00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

אנטיפסטי חצילים ופלפלים

תוספת קלת הכנה, טעימה ובריאה. מתאים מאוד להגשה לצד מנה בשרית (למשל: קבב בטחינה, עוף בתנור) ותוספת פחמימתית (כמו אורז מלא, פסטה או תפוחי אדמה).

למה זה טוב?

קודם כל, ירקות זה תמיד טוב- הם מכילים ויטמינים ונוגדי חמצון שחשובים מאוד לבריאותנו וחלקם חיוניים להתפתחות העובר. בכל ירק ויטמינים אחרים, אך יש לשים לב שלא כל הויטמינים שורדים בחום או באור, חלקם מסיסים בשמן וחלקם במים. ויטמין סי,  המצוי במידה רבה בפלפלים אדומים, הוא ויטמין שאינו עמיד בבישול ולכן אם אתן רוצות להעשיר את התפריט שלכן בוויטמין זה אל תבנו על המתכון הזה, עדיף שתאכלו תפוז . אמנם ויטמין סי אין, אבל גם קלוריות כמעט שאין ואני אישית עוד לא פגשתי אישה שלא אוהבת אוכל שהוא גם טעים וגם לא משמין...

אז מה יש לי לספר לכן על חצילים? אם אתן מעשנות שנגמלו בגלל ההיריון ומשוועות לסיגריה, בוודאי תשמחו לדעת שהחציל הוא הירק העשיר ביותר בניקוטין! עם זאת, צר לי לבשר לכן שעל מנת לצרוך את כמות הניקוטין שיש בסיגריה אחת תצטרכו לאכול כ-9 קילוגרם חצילים. אם מעולם לא עישנתן- אל חשש, מחצילים לא תתמכרו לסיגריות... מומלץ לקנות חצילים טריים ככל האפשר (חציל טרי הוא חלק, כהה ומוצק למגע) כיוון שככל שהחציל טרי יותר הוא פחות מריר ויש בו פחות גרעינים. לפני ההכנה כדאי לפרוס את החציל, לבזוק מעט מלח על הפרוסות ולהשהות מעט. פעולה זו גורמת לחציל להגיר מים שאותם יש לסלק ע"י ניגוב החציל במגבת נייר או שטיפתו במעט מים. עם המים תתנדף גם חלק מהמרירות. טיפ נוסף: ככל שהחציל שתקנו יהיה קטן יותר וישקול פחות כך יהיו בו פחות גרעינים ופחות מרירות.
תרופת סבתא מחצילים: לערבב מיץ מחציל עם חומץ להרגעת טחורים שעלולים להופיע בהריון ולאחר הלידה. מעולם לא ניסיתי את הטיפ הזה אז אם אתן מנסות ספרו לי...

על פלפלים הרחבתי במתכון הזה, כדאי ללחוץ על הקישור. תלחצי, תלחצי, את לוחצת נהדר!... (אופס, זה מסיפור אחר).

אז בלי הרבה דיבורים נוספים, הנה המתכון:

המצרכים (ל-4 מנות)

חציל

פלפל אדום

פלפל צהוב

כ-2 כפות שמן זית

מלח

רוזמרין יבש

ההכנה

לפרוס את החציל. אם הוא גדול לחצות כל פרוסה לשניים. להניח את הפרוסות בקערה ולהמליח מעט. להשהות כחצי שעה להגרת נוזלים, ולאחר חצי שעה לנגב היטב את פרוסות החצילים.

בזמן שהחצילים מגירים נוזלים לשטוף היטב את הפלפלים ולחתוך כל אחד מהם לאורך לארבע פרוסות. בתבנית עם נייר כסף להניח את הפלפלים כשהקליפה כלפי מעלה, למרוח מעט שמן זית על כל פלפל בעזרת מברשת מיוחדת, לפזר רוזמרין יבש ולהמליח מעט. להכניס לתנור שחומם מראש לחום גבוה (250 מעלות) עד להתרככות הפלפלים ועד הזהבה- בתנור שלי זה לוקח כעשרים דקות, בתנור של אימא שלי ארבעים, אז נתפשר על חצי שעה? בכל מקרה הכי טוב לבדוק במהלך האפייה.

לאחר שהפלפלים מוכנים יש להוציא אותם מהתנור ולהניח בכלי, רצוי זה ליד זה ולא זה מעל זה. לשמן מעט את נייר הכסף ולהניח עליו את פרוסות החצילים. למרוח את החצילים במעט שמן זית, להמליח מעט ולזרות קצת רוזמרין יבש על כל פרוסת חציל. להכניס לתנור החם ולאפות- שוב, כדאי לעקוב אחרי משך האפייה כדי לוודא שהחצילים מוכנים. החציל מוכן כאשר הוא מתרכך ומשחים מעט. להוציא את החצילים מהתנור (זה הזמן לכבות אותו) ולהעביר לאותו הכלי של הפלפלים או לכלי נפרד אם גם לכן יש בעל שלא מוכן לטעום כל דבר שחצילים נגעו בו :P.

סך הכול כ-370 קלוריות, כ-92 קלוריות למנה.

ואל תשכחי לקחת את המתנה שמגיעה לך! בלחיצה כאן תקבלי ממני במתנה ולגמרי בחינם את סדרת הוידאו המיוחדת שתעניק לך את שלושת הכלים שאת צריכה כדי להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות. כי מגיע לך שתהיה לך חווית לידה טובה!

ייעוץ תזונתי: יעל קרן, דיאטנית, B.Sc בתזונה. יעל תשמח להשיב על שאלותייך בנושא תזונה בהריון במייל yahealthkeren@gmail.com. תשובות ינתנו בתוך שבוע משליחת המייל.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת