בריאות בקלות

טיול שבועות בגליל.

יום רביעי בבוקר,אחרי ארוחת החג ,נסענו לטיול לצפון. נפגשנו עם חברים ,הגרים בחיפה, ליד קיבוץ יגור בשעה 9.00 ועלינו צפונה לכיוון גליל עליון .

הנוף היה מדהים, צמחייה, עצים ירוקים עליות ,מורדות של כבישים, עוברים בינות קיבוצים,ערים, יישובים דרוזים המפרסמים בצידי הדרך את מסעדותיהן ,אוכל דרוזי אוטנטי. ככל שעובר הזמן ואנחנו נוסעים ומטפסים בכבישי הצפון הרעב גדל וגדל.

עברנו דרך הישובים כרמיאל, מירון, סאסא, שפר, אמירים, דרך נוף מדהימה ולבסוף הגענו ליער רבין שליד קיבוץ ברעם. השעה היתה 10.30 ותאמינו או לא היה קררררר..., ישבנו לאכול ארוחת בוקר . אני לא הבאתי סווצ'רים או משהו חם, באיזור השפלה היה חם ושרב ערב לפני,ולמזלנו חברנו הצפוניים היו מאורגנים יותר.

המשכנו בדרך שבעים ומלאים, הרבה זמן שלא אכלתי חומוס חם וביצה קשה בלחמנייה היה מעדן.

הדרך עברה בנוף הררי, קברי צדיקים מסביב, ישובים צ'רקסיים, מרהיב עין.ואז הגענו  לאיזור אותו רצינו לטייל. נחל דישון .    אתן לתמונות לדבר ולספר את החוויה.

נוף משולב של צמחייה ירוקה ומצוקי סלע . דרך מרוצפת אבנים המקשים מעט על הנסיעה. שפני סלע רצים ומתרוצצים בינות הסלעים.

נסענו כשעתיים או יותר בנחל, עצרנו לראות את הנוף המדהים, לצלם כדי להשאיר את טעם החוויה . יצאנו את הנחל דרך מטעים של אפרסקים, שזיפים של הישובים מסביב.

יצאנו לכביש לקיבוץ איילת השחר,מושב שדה אליעזר, יסוד המעלה, קיבוץ חולתה נכנסו לנהר הירדן ,ראינו את הנופשים שבאו לחוג את החג באיזור על אוהליהם, טפיהם. המים זרמו בנהר - חוויה ירוקה.

אנחנו ניסינו להגיע לפאג'ר הקטן בשמורת עין טינה. בדרך ראינו מכבי אש ועשן סמיך מתמר. נכנסנו לשמורה, לא עצרו אותנו ,אך כשהגענו לשמורה הסתבר שהשריפה היא ממש מעלינו, בשמורת עין טינה. מסוקים הגיעו לכבות את שריפת הקוצים שדלקה באיזור ,ההר היה שרוף. באיזור בריכת המים היתה משפחה שפינתה את המטיילים. מסתבר שהבעל עבד ברשות הטבע והגנים, והמשפחה ניהלה קרון גלידות ושתייה קרה בשמורה. לא התווכחנו איתם ,הצענו להם עזרה ,לפנות את הקרון ממקום הארוע. וכך זה נראה.

חזרנו לחנייה מחוברים לקרון  וכמובן שאי אפשר בלי לקנות גלידה, אז סיימנו את החוויה בטעם טוב.חבל על ההר, הצמחייה, החיות שנמצאות באיזור, אני מאוד מקווה שהשריפה לא היתה מתוך כוונה רעה.

המשכנו לנסוע כדי לחפש מקום לנוח, לחפש מקור מים זורמים להתרענן. יצרנו קשר עם חבר בקיבוץ דפנה שמכיר את האיזור ,וכך הגענו לעין מימון. בריכת מים קרים , שמורת טבע מדהימה הנמצאת באיזור קיבוץ גונן. דרך מפותלת, עשירה בצמחייה ועצים ירוקים, בשבילים זרימה של מים, סוף סוף הדרך.

צילמתי, צילמתי ולא שבעתי. הילדים שיחקו בנחל, בעלי אירגן ,אילתר נדנדה בין העצים, אנחנו ישבנו ושתינו קפה ,וארוחת צהריים מאוחרת, היה מדהים.היינו כמעט לבד.

בילינו בנחל עד שעות הערב ובצער רב נסענו, התחיל להחשיך ורצינו לצאת מהנחל לפני החושך. הנסיעה בחזרה היתה דרך גשר הפקק העובר מעל הירדן ומשקיף על קיבוץ גדות.

יצאנו מהנחל ומראה מרהיב עין נוסף נגלה לפנינו....

עמק החולה במלא תיפארתו.

והנה עוד תמונה.

עמק החולה, מורדות מערביים של רמת הגולן. איזו חוויה, מראה נפלא וכאן בארץ ישראל.

ובכן זהו הטיול האחרון שלנו לעונה. אני שמחה שהיה ביכולתי לשתף אתכם, לעניין אתכם  בחוויות שלנו, בתמונות נוף המרהיבות אותם חווינו.