00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

עגבניות אפויות במילוי גבינות

 

את העגבניות האלו אני אוהבת להגיש לארוחת ערב חלבית קלה, לצד סלט יווני גדול ובליווי פרוסת לחם מלא... טעים!

למה זה טוב?

עגבניות- מומלצות לצריכה בכל צורה אפשרית: טריות, מבושלות ואף סחוטות למיץ. העגבנייה מכילה ליקופן, שמעניק לה את צבעה האדום. הליקופן הוא נוגד חמצון המחזק את המערכת החיסונית (ואיזו אישה בהריון לא רוצה לחזק את המערכת החיסונית שלה ולהשתדל להימנע ממחלות בזמן הריונה?) ואף ידוע בהשפעתו על השמדת תאים סרטניים, הגנה על העור ובריאות העיניים ובמניעת מחלות לב וכלי דם. כיוון שהליקופן הוא פיגמנט שומני הוא נספג טוב יותר בגוף יחד עם מקור שומני (בטיגון או בישול עם שמן) לכן מומלץ לצרוך עגבניות מבושלות, רצוי בבישול קצר ועם הקליפה על מנת לצמצם איבוד ויטמינים אפשרי. גם הרפואה הסינית מכירה ביתרונות העגבנייה, שעוזרת לאיזון האנרגיה בטחול, בכבד ובמערכת העיכול והקיבה (שבמילא בהריון סובלות מפעילות איטית יותר ונטייה לעצירות). מלבד הליקופן מכילה העגבנייה גם ויטמינים רבים כמו ויטמין C (אולם בבישול אנחנו אמנם מרוויחים את הליקופן אך מאבדים את הוויטמין C שלא  שורד את הטמפרטורות הגבוהות), וויטמינים מקבוצת B (שלא נהרסים בבישול קצר) אשלגן, בטא-קרוטן וכן סיבים תזונתיים.

גבינות- על יתרונות הגבינה לאישה ההריונית דיברתי כבר בפוסט הזה, לכן אחסוך במילים ורק אספר לכן שגבינה צהובה, למרות השם הרע שיצא לה כמכילת כולסטרול רב, עשירה במיוחד בסידן (עד פי 7-9 מגבינה לבנה) שאינו נהרס בבישול, ולכן צריכתה מומלצת גם כאשר היא מותכת. הסידן חשוב מאוד לבניית העצמות; כאשר לאישה הרה חוסר בסידן עוברה לא יפגע מכיוון שהוא "לוקח" סידן ממאגרי האם. כתוצאה מכך רזרבות הסידן בגופה עלולות להידלדל, דבר שעלול להשפיע בעתיד על היווצרות מחלת האוסטיאופורוזיס ופגיעה בחוזק השן. וזה המקום לנפץ את מיתוס הכולסטרול-  אמנם הגבינה הצהובה מכילה כולסטרול, אך לא יותר מאשר בעוף. לעומת זאת, הגבינה הצהובה עשירה גם בשומן רווי שמזיק לגוף, לכן מומלץ להגביל את צריכתה (1-2 פרוסות ליום, כחלק מתזונה דלת שומן רווי). כדי לחסוך בקלוריות מומלץ להשתמש בגבינות הצהובות דלות השומן, המכילות 9% שומן בלבד.

ולמתכון-

המצרכים לשמונה מנות (עגבנייה אחת לכל סועד)

8 עגבניות גדולות

מים

2 כפות שמן זית

מלח, פלפל, אורגנו יבש

גביע קוטג' 5%

גביע גבינה לבנה 5%

חצי כוס גבינה צהובה מגוררת 9%

ביצה גדולה XL (מידה 3), טרופה

3 כפות פירורי לחם

10 עלי פטרוזיליה, קצוצים

מלח, פלפל

ההכנה

שוטפים היטב את העגבניות, מסירים בעזרת סכין חדה את חלקן העליון של העגבניות, כולל העוקץ, ושומרים בצד. בעזרת כפית מרוקנים את העגבניות מתכולתן. את התכולה קוצצים דק ומעבירים לתבנית חסינת חום. מוסיפים מים לכדי כיסוי העגבניות הקצוצות,  2 כפות שמן זית ומתבלים במעט מלח, פלפל ואורגנו יבש.

מניחים בתוך הרוטב שנוצר את העגבניות המרוקנות. בכלי נפרד מערבבים את הגבינות, הביצה הטרופה, פירורי הלחם, הפטרוזיליה הקצוצה והתבלינים. ממלאים את העגבניות בתערובת הגבינות וסוגרים כל עגבנייה בחלקה העליון ששמרנו בצד.

אופים בתנור שחומם מראש לחום 200 מעלות, עד שהעגבניות משחימות (כחצי שעה).

כ-250 קלוריות למנה.

בתאבון!

ורגע, בואי לא נשכח- אם עדיין לא קיבלת ממני במתנה ולגמרי בחינם את סדרת הוידאו המיוחדת שלי שתיתן לך את שלושת הכלים שאת צריכה כדי להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות לחצי כאן ותקבלי אותה מיידית.

ייעוץ תזונתי: יעל קרן, דיאטנית, B.Sc בתזונה. יעל תשמח להשיב על שאלותייך בנושא תזונה בהריון במייל yahealthkeren@gmail.com. תשובות ינתנו בתוך שבוע משליחת המייל.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

10 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת