00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הבלוג של גליקמן

סכנה בטיחותית בכביש 92

                                                                                    ‏יום שני 26 אפריל 2010

 לכבוד:   יעקב גנות
            מנכל משרד התחבורה
            ירושלים  

הנידון:  סכנה בטיחותית בכביש 92

 לפני כחצי שנה נחנכה בכניסה לחוף גופרה  בכינרת כיכר תנועה ענקית ומיותרת .
כיכר זו מהוה סכנה ממשית לבטיחות הנוסעים בכביש 92
קטע הכביש בו הוקמה כיכר (בין צומת כורסי לקיבוץ עין גב) הינו ישר כסרגל והנהג הממוצע אינו מצפה כלל להיתקל בכיכר תנועה על כביש אורך ראשי במדינת ישראל  .מאז פתיחת הכיכר היו במקום עשרות תאונות (האחרונה במוצאי השבת שעברה) כאשר חלקן אף עם נפגעים בגוף ובמצב הנוכחי לא ירחק יום בו יהיו חו"ח נפגעים בנפש. .  

חוף גופרה הינו חוף אסור ברחצה ולבד ממספר ימים בשלהי הקיץ, מיעוט מכוניות קטן מאד משתמש בפניה זו  ולכן אין הצדקה כלל להקים כיכר ענקית ולהפריע לתנועה בכביש 92 בכל ימות השנה
ברור שכניסה מכביש ראשי צריכה להיות מוסדרת אולם הוצע למשרד התחבורה לבנות חלופה של פניה מוסדרת עם נתיב השתלבות בתנועה (כפי שיש בכניסות לישובים) אולם המשרד התעקש על כיכר ענקית
מדוע?
נודע כי משרד התחבורה מתכוון להקים ככירות נוספות לאורך כביש 92 .
כאשר יש סכנת בטיחותית,  אף פעם לא מאוחר מדי  לבטל את הכיכר ולשנותה לפניה מוסדרת  ולשקול הקמת פניות מוסדרות (ולא ככרות תנועה ) בשאר הצמתים המתוכננים בכנרת

 אודה לתשובתך בנושא

 בברכה

 יהודה גליקמן
חבר מליאת המועצה האזורית גולן
מושב  נוב - רמת הגולן

                                                                                    ‏יום שני 26 אפריל 2010

לכבוד:   דנה בכר
            מהנדסת אגף ניהול חופים
            רשות ניקוז כנרת

 הנידון:  סכנה בטיחותית בכביש 92

       אני מודה לך על תשובתך המהירה . 

  1. אין ויכוח כי צריכים להסדיר כניסה לצמתים  ואין ויכוח כי התוכניות אושרו ע"י מע"ץ .
  2. הבעיה המרכזית היא שהפתרון שאיגוד ערים כנרת יזם, להפוך את כביש סובב כנרת לכביש איטי של מטיילים ונופשים פוגע קשות באוכלוסייה הרבה הנוסעת בדרך זו על תושביה ועסקיה מידי יום ביומו .
    אינני בטוח שיש עוד כביש בין עירוני (שתי ספרות) בו יש כל כך הרבה מעגלי תנועה כמו סביב הכנרת.  
  3. כביש 92 הינו כביש אורך מרכזי אשר אלפי אנשים נוסעים בו בדרכם היומיומית הביתה הן לגולן והן צפונה לאצבע הגליל.(שלטי ההכוונה לקריית שמונה בצומת צמח מפנים לכביש זה).  לא ברור לי היכן נעשתה הקביעה האמורה במכתבך כי הדברים נעשים בהתאם ל"אופיו הכפרי והתיירותי של האזור" - 
    האם והיכן נערך דיון מקיף בהשלכות הסוגיה על חיינו כאן כתושבים?        
  4.  לכיכרות הרבות שאתם מתכננים סביב הכנרת ישנם שני היבטים בעיתיים : 
    בטיחותית – כיכרות בכניסות שוליות מהוות סכנה בטיחותית מהדרגה הראשונה ולכל הפתרונות שאתם מציעים לא יפתרו את הבעיה .  
    הפרעה שלא לצורך לתנועת אלפי מכוניות מידי יום ביומו כאשר מס' המשתמשים בכניסות לחופים הינו מועט ביותר לאורך מרבית חודשי השנה
    * גודלה העצום של כיכר גופרה זועק לעומת כיכר התנועה המינימאלית שהוקמה בכניסה למועצה אזורית עמק הירדן!  

           השאלה המרכזית לגבי הכניסות לחופי הרחצה שלא ניתנה לה תשובה היא :
          מה החיסרון בפתרון של צומת פנייה תקנית עם נתיבי השתלבות בתנועה כפי שנעשה בכל  אלפי ק"מ כבישים בין עירוניים בישראל?

   אודה לתשובתך בנושא הנחיצות בפתרון מסוג כיכרות. לחופי הרחצה סביב הכנרת  

 

בברכה
יהודה גליקמן
חבר מליאת המועצה האזורית גולן
מושב  נוב - רמת הגולן 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל GlikmanY אלא אם צויין אחרת