33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

מה בין הפרעות קשב וריכוז לפעילות גופנית.

 

קראתי לאחרונה מאמר מפרי עטה של שוש מעוז אריה המדבר על החשיבות  והיתרונות של  פעילות גופנית  לילדים ואנשים בוגרים הסובלים מ HDHD.

כיון שזהו נושא חשוב ובעל ערך מבחינתי כנטורופתית ,ביקשתי את רשותה לשתף אתכם במאמר. והוא מובא כלשונו.

מה בין הפרעות קשב וריכוז לפעילות גופנית.

נכון, פעילות גופנית מומלצת לכל אדם, בכל גיל, בכל מצב. נכון, פעילות גופנית בריאה לגוף ולנפש כאחד. אבל עד כמה פעילות גופנית באמת יכולה לשנות חיווטים במוח, להשפיע לטובה על הפרעות ניאורולוגיות, התנהגותיות ופסיכיאטריות?
פעילות גופנית היא ללא ספק אחד הטיפולים היעילים לא רק לילדים ולמתבגרים, אלא גם למבוגרים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, עם או בלי היפראקטיביות. פעילות גופנית הדורשת כוח נמצאה כיעילה ביותר, וכל פעילות גופנית אחרת מסייעת בשחרור אנרגיות, שמהווה את אחד התסמינים הבולטים של הפרעת קשב וריכוז מסוג ADHD, ובשיפור הריכוז ויכולת הלמידה.
על פי ד"ר ג'ון ראטיי, פרופסור לפסיכיאטריה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, שחקר את הקשר שבין פעילות גופנית לבין תפקוד המוח, פעילות גופנית מעלה כמעט מיידית את רמות הדופמין והנוראפינפרין ושומרת עליהן לאורך זמן.תוצאה  זו דומה לתוצאה שמנסים להשיג בנטילת ריטלין.
יחד עם זאת, חשוב לזכור שסוג הפעילות הגופנית חשוב להיות מותאם לכל אחד. כשפעילות גופנית מותאמת לילד או למבוגר בעל הפרעת הקשב, היא מסייעת במספר מישורים:


1. התמדה – היכולת להתמיד בפעילות מסוימת היא אחת מנקודות התורפה של ילדים ומבוגרים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. ככל שהפעילות מתאימה יותר, יעלה הסיכוי להשיג התמדה.


2. שיפור דימוי הגוף והערך העצמי – כל פעילות גופנית, במיוחד אירובית, משפרת את דימוי הגוף, הן של ילדים והן של מבוגרים. היא משחררת הורמונים ונוירו-כימיקלים במוח האחראים על מצב הרוח וכל הרפיית הגוף, ומסייעים בשיפור מערכת היחסים עם הגוף ועם העצמי.


3. פעילות גופנית מסייעת לילדים ביצירת קשרים חברתיים, החיוניים במיוחד לילדים עם הפרעת קשב וריכוז, שלעיתים מתאפיינים בדימוי עצמי נמוך וקושי חברתי.


4. שיפור יכולת הריכוז והמיקוד, נקודת תורפה נוספת אצל המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז.


5. שיפור בקורדינציה, שלעיתים חסרה למתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז.


6. כאמור, שחרור אנרגיות כלואות - אחד התסמינים הבולטים של הפרעת קשב וריכוז מסוג ADHD.


7. במיוחד למנהלים, פעילות גופנית מסייעת בשיפור תפקודי האונה הקדמית, האחראית על תהליכי קבלת החלטות, תגובתיות וקשר סיבה ותוצאה.


8. שיפור יכולות למידה, קליטה, עיבוד וניתוח מידע חדש - פעילות גופנית יוצרת את הסביבה המתאימה על מנת שתאי המוח שלנו יצרו קשרים נוירולוגיים חדשים, שזוהי בעצם מהות הלמידה.

שוש מעוז אריה- נקודת מפנה-  מאמנת אישית ועיסקית.

פרטים באתר: 

http://www.nekudatmifne.co.il/ 

ובדף הפייסבוק:  http://www.facebook.com/shosh.maozarie .

אני פגשתי את שוש במפגש מצומצם שנערך בביתה והתרשמתי מהידע, הסבלנות, החיוך והנועם שבה הינחתה את הקבוצה.   

שוש מאמנת אישית ועיסקית לבריאות,קריירה ,הפרעות קשב וריכוז.

מעבירה סדנאות "דרך ערך" לעסקים אירגונים ואנשי מקצוע.

"דרך ערך" הינו כלי יחודי לזיהוי הערכים האישיים והעיסקיים כדרך עבודה ומשחק קלפים אימוני.

פיתוח כלים אימוניים ,טיפוליים ועיסקיים.

    תודה שוש .

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת