55
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

סימן קריאה!

פוליטיקה, מוזיקה, לשון עברית

ביטוח לאומי - הדיכאון שלי!!!

מי שנזקק לשירותי הביטוח הלאומי (ומתישהו כולנו נזקקים להם, לצערנו) יודע שבין המוסד לביטוח לאומי לבין שירות הציבור אין כמעט כל קשר, הפקידים היושבים במוסד זה, רובם חושבים על משכורתם הבאה והציבור הפונה אליהם מעניין אותם כקליפת השום.

במה דברים אמורים?

כבעל נכות אני נזקק, לצערי, לשירותו של המוסד לביטוח לאומי. לא אלאה אתכם בפרטים על הנכות הפיזית שלי ועל הזמן הממושך שנאבקתי לקבלת הכרה מהמוסד לביטוח לאומי (4 שנים לפחות), רק אומר שמה שמאפיין את רוב הפקידים שם הוא אטימות, שרירות לב, חוסר התחשבות וחוסר אכפתיות מציבור הנכים בישראל.

מה שמוזר עוד יותר הוא שדווקא המוסד שמשרת את ציבור החולים, הנכים והשכבות החלשות בחברה - דווקא מוסד זה לא משכיל לשרת. הרי מה מבקש נכה? קצת יחס חם, אכפתיות ודאגה, זה הכול. זאת לא תמצא במוסד לביטוח לאומי.

זה מתחיל מהגישה אל המוסד: כשאתה מנסה לטלפן לביטוח הלאומי כדאי לך להכין 4 כוסות מים, ארוחת צהריים ורצוי גם ערב - מפני שעד שיענו לך תשכח מה ביקשת לברר והרעב יתחיל להציק לך. ברקע תשמע זמריר מעצבן, טורדני, מונוטוני ובעיקר שגוי - "ביטוח לאומי - הביטחון שלי" - שחוזר על עצמו עד לטירוף הדעת ועד שאתה מזמזם אותו כ: "ביטוח לאומי - הדיכאון שלי". כשסוף כל סוף תקבל מענה, תענה לך גברת שכל מה שלמדה לומר הוא "הנהלה שלום" במין קול צפצפני, צורם וקולני. חוץ מ"הנהלה שלום" אינה יודעת להגות מילים נוספות, וּודאי שלא לעזור לך בשאלותיך. נדמה כאילו שכשלמדה בקורס הנהלה כל מה שלימדו אותה הוא לומר "הנהלה שלום". כל מה שיקרה אחרי ה"הנהלה שלום" לא מעניין אותה ושיתפוצץ העולם.

"הנהלה שלום" תעביר אותך למחלקה שאתה מבקש (נכות/ניידות/שיקום/גבייה) ושם - אחרי כשעה המתנה - תענה מישהי ללא "שלום" אלא ב"כוכבית 6050 בבקשה!", רוצה לומר - מפנה אותך להתקשר למרכז הארצי של הביטוח לאומי. כל הסבריך בדבר המוקד המגוחך הזה שבו עונים אחרי 3 שעות וגם אחרי שעונים לא מספקים לך תשובה אלא כעבור 3 ימים - כל הסבריך אלו לא עוזרים, ואתה נתקל בטריקת טלפון צורמת.

שוב מטלפן, שוב "הנהלה שלום", אלא שהפעם אתה לא מבקש להעביר למחלקה הרצויה, יש בלבך תקווה שמא ל"הנהלה שלום" יש בכל זאת טיפת שכל בקודקודה והיא תוכל לענות לך על שאלתך. אכזבה מרה. נדה, גורנישט, לא־כלום. חוץ מלומר "הנהלה שלום", לשתות קפה ולחמם את הכיסא היא אינה יודעת לעשות דבר (אגב, גם לא להעביר אותך למחלקה המתאימה, הטלפון מתנתק בד"כ כשהיא מנסה לעשות זאת).

אז אתה מנסה ב־6050*. אחרי שעה וחצי במקרה הטוב ושלוש שעות במקרה הרע של "ביטוח לאומי - הביטחון שלי" אתה מקבל סוף־סוף מענה. הנציגה מדברת בגסות רוח, בחוסר סבלנות משווע, באדישות הורגת ובחוסר נכונות לעזור עד שאתה יוצא מכליך ומנתק.

ואני לא מבין דבר אחד:
מדוע דווקא המוסד שצריך לגלות הכי הרבה רגישות, אהדה, תמיכה, סבלנות, סובלנות ואכפתיות - מראה בדיוק את ההפך הגמור - אטימות, אדישות הורגת, זלזול מכאיב, חוסר התחשבות ואפילו רוע לב. את מי מעסיקים שם? את מנהלי בתי הכלא האכזריים ביותר בישראל? איזו מדינה!

למה לא לדאוג שהמוסד לביטוח לאומי יהיה נגיש לציבור - פיזית ותקשורתית? לדאוג לכך שיענו שם במהירות, ביעילות ובאחריות. למה בשביל שינוי כתובת (וזה מה שניסיתי לעשות) - עניין פעוּט ופשוט לכל הדעות - אתה צריך לעבור שבעה מדורי גיהינום, הכוללים שעתיים וחצי של שיחות טלפון שבסופם לא פתרת דבר ולא טיפלו בבקשתך? את מי מענישים כאן? את ציבור הנכים ואת השכבות החלשות - עליהם אתם חזקים? למה?!  

ואני שמעתי לפני שבועות מספר את מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי שאמרה "לא ניתן להתקיים מקצבאות", ציפיתי שתמשיך ב"לכן יש להעלות את סכום הקצבה", אבל היא המשיכה ואמרה: "לכן על ציבור המובטלים והנכים לצאת לעבוד". מה את אומרת, לא ידעתי... .

ועוד לא דיברתי על מחלקת השיקום הבעייתית של המוסד - מחלקה שאפשר לומר עליה הכול רק לא שהיא משקמת את הנכים - וכן לא על הביורוקרטיה האווילית והמיותרת ששוררת במוסד הזה כמו בכל מוסד ממשלתי אחר אם לא גרוע יותר...

ואם שאלתם לשלומה של "הנהלה שלום" - שלומה טוב, ככה זה, כשאין שכל אין דאגות.

בתקווה נואשת לשיפור המצב.

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

26 תגובות

הכי מעודכן
המאמרים הנצפים
המאמרים המוגבים
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל לשונאי10 אלא אם צויין אחרת