33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

תוספת של הפתעות....

 

זרעים, גרעינים, תבלינים הינם ערך מוסף לאוכל, הן מבחינת ערכם התזונתי והבריאותי הן מבחינת טעמם המיוחד.

אנסה לתת לכם מדגם מסוים של מזונות אלו כדי להרחיב את הידע ולהעלות את תרומתם , יעילותם ואיכותם התזונתי למזון שלנו.

זרעים וגרעינים ולא לציפורים.

זרעי פשתן  - זרעי הפשתן החומים הקטנים עשירים בסיבים שמפחיתים כולסטרול, מונעים עצירות ושומרים על רמות סוכר קבועות בדם.

 זרעי פשתן מלאים מכילים ליגננים, פיטוכימיקלים העשויים לסייעה בהגנה מפני סרטן.

זרעי פשתן והשמן שלהם הם בין המקורות הטובים ביותר לחומצות שומן אומגה-3, שמפחיתות את הסיכון למחלות לב, מקלות על דלקתיות ומשפרות את מצב-הרוח.

 זרעי פישתן מכילים פיטואסטרוגניים, המתאימים לנשים בגיל המנופאוזה.

שתי כפיות זרעי פשתן טחונים ביום יכולות לעזור לחלק מהנשים להתמודד עם גלי חום.

אני ממליצה לטחון 4 כפות זרעי פישתן, 4 כפות זרעי שומשום ו4 כפות נבט חיטה לערבב ביחד בצנצנת קטנה, לאחסן במקרר. כל יום לאכול ביוגורט ביו 2 כפות, או דייסת שיבולת שועל מספק סידן, ויטמין E  ופיטואסטרוגן.

 את זרעי הפשתן  צריך לטחון במטחנת קפה נקייה לפני אכילתם, אחרת הם יעברו דרך הגוף מבלי להתעכל. אחסנו את הזרעים במקרר וטחנו אותם בכמויות קטנות. גם את השמן יש לאחסן במקרר. לעולם אל תחממו אותו.

 משמשים כתחליף לביצים: ערבבו 1 כף זרעי פשתן טחונים עם 3 כפות מים. השתמשו בתערובת כתחליף לביצה אחת בעוגות ומוצרי מאפה כמו עוגיות וכו'.

זרעי שומשום  - שומרים על רמות סוכר יציבות בדם, מאחר והם עשירים בחלבון ושומנים טובים, בעיקר בלתי-רווים המפחיתים את ה-LDL("הכולסטרול הרע"). הסזמין שבזרעי השומשום הוא אנטי-אוקסידנט רב עוצמה שעשוי למנוע את ספיגת הכולסטרול ולהקטין את ייצורו בכבד. זרעי שומשום הם מקור טוב לסידן ומגנזיום המחזקים את העצמות. כמות הסידן בהם גדולה פי-3 מחלב מלא. סידן ב 100 גרם 62 מ"ג.

מחקר הודי מצא ששימוש בשמן שומשום עשוי להוריד במקרים מסוימים את לחץ הדם בצורה משמעותית.

 טחינה מזרעי שומשום היא דרך מצוינת ליהנות מיתרונותיו. השתמשו בשמן שומשום קלוי כדי לתבל מוקפצים או מרקים, אבל הוסיפו את השמן רק לאחר הבישול.

גבינה לבנה עם אגוזים וגרעינים בגלל הסידן.

סידן חיוני לבניית העצמות והשיניים, לוויסת קצב הלב ,פעילות השרירים,ולקרישת דם. נספג בסביבה שומנית. ספיגת סידן מגבינה עתירת שומן טובה יותר מגבינה דלת שומן.

מומלץ לשלב עם אכילת גבינה רזה אגוזים ושקדים בגלל השומן,ובשביל המגנזיום .

כמו כן ניתן למצא סידן בסרדינים, טחינה,חלבה.

 סיבים תזונתיים ב 100 גרם 10 גרם. שומן ב 100 גרם 15 גרם.אבץ ב 100 גרם 5.5 מ"ג.

נבט חיטה - הנבט הוא לב החיטה. הוא תופס רק כ-2.5% ממשקל הגרעין, אך עשיר במגוון ויטמיני Bויסודות קורט. קונים אותו בשקית, מעבירים לצנצנת זכוכית ושומרים במקרר. מאבד חלק מהערך התזונתי כשמחממים – ניתן להוסיף ליוגורט, סלטים ירקות גרנולה בסוף האפייה. 

סובין חיטה -  ברזל ב 100 גרם 12 מ"ג. אבץ ב 100 גרם 4.7 מ"ג, חומצה פולית ב 100 גרם 260 מק"ג.

זרעי שומר /קימל /אניס  - תבלינים המשמשים לחליטות תה, ולבישול. יתרונותיהם התזונתיים בטעמם המתקתק, יכולתם להקל כאבי בטן, גזים ונפיחנות.יעיל לתינוקות הסובלים מגזים בתקופה הראשונה לחייהם.

 גרעינים אלו כדאי לקלות מעט לפני שימוש. ניתן לתבל גבינות, סלטים, אורז.

גי'נגר- זנגויל - קנה שורש- גבעול עבה הצומח מתחת לפני הקרקע. טעמו חריף ועשיר. מומלץ לגרד או לחתוך דק, מוסיפים לסלטים, תבשילים.מטבע היותו חם, זנגויל יעיל לכאבי בטן, גזים נפיחנות, מקל על צרבות- ניתן למצא סוכריות גי'נגר דלות או עשירות בסוכר.

תכונה נוספת וחשובה ,הקלה על כאבי מחזור .

גרעיני חמנייה   - מקור לחלבון- ב 100 גרם 22.7 גרם. סיבים תזונתיים ב 100 גרם 3.3 גרם. שומן ב 100 גרם 47 גרם.סידן ב 100 גרם 4.6 מ"ג. אבץ ב 100 גרם 6.4 מ"ג.

גרעיני דלעת -   מקור לחלבון ואבץ – חופן גרעינים שווה ערך ל 22 מ"ג אבץ, מנה יומית מומלצת. סיבים תזונתיים ב 100 גרם 25 גרם. שומן ב 100 גרם 15 גרם.(מצבים של נשירת שיער, ציפורניים סדוקות,חולשת מערכת הנשימה).

צנובר  - מקור לחלבון. סיבים תזונתיים ב 100 גרם 15 גרם. שומן ב 100 גרם 70 גרם.

פולן -  אבקת פרחים מתקתקה הנאספת ע"י הדבורים ומשמשתלהזנתן. ריכוז החלבון בה גבוה והחלבון מכיל את כל החומצות האמיניות החיוניות לגוף. אבקת פולן עשירה במינרלים ובויטמינים –בייחוד בB12 . משום ערכה התזונתי הגבוה זכתה בתואר "המזון המושלם" ומשמשת כמקור לחלבון מלא מהצומח, בייחוד בקרב צמחונים וטבעונים.כמו כן צריכת פולן מסייעת להורדת כולסטרול, מניעת אנמיה, חיזוק הזיכרון, מניעה של הגדלת בלוטת הערמונית, התאוששות לאחר ניתוח ולידה ולהזנת העור.ניתן לערבב ביוגורט, דגני בוקר, ממרחים או אכילה כפי שהיא. לילדים מומלצת כפית ליום ולמבוגרים כף.

מתוך האתר "קסם הטבע".

נושא הזרעים ,גרעינים ותבלינים הינו ידוע בקרב עדות מסוימות שמרבים להשתמש בהם.

תבלינים אלו משפרים את האוכל, יוצרים תיבול וטעם טעים ואיכותי ואפילו פיקנטי.

אני מקווה שמאמר זה נתן לכם ערך ותועלת. אשמח לתגובות.

הנושא הבא בסידרה זו, תזונה על בוריה- אנטיאוקסידנטים.

תודה.

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

12 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת