בריאות בקלות

טיול להר כרכום 1.

נפגשנו ב"פגישה עיוורת".

מאוד רצינו לצאת לטיול ליומים וחברנו ,מכרנו הקבועים לטיולים לא היו פנויים /מוכנים לצאת לכן פירסמנו מודעת דרושים באתר 4*4 . קיבלנו 3 פניות ואחת הייתה רצינית וזמינה. נפגשנו איתם ביום שישי בצהריים לקפה,השיחה קלחה , הכימיה הייתה טובה ,היה קליק. הסברנו את המסלול " שמורת הטבע הר הנגב" ,לינה בהר כרכום  ולמחרת הקניון הלבן והנכונות מצידם הייתה גבוהה וכך מרעיון וירטואלי מימשנו תוכנית.

יום שישי בבוקר , קמנו מוקדם אירגנו צידניות , יובל טיגן מצבריי לארוחת בוקר ולטיול, ארזנו את האוטו בציוד שינה, מים,מחצלת, בגדים להחלפה ,בקיצור כל מה שצריך לנסיעה בת יומיים.

קבענו להפגש ב 11.00 בבית קמה, המשפחה איתה יצאנו מתגוררת בחיפה לכן יצאו ב 9.00 בבוקר, דייקנים, רציניים עומדים בלוח זמנים- ידענו שהבחירה היתה נכונה לשני הצדדים.

נפגשנו בשעה היעודה, עשינו הכרות בין הילדים ויצאנו לדרך

התחנה הראשונה היא בורות לוץ.

המדבר מדהים, פריחה מרהיבה,סגולה של חלמית המדבר. מקורות מים בכל מקום כתוצאה מהשיטפונות שהיו לפני שלושה שבועות.

תחנה שנייה, עין המערה.

ברצוני להצדיע לפקחים העובדים ברשות שמורות הטבע.כל הכבוד על הידע, הרצון לעזור ולהיות לבד במקומות כגון המדבר.בכניסה לשמורת הטבע הר הנגב, פגשנו פקח  שנתן לנו הדרכה והנחיות לגבי הדרך, התנהגות בשבילים, וידא שיש בידנו מפה מתאימה, שקיות אשפה. סיפר לנו שהר שגיא סגור בשל שיקום אקולוגי ועלינו לעשות מעקף דרך הכביש.

בטיולים מעין אלו , הנסיעה ארוכה, הדרכים לא קלות וצריך מיומנות לנהיגת שטח, גילינו שהשותף שלנו מקצועי ויודע לנהוג בשטח.

תחנה שלישית ,מצפור הר שגיא.

בשעה 18.00 בערב הגענו להר כרכום. השטח היה מלא בג'יפים ,אוהלים, מטיילים וילדים. מצאנו חלקת אדמה להתמקם בה, פרשנו מחצלת והקמנו אוהלים.פרקנו את הרכבים, הציוד שלנו היה מרשים. היינו מאובזרים היטב במים, שמיכות,והרבה מצב רוח. השמים היו מרהיבים, מזג האויר נוח וחמים לשעת ערב.הדלנו מדורה והכנו ארוחת ערב.

אשתף אתכם במתכון לפויקה קדירת בקר. מתוך אתר www.poyke.net

מצרכים- מתאים לסיר מס' 3 לבערך 8 סועדים.בעלי שינה מעט את המצרכים.

2 ק"ג בשר, אנחנו השתמשנו בפילה מדומה טרי.

1/3 כוס שמן זית.

2 בצלים גדולים,

6 גזרים,

7 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לרבעים,

שעועית אדומה - 400 גרם.

מלח, פלפל, 2 ראשי שום, כוסברה, אבקת מרק - 4 כפות.

אופן הכנה:מניחים את הפויקה על המדורה כשהאש מעט חלשה.

מחממים את הסיר עם שמן ומטגנים את הבצלים חתוכים גס, משחימים את הבשר, מוסיפים את התפוחי אדמה והגזר, השום, והשעועית החומה, והכוסברה.

מוסיפים מים כ 4 כוסות , מתבלים ומבשלים כשעתיים.

שימו לב עד כמה הפויקה מאובזר. המנה יצאה נפלא ועוררה התפעלות.

דיברנו צחקנו,העמקנו את ההכרות , והתארגנו לשינה.