33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

סכרת 2 - סוד ההצלחה שלי.

 

סוכרת  מבוגרים היא המחלה הנפוצה ביותר מבין המחלות המטבוליות הרציניות.

זוהי הפרעה כרונית של חילוף החומרים של פחמימות , שומן, וחלבון המאופיינת ע"י עליות רמות הסוכר בדם בעת צום וסיכון גדול לטרשת עורקים, מחלות כליה ואיבוד התפקוד העצבי.

סכרת יותר מכל מחלה אחרת קשורה לתרבות ולדיאטה המערבית, נקשרת לסגנון החיים המערבי, כי היא לא נפוצה בתרבויות שתזונתן יותר "פרימיטיבית".

הגדרה .

סכרת מוגדרת כהפרעה מטבולית המתאפיינת ברמות גבוהות של סוכר בדם. רמות הגלוקוז נובעות  מאי יכולת הלבלב לייצר אינסולין או מתפקוד לקוי של האינסולין בגוף.

תפקיד האינסולין:האינסולין הוא הורמון הנוצר בלבלב ותפקידו לווסת את רמות הסוכר בדם.

טיפול ויעוץ לחולה סוכרתי חייבים להיות  קודם כל בהסכמת המבריא לשינוי אורחות חייו ותזונתו. לדעתי וניסיוני שיתוף פעולה ותמיכה מצד המשפחה מאוד תורמת לשינוי,ולתהליך הריפוי- תזונה בריאה למשפחה תומכת.

סוכרת היא מחלה רצינית אשר דורשת פיקוח רפואי קפדני, וליווי נטורופת  מוסמך, תשומת לב קפדנית לסימפטומים, השגחה ביתית על רמות הסוכר.

מניסיון מוצלח וחיובי שלי עם מטופלים במחלת הסוכרת  תזונה נבונה ופעילות גופנית הם הדרך למינוף וטיפול במחלה.

במאמר זה אשתף אתכם במספר דגשים והמלצות חשובות לטיפול בסוכרת.

1. תזונה: לאכול תזונה טבעית. תזונה המבוססת על ירקות,טריים ומבושלים, סיבים תזונתיים, דגנים מלאים,(אורז מלא, קינואה,דוחן, בורגול וכו'),  קיטניות כמקור לחלבון .

2. לחלק את הארוחות ל – 6 במהלך היום, 3 בינוניות ו3 קטנות.

3. מומלץ להקפיד על מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך ובינוני.

מהו ערך גליקמי ואיך הוא משפיע על רמת הסוכר בדם?

מדד גליקמי משקף את הקצב והמידה של ספיגת הגלוקוז ממזונות שונים לדם.

בעקבות אכילת פחמימות עולה ריכוז הגלוקוז בדם. תגובה זו נקראת  תגובה גליקמית.

התגובה הגליקמית חזקה כאשר ריכוז הגלוקוז בדם עולה במהירות רבה ולרמה גבוהה. והיא חלשה כאשר ריכוז הגלוקוז עולה באיטיות ולרמה נמוכה יחסית.

בעבר הייתה סברה שהניחה שפחמימות פשוטות גורמות לתגובה גליקמית חזקה יותר מאשר פחמימות מורכבות, כי הן מתפרקות ונספגות במהירות במערכת העיכול ומגיעות במהירות ובמרוכז לדם. לעומתן הפחמימות המורכבות נעכלות ונספגות לאט, וגורמות תגובה מתונה יותר.

כעבור כמה שנים ומחקרים הסתבר שהנחה זו אינה מדויקת, שישנן גורמים נוספים המשפיעים על תגובה גליקמית.

 אכילת עמילן תפוח אדמה גורמת לתגובה גליקמית זהה לזה של גלוקוז טהור 100%.לכן מומלץ לא לאכול תפוחי אדמה אפויים ומטוגנים.

 לחם מעורר תגובה גליקמית יותר מאורז ותירס, אך מומלץ לחם מלא בשל הסיבים התזונתיים ובכמות מוגבלת.

קיטניות יוצרות תגובה מתונה יותר- שעועית על גווניה, טרייה ויבשה, חומוס גרגרים, עדשים בצבעים שונים, אפונה, גרגרי סויה- מזונות שדלים בשומן ועתירות פחמימות מורכבות וסיבים היוצרים ג'ל מסיס במים.

 נוכחותם של חלבון או שומן במזון מקטינה את התגובה הגליקמית.

 מזון מרוסק גורם לתגובה חזקה יותר מאשר מזון שלם.

 מזון מבושל גורם לתגובה חזקה יותר ממזון חי. 

התגובה הגליקמית תלויה בסוג המזון, באופן הכנתו, בנוכחותם של רכיבי תזונה אחרים ובסוג הפחמימה פשוטה או מורכבת.

 מזונות בעלי ערך גליקמי גבוה: אווז, המבורגר, תפוח אדמה, אורז לבן, לחמניות, צי'פס,חומוס ..

 מזונות בעלי ערך גליקמי בינוני: ביצים,בשר טלה, בננות, שוקולד מריר, בטטה, סלק, פיתה מחיטה מלאה.

 מזונות בעלי ערך גליקמי נמוך: קינואה, גרגרי חיטה, קיטניות, הודו, רוב הפירות והירקות, עוף, בצל ושום, דובדבנים, דמדמניות,ואוכמניות, אפרסק איזו הפתעה! זרעי פשתן טחונים.

 חשוב להימנע ממזונות שומנים, שמנים, מעובדים, מזונות טראנס כגון מרגרינה, חמאה, מיונז, בצקים למיניהם.מיצי פירות ופירות העשירים בסוכר, ממתקים,עוגות,אוכל מטוגן,בשר אדום, שתייה מוגזת,גלידות,     חטיפים מלוחים וכדומה.

 לא לאכול מוצרי חלב בהגזמה אלא במידתיות, להסתפק ביוגורט ביו, גבינה עד 5% שומן- 2-3 כפות ליום.

 לצמצם כמויות של קפה, נס קפה בחלב וסיגריות עד כדי הימנעות.

 לשתות מים ותה צמחים במשך היום.

סוכרת שמתפתחת על רקע תזונתי יכולה לגרום לחוסר איזון בריאותי מטבולי כמו עלייה ברמות הכולסטרול הרע וכן עלייה של טריגליצרידים, ולעליית לחץ הדם ובכך להגביר סיכון למחלת לב.

4. פעילות גופנית-

תוכנית טיפולית בסוכרת משלבת פעילות גופנית. הליכה, שחיה,וכל פעילות אירובית אחרת תלוי בגיל , זמן, יכולת גופנית, וכושר גופני.צריכה להיעשות בהדרכה והנחייה לעיתים ,לכן כדאי בתחילה לעבוד בחדר כושר תחת השגחת מאמן כושר, אחרי בדיקת מאמץ במכון מוסמך.

5. תוספי מזון:

ויטמין E  וסלניום–  (סלנאי) –  אנטי אוקסידנט, נוגד חמצון, תוספת תמנע סיבוכים סוכרתיים.

ויטמין B12–(ליקוויד B) – תרופת לסכרת מורידות ספיגה של ויטמין זה בקיבה.

אבץ–  מעורב בחילוף חומרים של אינסולין, מחזק מערכת חיסון, מינרל המופרש בשתן לכן זקוקים לתוספת.

צמחי מרפא:

חילבה – גרגרנית יוונית- מאזן חולים סוכרתיים, משפיע גם על רמות כולסטרול וטריגליצרידים.

תה מעלי אוכמניות- מכיל אנתוציאנידים,מגביר את שלמות הנימים, משפר את מערכת כלי הדם.

תודה על שקראתם את המאמר עד סופו.

בנימה אישית אשתף אתכם ואומר שלשימחתי הרבה כמטפלת נטורופתית יש לי הצלחות רבות בטיפול במחלת הסכרת  דרך תזונה ושינוי אורחות חיים. מטופלים שלי הצליחו להוריד את רמת ה A1C שלהם ביחידה אחת בגלל שהתמידו והבינו שתזונה זו מקדמת אותם לבריאות טובה ואיכות חיים בריאה יותר.

במידה ומידע זה היה שימושי עבורכם , אשמח לעמוד לשירותכם ולהיות לכם לעזר ותמיכה.

תודה. 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת