטחינה (שומשום),יש כמות יפה של חומצת אמינו מתיונין החסרה בחומוס.

כדי שהגוף יוכל להרכיב את כל החלבונים הדרושים לתיפקודו עליו לקבל את כל חומצות האמינו החיוניות באותה ארוחה.

חומוס תוצרת בית העשוי מחומוס וטחינה וכמות מאוזנת של שמן זית ללא חומרים משמרים הוא מומלץ.

 בשר וזרעי חילבה בגלל הסיבים.

בחילבה יש סיבים שסופחים את הכולסטרול והשומנים ואת מלחי המרה שהם נגזרות של הכולסטרול.

את הזרעים מבשלים למין דייסה צמיגית לצידה אוכלים את הבשר.

אפשרות נוספת היא לאכול מנת בשר לצד ירקות מבושלים או טריים כגון ארטישוק,בטטה, סלט חסה וירקות ירוקים .

פחות כולסטרול ופחות שומנים בדם מפחיתים מחלות לב .

 אורז מלא  ומיץ תפוזים טרי בגלל הברזל.

הברזל חיוני להובלת חמצן בדם ובשרירים. ספיגתו מן המזון במיוחד ממקורות צמחיים כמו אורז מלא טובה יותר בנוכחות ויטמין C.

מזונות נוספים הם קיווי, תותים,עגבניות, מיץ לימון.

 תמרים יבשים עם שקדים בגלל אינדקס גליקמי.

תמרים גורמים לעלייה מהירה של הסוכר בדם, לא מתאים לחולי סכרת או אנשים הסובלים מטריגליצרידים גבוהים.

השקדים עשירים בשומן,חלבון וסיבים המורידים את האינדקס הגליקמי של הארוחה ושומרים על שובע לאורך זמן.

בנוסף תמרים מכילים סיבים תזונתיים המיטבים מצבים של עצירות ויובש במעיים, חולי סכרת יכולים להינות מהם במידה מוגבלת 2-3 יחידות ביום, במקום מנת פרי.

שקדים טובים ללב, אכילת 20 יחידות שקדים שמספקים כ 140 קלוריות מספקים רכיבי מזון המסייעים לגוף ביצירת HDL, כולסטרול טוב, מינרלים ויטמין E.

סלט כרוב עם גרגרי קימל בגלל ספיחת הגזים.

הכרוב מכיל סיבים תזונתיים המתפרקים במעי הגס ע"י חיידקים פרוביוטיים. בתהליך זה נוצרים גזים.

בזרעי הקימל יש חומרים הסופחים את הגזים ומונעים נפיחות.

צמחי מרפא נוספים המקילים על גזים הם שומר,אניס, מרווה,שיבע, ארטישוק.זעתר.

 מיץ חמוציות בגלל הפוליפנולים.

שתיית 3 כוסות ליום של מיץ חמוציות, (עדיף לא סוכר), מעלה את הכולסטרול הטוב בדם,מפחית את הסיכון למחלות לב,מגביר את נוגדי החימצון בפלאסמה ובנוסף מסייע במניעת  זהומים  בדרכי שתן, מפחית סיכונים למחלות חניכיים, כיבים בקיבה וסרטן.

הפוליפנולים ממשפחת הביופלבנואידים משמשים כאנטי אוקסידנטים ,שתפקידם העיקרי לנטרל פעילות מזיקה של רדיקלים חופשיים.

בנוסף מכילים החמוציות פרואנטוציאנידים, חומרים ייחודים, כאשר חומרים אלו עוברים לאורך מערכת העיכול והשתן הם יוצרים שכבה ביולוגית שמונעת היצמדות של חיידקים לדופן התאים וגורמת להחלקת החיידק לאורך מערכת השתן או הקיבה ובכך מורידים סיכון לאולקוס, להיצמדות של החיידק אליקובקטר פילורי לתאי הקיבה.

 פירות וירקות על בגלל האנטי אוקסידנטים .

ישנם מספר פירות וירקות הנחשבים כמכילים ריכוז גבוה של נוגדי חימצון חזקים,חומרים העוזרים לגוף  לנטרל את החשיפה לרדיקלים חופשיים כזיהום אויר, קרינת שמש, עישון, תזונה לא בריאה, מכילים ויטמינים כ – C  ,E,  ,סלניום ובטא קרוטן.

פירות וירקות שגדלים בעונתם.

פירות סגולים - פירות יער, אוכמניות, פרי האסאי הגדל בברזיל.

פירות אדומים - דומדמניות,חמוציות, ענבים אדומים, רימונים, דובדבנים,תות שדה.

פירות ירוקים – כקיווי,ענבים ירוקים, תרד, אבוקדו, שעועית ירוקה, ארטישוק, ברוקלי.

פירות כתומים- מנגו, משמש, אפרסמון,פומלית, קלמנטינה.

 אומגה שלוש בשביל הבריאות .

אומגה שלוש הוא רכיב תזונתי המיוצר בכמויות קטנות בגופינו.

רכיבי מזון אלו משפיעים על תיפקודי הלב, מאזנים טריגליצרידים בדם, עוזרים לזיכרון וחשיבה ובעלי השפעה רבה על מצבנו הנפשי ותורמים להפחתת דלקת.

ניתן למצוא מרכיב זה בדגי ים צפוני,סלמון,בס, הליבוט,טונה, סרדינים, דגי בריכה כיום מקבלים תזונה העשירה ברכיב זה.

צמחוניים יכולים בהחלט לאכול אגוזי מלך כחופן, כף- 2 זרעי פשתן טחונים , שמן קנולה ושמן אגוזי מלך ושמן פישתן.

 דבש ולא רק בגלל הטעם.

לדבש פעילות מחטאת, נגד חיידקים ופיטריות.

הוא עשיר בויטמינים ומינרלים וכן נוגדי חימצון,ועני בחלבון וחומצות שומן.

יעיל בריפוי פצעים בפה, אבטות ומונע דלקות חניכיים.

מסייע בריפוי מערכת העיכול. הרכבו המיוחד עם תכולת הסוכרים הגבוהה ורמה גבוהה של נוגדי חימצון עוזר הדבש במצבים של כיבים, ושיקום שיכבת הרירית המצפה את הקיבה.הוא מונע התפתחות חיידקים מזיקים במערכת העיכול.מקל מצבים של עצירות כיון שמלחלח ומניע תנועתיות מעיים.

 שום ובצל בגלל הלב.

שום ובצל מכילים מינרלים לחיזוק העצם.

השום הוא אנטי חיידקי ואנטי פטרייתי.

רכיבי מזון אלו משפרים זרימת דם תקינה בגוף, מסייעים בהפחתת כולסטרול, מנקים כלי דם משומנים ומסייעים בהורדת טריגליצרידים.

חשובים במצבים של בריאות מערכת העיכול, קנדידה, מחלות דלקתיות במעיים, יוצרים מצע פראביוטי לחיידקים ידידותים .מטפלים בתולעי מעיים למינהם.

תודה שקראתם, אני מקווה ויודעת שידע זה יתן לכם ערך לאכול בריא יותר וכדי לקבל פרטים נוספים ויעוץ בהתאמה אישית אתם מוזמנים ליצור קשר איתי.

ביי אתי.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת