55
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

סימן קריאה!

פוליטיקה, מוזיקה, לשון עברית

מגה־דיל בשופרסל־בול

המלחמה בין רשת שופרסל לרשת מגה התחילה כבדיחה קלה שספק אם מישהו התייחס אליה ברצינות, והפכה לאירוע בלתי נסבל בעליל. וזאת מדוע? מפני שהמלחמה הידרדרה לפי התהום והפכה מגוחכת עד להעיק.

במה דברים אמורים?

בעבר הלא־רחוק היה מקום אחד שבו אנשים היו עורכים את קניותיהם: השוק (שוק מחנה יהודה, שוק הכרמל...). ברבות הימים קמו ונפלו סופרים (מרכולים בעברית) על לבו של הלקוח: קלאבמרקט (שפשטה את הרגל), חצי חינם, זול־פה, כלבוטק ועוד. בין היתר הוקמו גם רשתות שופרסל ומגה (ועד עכשיו אין לי מושג מה ההבדל בין שופרסל שלי לשופרסל דיל, למשל, ומדוע צריך כל כך הרבה שמות לאותה רשת). בסופו של דבר, אין זה משנה ממש ללקוח היכן לקנות - במגה, בשופרסל, ברמי לוי או במרכול אחר - מה שמעניין את הלקוח, לדעתי, הוא להביא הביתה את המצרכים הדרושים כשהשיקול העיקרי למקום הקנייה הוא מיקום המרכול, ובמילים אחרות - היכן שיותר קרוב שם יקנה.
לכן המלחמה המיותרת והמלוכלכת בין שתי הרשתות מזיקה להן, בסופו של דבר, מפני שהלקוח הפוטנציאלי יחוש כבר הרגשת קבס וגועל משתי החברות שמתחרות על לבו.
עד לפני זמן מה גרתי בסביבת שופרסל (שופרסל שלי נדמה לי), אז באופן טבעי ערכתי את קניותיי שם. עתה אני גר בסביבת היפרנטו (ושמא מיסטר זול מה שבטוח שזה לא שופרסל), אז אני עורך את הקניות שם. ממש לא משנה לי אם יקראו למרכול שופרסל, מגה, רמי לוי, היפרנטו או כל שם לועזי אחר - מה שחשוב לי שיהיה בקרבת ביתי, ואם אפשר שיהיה לו שֵׁם עברי.

דבר נוסף: בכל רשת שיווק שכזו יוצרים בעבור הלקוח "כרטיס מועדון", "כרטיס אשראי" (כרטיס אשראי שופרסל) וכן מוצרים בעלי ה"מותג" של הרשת (למשל: שמן קנולה שופרסל, תרכיז תפוחים מגה) - מוצרים זהים למוצרים האחרים, מוצרים שיוצרו באותו מקום רק התווית שונתה כדי למשוך לקוחות. מיותר, לא נחוץ ומעצבן.

אגב, בפרסומות שמשדרות שתי רשתות השיווק הן תמיד שולחות מישהו מטעמן לבדוק את המחיר בסניף כזה או אחר של הרשת. עולה מכך ריח רע, שהרי כדי לבדוק באופן רציני את מחירי הרשת יש להביא גורם חיצוני ולא לשלוח מישהו "מטעם" אותה רשת. מי ערב לכך שבסניף שביקר האיש מטעם לא שינו או הורידו את המחירים באותו היום לכבוד ביקורו? לא רציני, מעליב ומיותר.  

די למלחמה המטופשת הזאת בין רשתות השיווק, זה מגעיל, מגוחך ומיותר בהחלט! 

אני זוכר שבילדותי היינו עורכים קניות בשני מקומות: בשוק מחנה יהודה ובהיפרשוק (כך זה נקרא אז) של "תנובה" או בקרבת "תנובה". אלו היו ימים נפלאים מהבחינה הזאת: בלי "כרטיס מועדון", בלי "כרטיס אשראי" ובלי מוצרים בתווית הרשת, פשוט לקנות בדרך פשוטה בהרבה.

ישראל היא מדינה קטנה, אין בה מקום לכל כך הרבה רשתות מרכולים, ואם כבר קיימות כל כך הרבה רשתות, הרי שהמלחמה ביניהן מכוערת ומשניאה את הציבור עליהן. אני מבין את הצורך שלהן להתחרות על לב הלקוח, אבל אפשר להתחרות בדרך מכובדת ומכבדת יותר, עדינה וידידותית יותר.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

11 תגובות

הכי מעודכן
המאמרים הנצפים
המאמרים המוגבים
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל לשונאי10 אלא אם צויין אחרת