00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

אבוקדו במילוי סלט טונה

מנת פתיחה קלת הכנה לארוחה קלילה ולא מחייבת. על היתרונות הבריאותיים של האבוקדו כבר דיברתי בפוסט הזה, וזה המקום לספר לכן קצת על שאר רכיבי המנה ועל היתרונות שלהם לאישה ההריונית (ולבני אנוש בכלל). אז למה זה טוב?

טונה- דגים מהווים חלק חשוב מתזונה בריאה כיוון שהם מכילים אומגה-3, חומצת שומן התורמת להתפתחות המוח, מערכת העצבים והראייה אצל העובר.  עם זאת, כמעט כל הדגים מכילים עקבות של כספית (מתכת שנמצאת במים כתוצאה מזיהום הים והאוויר) ולכן מומלצת צריכת דגים של לא יותר מ-340 גרם בשבוע. טונה בקופסאות שימורים מכילה מעט כספית באופן יחסי, לעומת טונה לסטייקים שמכילה יותר כספית ולכן כדאי לאכול ממנה מנות קטנות יותר- ההמלצות נעות בין 170-200 גרם בשבוע. לנשים בהריון חשוב לאכול דגים (ובכלל בשר ועוף) שבושלו היטב, ולהימנע מדגים נאים (הנמצאים למשל בסביצ'ה, קרפצ'יו, דג מלוח וסושי) מהחשש להידבקות בחיידק הליסטריה שעלול לגרום ללידה מוקדמת ואף להפלה או מהחשש לסלמונלה שעלולה לגרום לשלשולים וכתוצאה מכך בין היתר גם לצירים מוקדמים . מלבד אומגה-3 עשירה הטונה גם בוויטמין B12 (שני מיקרוגרם לכמות של חצי קופסא), ויטמין B3, B1, B6וסלניום. היא עשירה גם במגנזיום, זרחן, אשלגן וחלבונים. למתעניינות, טבלה עם ערכים תזונתיים מפורטים כאן.

פלפל אדום- עשיר במיוחד בוויטמין C(ולכן אידיאלי לאכול אותו עם מוצרים המכילים ברזל כיוון שהוא מסייע בספיגתם). פלפל אדום ממוצע השוקל כ-100 גרם מכיל קרוב ל-200 מ"ג ויטמין C(פי 2.5 מהקצובה המומלצת לנשים הרות) ! בנוסף לכך, החומרים הצובעים את הפלפל באדום (בלי להסתבך בשמות לועזיים ארוכים, אציין פשוט ששמם הוא קרוטנואידים והעיקר שבהם הוא הבטא-קרוטן המוכר, שהופך לוויטמין A, אבל זה באמת לא משנה לצורך המתכון ) הם נוגדי חמצון התורמים להגנה על הגוף מפני הזדקנות ומחלות.

הפטרוזיליה עשירה בוויטמין Aו- C, בברזל, חומצה פולית, אשלגן, סידן, מגנזיום אולם ככל צמחי התבלין וצמחי המרפא אין מספיק נתונים לגבי הבטיחות שבשימוש בהם במהלך ההיריון וההנקה ולכן מומלץ לצרוך מהם במתינות.

המצרכים לארבע מנות (חצי אבוקדו לכל סועד)

2 אבוקדו, בשלים, גדולים עם קליפה יפה

קופסת טונה במים, מסוננת

2 עלי פטרוזיליה טרייה, קצוצים

רבע פלפל אדום, חתוך לקוביות קטנות

מלפפון חמוץ במלח, חתוך לקוביות קטנות

כפית וחצי מיונז (עדיף מיוקל <5% שומן)

מלח, פלפל

מעט מיץ לימון 

ההכנה

חוצים את האבוקדו על קליפתם לאורך, כך שמתקבלות שתי "סירות". זורקים את הגלעין. מזליפים מעט מיץ לימון על כל מחצית אבוקדו וממליחים (אין צורך בהרבה מלח, קמצוצון יספיק).

מכינים את סלט הטונה: בקערה מערבבים את רכיבי הסלט, מתבלים במלח ופלפל, טועמים ומתקנים תיבול. ממלאים כל מחצית אבוקדו בתלולית של סלט טונה ובתיאבון.

קלוריות למנה:
במתכונת של טונה בשמן ומיונז 30%- כ-235 ק"ל למנה
במתכונת של טונה במים ומיוקל 5% שומן-כ-185 ק"ל למנה
 

ליצירת ארוחה שלימה מומלץ להגיש לאחר האבוקדו הממולא סלט פסטה קייצי לצד סלט חסה וירקות.

ואם עדיין לא קיבלת ממני במתנה את סדרת הוידאו המיוחדת שלי שתעניק לך את שלושת הכלים שאת צריכה כדי להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות אז למה את מחכה? לחצי כאן ותקבלי אותה מייד!

ייעוץ תזונתי: יעל קרן, דיאטנית, B.Sc בתזונה. יעל תשמח להשיב על שאלותייך בנושא תזונה בהריון במייל yahealthkeren@gmail.com. תשובות ינתנו בתוך שבוע משליחת המייל.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

3 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת