00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

סלט פסטה קייצי

 

מכירות את זה שחם כל כך שפשוט אין לכן כוח להיכנס עכשיו למטבח ולהתחיל לבשל? או לחילופין, הבטן של השליש השלישי כל כך מכבידה שהדבר האחרון שמתחשק לכן זה להתנסות במאכלי גורמה? אז הנה פתרון מושלם- סלט פסטה קייצי, קל להכנה ולעיכול.

למה זה טוב?

פסטה- פסטה מחיטה מלאה עשירה בסיבים תזונתיים, שבשילוב עם שתייה מספקת מסייעים לעיכול וליציאות תקינות ולכן צריכתם בהריון ולאחר הלידה חשובה מאוד. פסטה מקמח רגיל אמנם מכילה פחות ערכים תזונתיים מהפסטה המלאה, אבל גם לה יתרונות: היא מהווה מזון בעל ערך גליקמי נמוך יחסית (כלומר הסוכרים שבה מתפרקים בגוף באיטיות ולכן תורמים לתחושת שובע לאורך זמן). כדאי לבשל את הפסטה רק עד לדרגת אל-דנטה (עדיין קצת קשה) משום שבישול ארוך מדי מוסיף לערך הגליקמי. לפסטה קרה ערך גליקמי נמוך יותר. רלוונטי במיוחד לסובלות מסכרת הריון, כמובן בהתאם לדיאטה שנרשמה להן.

זיתים- הזיתים ושמן הזית המופק מהם מכילים שומן חד-בלתי-רווי. שומן זה מכיל כמות גדולה של חומצה אולאית  שמורידה את ה"כולסטרול הרע" (LDL) ומעלה את ה"כולסטרול הטוב" (HDL), שמגן עלינו מפני מחלות לב וכלי דם ומפחית את הסיכון ללקות בהתקפי לב. הזיתים עשירים גם בחומרים נוגדי חמצון כמו ויטמין  E המגנים עלינו מפני מחלות סרטן למיניהן ומאטים את תהליך ההזדקנות. מחסור בוויטמין Eעלול לפגוע בפוריות-מגביר את הקושי להרות ומעלה את שכיחות ההפלות. בנוסף עשירים הזיתים בוויטמינים מסיסי שומן נוספים-Aו-K.

עגבניות שרי- קודם כל כמה עובדות: הזן הנפוץ ביותר של עגבניות שרי הוא פרי פיתוח ישראלי. העגבניות הללו פותחו כנשנוש לזמן הצפייה בטלוויזיה ונקראו TV Tomatoes , אולם בגלל דמיונן לדובדבן (Cherry) נקראו לבסוף עגבניות שרי... העגבניות הבשלות מכילות כמות גדולה של נוגד חמצון בשם ליקופן המקנה לו את הצבע האדום ומסייע במניעת סרטן, מחלות לב, משפר את בריאות העור והעיניים. עגבניות עשירות גם בויטמין A  ובויטמין C.
על מנת שהליקופן המצוי בעגבנייה ייספג טוב, יש לצרוך אותו עם מזון שומני. מכאן, תועלת נוספת למתכון המשלב עגבניות עם זיתים.

בזיליקום-  מקור טוב לסיבים תזונתיים ולויטמינים שונים, ביניהם-  A, K, C, B1, B3. בנוסף לכך, הבזיליקום ידוע גם בתור תרופת סבתא לטיפול בעקיצות יתושים: יש למעוך עלי בזיליקום ולהניח אותם על העקיצה. מכירות עוד תרופות סבתא מבזיליקום? אשמח אם תשתפו אותי.

המצרכים לחמש מנות

חבילת פסטה במשקל 500 גרם, רצוי מחיטה מלאה אבל למי שאיננה מחובבות הז'אנר הבריאותי גם פסטה רגילה תעשה את העבודה

מים לבישול הפסטה

5 גבעולי בזיליקום טרי

חופן (כ-15) זיתים שחורים, מגולענים ופרוסים (גרסת העצלנים: זיתים מקופסת שימורים. הגרסה המשקיענית: לגלען ולחתוך זיתים מאיכות טובה על פי הטעם האישי)

15 עגבניות שרי, חצויות

100 גרם גבינה צפתית/ בולגרית/ פטה/ מוצרלה <5% שומן- מה שהכי טעים לקהל היעד של הסלט

2 כפות שמן זית

מלח, פלפל

הכנה

מבשלים את הפסטה על פי הוראות היצרן עד לדרגת אל-דנטה. מסננים ומקררים.

את עגבניות השרי החצויות מכניסים לתנור על נייר אפיה במצב גריל למשך כ-20 דקות (למי שאין מצב גריל יש לכוון את התנור לחום הגבוה ביותר). העגבניות אמורות להתייבש מעט. להוציא מהתנור ולקרר.

להפריד בין עלי הבזיליקום לגבעול- את הגבעולים אפשר להשליך, את העלים לשים בקערה כמו שהם. להוסיף את הזיתים השחורים, את הגבינה חתוכה לקוביות קטנות, את הפסטה והעגבניות ולתבל בשמן זית, מלח ופלפל שחור.

טיפ: אפשר להוסיף חופן צנוברים קלויים, מעשיר את טעם הסלט ותורם לערכים התזונתיים (אבל כבר קשקשתי די והותר להיום, בעז"ה ארחיב על ערכים תזונתיים בצנוברים בעתיד).

סך הכול קלוריות בסלט- 2375, כ-475 קלוריות למנה.
 

ואל תשכחי ללחוץ כאן כדי לקבל ממני במתנה את סדרת הוידאו המיוחדת שתעניק לך את שלושת הכלים שאת צריכה כדי להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת