33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

בריאות לעיכול.

בריאות מערכת העיכול היא חשובה לשמירה על בריאות הגוף וחיוניותו.

תזונה נבונה ונכונה מהווה בסיס לבריאות גופינו, לבריאות ועבודה נכונה של מערכת העיכול. בפרק זה אדבר על מספר רכיבי מזון החיוניים לשמירה על עיכול תקין, בריאות רירית המעיים,יוצרים ליחלוח והנעה של מערכת זו.

פרוביוטיקה ופרהביוטיקה ותרומתם לבריאותינו?

המושג פרוביוטיקה מתייחס 1. למיקרו אורגניזמים  הנמצאים במעי הגס, כחיידקי פלורה טבעיים , ונחשבים לחיידקים פרוביוטים/ חיידקים ידידותיים.

2. חיידקים המגיעים למע' העיכול לאחר שניטלו דרך הפה בכמוסות ואו אבקה, והמצאותם משפיעה באופן חיובי על בריאותנו.

יש חשיבות בלקיחת תוספת כדורי פרוביוטיקה, בזמן טיפול באנטיביוטיקה. ניתן לקחת את הכמוסה כשעתיים אחרי התרופה.

נמצא שחיידקים ידידותייים מתאימים לתינוקות, נשים בהריון ואחר לידה.  

פרהביוטיקה  הנם קבוצת חומרים הנקראים פרוקטואוליגוסכרידים, בעלי שרשראות סוכר קצרות שנמצאות בצמחים ובמזון והם המרכיבים היוצרים תשתית במעיים כדי שהחיידקים הפרוביוטיים יושרשו בהם.

מקורם בארטישוק ,עולש, בצל, שום ,בננה ואספרגוס.

קבוצת סיבים זו היא בעלת עמידות לפירוק אנזימתי בקיבה ובמעי הדק.

פירוקם המלא של סיבים אלה נעשה בתהליך של תסיסה על ידי חיידקי המעי הגס ובכך הם משפרים את תפקודי המעי, מגדילים את נפח הצואה, מגבירים את תנועתיות המעיים, מורידים חומציות הצואה ע"י מניעת עצירות וגדילת חיידקים פתוגניים.

לחיידקים הידידותיים עצמם תפקידים רבים הכוללים:

אחריות לפירוק מרכיבי מזון.

השפעה  על יעילותן של תרופות.

ייצור חומצות שומן קצרות שרשרת הנחוצות להזנת רירית המעי הגס.

הפחתה אפשרית ברמות הכולסטרול בגוף.

הגנה על רירית המעי מפני פלישה של חיידקים אלימים וגורמים מזיקים אחרים.

פרוביוטיקה נמצאה יעילה במצבים של שילשולים, עצירויות,תופעות של רגישות ואלרגייה למזון בשיפור תפקודים של מערכת העיכול, הקלה בסימפטומים .

שום ובצל .

שום ובצל מכילים מינרלים לחיזוק העצם.

השום הוא אנטי חיידקי ואנטי פטרייתי.

רכיבי מזון אלו משפרים זרימת דם תקינה בגוף, מסייעים בהפחתת כולסטרול, מנקים כלי דם משומנים ומסייעים בהורדת טריגליצרידים.

חשובים במצבים של בריאות מערכת העיכול, קנדידה, מחלות דלקתיות במעיים, יוצרים מצע פראביוטי לחיידקים ידידותים .מטפלים בתולעי מעיים למינהם.

דבש ולא רק בגלל הטעם.

לדבש פעילות מחטאת, נגד חיידקים ופיטריות.

הוא עשיר בויטמינים ומינרלים וכן נוגדי חימצון,ועני בחלבון וחומצות שומן.

יעיל בריפוי פצעים בפה, אבטות ומונע דלקות חניכיים.

מסייע בריפוי מערכת העיכול. הרכבו המיוחד עם תכולת הסוכרים הגבוהה ורמה גבוהה של נוגדי חימצון עוזר הדבש במצבים של כיבים, ושיקום שיכבת הרירית המצפה את הקיבה.הוא מונע התפתחות חיידקים מזיקים במערכת העיכול.מקל מצבים של עצירות כיון שמלחלח ומניע תנועתיות מעיים.

אורז מתוק- מוצי'  .

אורז לבן דביק, ניתן למצא גם כאורז מלא. נחשב למזון מסורתי ביפן, המשמש לאירועים חגיגים. בעל ערך תזונתי גבוה.

ניתן להכין ממנו עוגות, לחמניות וכן דייסה.

מכיל רמה גבוהה של חלבון, עמילן,סיבים תזונתיים, סידן וברזל.אינו מכיל גלוטן.

למוצ'י יש יכולת לחמם את הגוף ולהגביר אנרגייה, מזין את הלבלב, טחול וקיבה.

מזון מצוין עבור אנשים חלשים: אחרי ניתוחים ונמצאים בהתאוששות, מצבים של תת תזונה, אובדן תאבון ואנמיים, אנשים החולים בסכרת, וכאלו בעלי תפקודי מעיים חלשים- מחלות מעיים כשילשולים,מעי רגיז, כיבים, וכדומה.

מתאים ומחזק נשים בהריון ואחר לידה, מעודד ייצור חלב.

אומגה שלוש בשביל הבריאות .

אומגה שלוש הוא רכיב תזונתי המיוצר בכמויות קטנות בגופינו.

רכיבי מזון אלו משפיעים על תפקודי הלב, מאזנים טריגליצרידים בדם, עוזרים לזיכרון וחשיבה ובעלי השפעה רבה על מצבנו הנפשי ותורמים להפחתת דלקת.

ניתן למצוא מרכיב זה בדגי ים צפוני,סלמון,בס, הליבוט,טונה, סרדינים, דגי בריכה כיום מקבלים תזונה העשירה ברכיב זה.

מומלץ במצבים של כיבים, מחלות מעיים דלקתיות.

צמחוניים יכולים בהחלט לאכול אגוזי מלך כחופן, כף- 2 זרעי פשתן טחונים , שמן קנולה ושמן אגוזי מלך ושמן פישתן.

אלו הם רק חלק מרכיבי המזון המועילים לבריאות העיכול, בפרק הבא אספר על זרעים וגרעינים המטיבים עם מערכת זו בפרט ותרומתם לגוף בכלל.

חשוב לשמור על בריאות מערכת העיכול. למנוע מצבים ולנסות להיות מודעים,ככל שניתן, לתסמינים שהגוף מאותת כעצירות, רגישות למזון, אלרגיה למזון, שינויים בתדירות ובמרקם הצואה, כאבי בטן , צרבת,ואי נוחות או סימפטומים אחרים.

תודה , אשמח להיות לכם לעזר בכל שאלה ותגובה.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת