00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

המדריך השלם לתזונה בהריון

 

בהריון האחרון שלי נטלתי מגוון של תוספי מזון (בהוראת הרופא כמובן)- מדי יום הלעטתי את עצמי בשני כדורי פרנאטל, סידן, מגנזיום, חומצה פולית, B12וברזל. ספרתן נכון- שבעה כדורים סך הכול. כדי להשתלט על המגוון הרחב ולא לשכוח אף כדור קנה לי בעלי היקר קופסא לאחסון תרופות ובה הנחתי את הכדורים בחלוקה לשלוש קבוצות: בוקר, צהריים וערב. שבת אחת נפשנו בבית מלון עם משפחתנו, ובאחת הארוחות שני קרובי משפחה מבוגרים (אני לא מזכירה שמות, אבל בואי נגיד שמדובר בקרובים מהצד של בעלי) הוציאו כל אחד את קופסת אחסון התרופות שלו ושלושתנו נטלנו את התרופות שלנו בצוותא. על זה אמר בעלי :"ברוכים הבאים למחלקה הגריאטרית"...

למה אני מספרת לכן את כל זה? כי אילו היה לי את הספר "המדריך השלם לתזונה בהריון" באותו זמן, יכול להיות שהייתי חוסכת לעצמי חלק מהכדורים ודואגת להשלים את כל החסרים התזונתיים שלי באמצעות תזונה נכונה לפני ההיריון, במהלכו ואחריו. הספר מקצועי מאוד, כתוב בצורה רהוטה ומפורטת ומספק את כל המידע התזונתי לאישה לפני הריון, במהלכו ובתקופת ההנקה. גם אם עד היום לא ידעת מה היא חומצה אלפא-לינולאית, לאחר קריאת הספר תדקלמי מושגים כמו DHAו- EPAכאילו היית תזונאית מנוסה. הספר עוסק במגוון נושאים תזונתיים, למשל: אילו ויטמינים ומינרלים חיוניים במהלך ההריון? מהם השילובים הנכונים בין המזונות המכילים אותם על מנת לאפשר ספיגה אופטימאלית? ומה לגבי אבות המזון? כמה קילוגרמים עליי להעלות במהלך ההריון? ואם אני בהריון עם רביעיה? איך ניתן להקל על תופעות הריוניות באמצעות שינויי תזונה? ועוד.

עושר המידע הוא נקודה חיובית אך גם שלילית. במהלך הקריאה הרגשתי צורך לסכם את הספר כדי להבהיר לעצמי את הנקודות הרלוונטיות והחשובות לי, מה שגרם לי להרגשה של תלמידה בבית ספר. מצד שני, ידוע שכתיבה וסיכום של חומר לימודי משפרים באחוזים ניכרים את קליטתו, כך שאולי זה דווקא חיובי. בכל מקרה, הרי ידוע שידיעת החומר על בוריו היא רק הצעד הראשון. הצעד השני והלא פחות חשוב הוא היישום- וגם בכך הספר מציע את עזרתו. בספר מתכונים למאכלים שונים, ממרקים דרך מנות בשר ותוספות ועד לעוגות ועוגיות, כאשר לכל מתכון מצורף "ניתוח תזונתי" שלו, כלומר הערכים התזונתיים למנה (לא רק כמה קלוריות הוא מכיל אלא גם כמה פחמימות, חלבונים, שומנים, חומצה פולית, ברזל ועוד). בנוסף, מציעה המחברת תפריטים יומיים לפי מספר הקלוריות שעלייך לאכול ביום. כך תוכלי למצוא תפריט המכיל 1800 קלוריות ליום לשליש הראשון וגם תפריט המכיל 3000 קלוריות ביום אם את בהריון עם תאומים (קראתי, ולצערי נראה שאני אוכלת את זה גם בלי להיות בהריון... זה הזמן לדיאטה ;)).

מחברת הספר, טובה קראוזה, היא דיאטנית קלינית ואם לשניים, בוגרת  לימודי תואר ראשון במדעי התזונה בפקולטה לחקלאות ברחובות שהוסמכה כדיאטנית בשנת 1996 לאחר הכשרה מעשית (סטאז') בבית החולים רמב"ם ובמרפאות שירותי בריאות כללית. היא מתמחה בנושא תזונה בהריון ולאחר לידה, התמחות שאותה התחילה בהריונה שלה. סביר להניח שכבר נתקלת בשמה בעבר שכן היא כותבת במדור הבריאות של שבועון "לאישה" ובמוסף הבריאות של "ידיעות אחרונות". בנוסף, היא מנהלת את תחום התזונה באתר "אמנות הלידה". במסגרת זו היא מפרסמת באתר מאמרים ומייעצת בפורום תזונה.

בעקבות כתיבת הספר הקימה קראוזה גם אתר המוקדש לנושא תזונה בהריון, בכתובת www.tzuna-tova.co.il. באתר ניתן לקרוא פרק מתוך הספר עצמו, ולקבל טיפים, עצות, מתכונים ועוד (כולל ייעוץ אישי באמצעות פורום). מומלץ.

בניגוד לספרי הריון אחרים שרלוונטיים מאוד בהריון ראשון ופחות רלוונטיים בהריונות חוזרים, כשאת כבר "שוחה בחומר", ספר זה רלוונטי תמיד ואני ממליצה עליו גם אם את בהריונך השני, שלישי או יותר. לסיכום: ארבע וחצי נקודות מתוך חמש. כדאי לקנות! 

כמה זה עולה לנו? 63.70 ₪ באתר BOOKME

מס' עמודים: 294, מאת טובה קראוזה, ייעוץ רפואי ד"ר עמוס בר, ייעוץ קולינרי ומתכונים דנה אהרמן, הוצאת ידיעות ספרים.

ולסיום, קבלי ממני במתנה את סדרת הוידאו המיוחדת שתעניק לך את שלושת הכלים שאת צריכה כדי להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות. לחצי כאן והסדרה תשלח אלייך מיידית. שווה!

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת