33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מרמלדה

למלך אין בית, חגי, דגן, הוצ` חרגול פלוס

תמונה של אסתר המלכה

 

 

כשהייתי קטנה אהבתי מאד להרכיב פאזלים. הייתי יושבת אפילו שעות להרכיב פאזל עם הרבה מאד חתיכות. ולמה אני מספרת את זה? כי מצד אחד ציינתי בעבר שלספרי בלשים באופן כללי אני לא מי יודע מה מתחברת, אבל קראתי את 1/2 הוכחה ונהניתי וגם הספר הזה התחיל והמשיך כפאזל גדול (תצרף בעברית סחה) עם כמה עלילות מקבילות, כשהכל סובב סביב עניין קמעי, תנכ"י - בית שאול השייך לשבט בנימין ומה עלה בגורל צאצאיו (חוסלו בעיקר או ירדו למחתרת).

הספר גם הזכיר לי במקצת את הספר `צופן דה-וינצ`י`, עם התעלומה מסביב לגביע הקדוש שם וכאן תעלומה סביב לוח חרס מסויים וחרבו של שאול - הלוח והחרב נשתמרו מאז הקרב בגלבוע והם עברו לעטרה, לבנה שופר והלאה. שופר הוא הבן של שאול ועטרה העמלקית, המזוהים עם סמל החמור והאות ש` שמעידה על שדי וגם על שאול. גם בצופן דה וינצ`י היה נצר לשושלת, כאשר היתה קבוצה ששמרה עליו  ( ובעצם עליה אם אני זוכרת נכון )מכל משמר שלא יקרה לו דבר רע אם יתגלה הדבר לעולם וגם כאן מדובר על יורש או יורשת, שרוצים להכתירם שוב כי הגיעה השעה. דבר נוסף דומה, גם שם נאמר שהדברים שהתגלו ונחקרו הם חומר נפיץ וכדאי לשומרם בסוד.

העלילה נסובה על המלחמה שהיתה בין בית דוד משבט יהודה, שאלו אנחנו, היהודים החיים כיום במדינת ישראל לבין בית שאול משבט בנימין, כאשר שאול שכב עם בעלת האוב ונולד לה בן ממנו. לפי הספר, היתה מלחמה אידאולוגית בין הזרמים הללו ביהדות, והוא מגיע עד לשורשים שאינם בכלל מתחילים בגזע השמי אלא בגזע הגרמאני. אלו שבהמשך נקראו `היהודים המתכחשים` אבל גם אותם רצחו בשואה בלי שום הבדל.

לקראת פרקיו האחרונים של הספר הרגשתי לפעמים הרגשה מוזרה, כאילו אני קוראת איזה ספר מסיונרי, בעקבות ההשמצה הרבה על יהדות זמננו לעומת בית שאול, שנותן אלטרנטיבה ליהדות האורתודוקסית. בישיבת `טל ומטר` יש קבוצה ששייכת לבית שאול ומקיימת את חייה על פי ראות הרבי, כלומר- עישון חשיש, נרגילות, אורגיות, מתירנות וכו`. נשמע לא רע.. מה שעומד מאחורי זה, שהיהדות לבית דוד דוגלת בכל מה שאינו פיזי ואילו כקונטרה, בית שאול מתחבר לצד הפיזי, לריקוד, שירה, גופניות וכו`. יש דברים שהזדהיתי עימם, ובמיוחד לכוחן הרב של הנשים בזרם הזה (בעלת האוב למשל) - נקראת גם נמוצ`קה בליטא והסביבה (נמוצ`קה זו נעמה הבת הבכורה - אשתו של שופר, הבן של שאול ועטרה, עפ"י המיתוס ועפ"י המדרש - עטרה-בעלת האוב היתה נסיכה עמלקית).

הספר בהמשך הופך להיות הזוי, כאשר גיבור הסיפור, עילם, איש הביטחון הישראלי, הופך להיות מועמד ליורש ובארץ מתרחשים דברים נוראיים, כגון מלחמה בין פלגים בארץ (חרדים, מתנחלים וחילונים), שיתוף פעולה של הפלסטינים עם הקבוצות הללו שמשתייכות לבית שאול כנגד בית דוד, `הימניים` וישנה הרגשה של אפוקליפסה.

פעם, כשלמדתי באוניברסיטה, לקחתי קורס על הדת הזורואסטרית. אני לא יודעת איך בכלל הגעתי לזה, אבל הקורס משך את תשומת ליבי וכנראה שעל אותו מיטען גם הספר הזה עורר את סקרנותי ה`אקדמית`.

 

מתוך הספר:

לילה על עין דור. הארץ תֹהו ובֹהו וחושך על גבעות יששכר. חושך ועננת על כוכב עין דור המתומן. אפס כי אשא את הכוכב ההוא כל ימי על האדמה הזאת. אני שופר בן עטרה חוטר נסתר לבית שאול בן קיש איש ימיני עקור ממערת אמי בן לבעלת האוב ובן ממזר למלך הגעתי לחתימת דברי ופני מכאן והלאה.

אתה איתי? קטע אזלהוטר את צלילתו. משהו מנימת קוצר הרוח של האוטוריטה האקדמית כלפי עוזר הוראה זוטר וסורר היה בקולו.

עילם ננער וענה בקול נרגן: כן, תמשיך.
פרופסור אזלהוטר הצית לעצמו עוד סיגריה. חשבת פעם על זה שהמילה חרוב לא מופיעה בתנ"ך? שאל.

עילם לא ענה.
זה קצת מוזר, לא? הרי זה עץ שגדל באופן טבעי בארץ, והוא ללא ספק אחד הפירות שנתברכה בהם ארצנו, כמו הזית והתאנה.
לא שמעתי שגילו את המערה של בעלת האוב מעין דור, אמר עילם....

 

- - - -

וחיפשתי את תיאור מותו של שאול בטקסט המקראי, והנה הוא:

דברי הימים א פרק י

 

א וּפְלִשְׁתִּים, נִלְחֲמוּ בְיִשְׂרָאֵל; וַיָּנָס אִישׁ-יִשְׂרָאֵל מִפְּנֵי פְלִשְׁתִּים, וַיִּפְּלוּ חֲלָלִים בְּהַר גִּלְבֹּעַ.  ב וַיַּדְבְּקוּ פְלִשְׁתִּים, אַחֲרֵי שָׁאוּל וְאַחֲרֵי בָנָיו;

וַיַּכּוּ פְלִשְׁתִּים, אֶת-יוֹנָתָן וְאֶת-אֲבִינָדָב וְאֶת-מַלְכִּישׁוּעַ- בְּנֵי שָׁאוּל.  ג וַתִּכְבַּד הַמִּלְחָמָה עַל-שָׁאוּל, וַיִּמְצָאֻהוּ הַמּוֹרִים בַּקָּשֶׁת; וַיָּחֶל, מִן-הַיּוֹרִים. 

ד וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל-נֹשֵׂא כֵלָיו שְׁלֹף חַרְבְּךָ וְדָקְרֵנִי בָהּ, פֶּן-יָבֹאוּ הָעֲרֵלִים הָאֵלֶּה וְהִתְעַלְּלוּ-בִי, וְלֹא אָבָה נֹשֵׂא כֵלָיו, כִּי יָרֵא מְאֹד;   

וַיִּקַּח שָׁאוּל אֶת-הַחֶרֶב, וַיִּפֹּל עָלֶיהָ.  ה וַיַּרְא נֹשֵׂא-כֵלָיו, כִּי מֵת שָׁאוּל; וַיִּפֹּל גַּם-הוּא עַל-הַחֶרֶב, וַיָּמֹת.    ו וַיָּמָת שָׁאוּל וּשְׁלֹשֶׁת בָּנָיו, וְכָל-

בֵּיתוֹ יַחְדָּו מֵתוּ.  ז וַיִּרְאוּ כָּל-אִישׁ יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר-בָּעֵמֶק, כִּי נָסוּ, וְכִי-מֵתוּ, שָׁאוּל וּבָנָיו; וַיַּעַזְבוּ עָרֵיהֶם, וַיָּנֻסוּ, וַיָּבֹאוּ פְלִשְׁתִּים, וַיֵּשְׁבוּ בָּהֶם. 

   ח וַיְהִי, מִמָּחֳרָת, וַיָּבֹאוּ פְלִשְׁתִּים, לְפַשֵּׁט אֶת-הַחֲלָלִים; וַיִּמְצְאוּ אֶת-שָׁאוּל וְאֶת-בָּנָיו, נֹפְלִים בְּהַר גִּלְבֹּעַ.  ט וַיַּפְשִׁיטֻהוּ- וַיִּשְׂאוּ אֶת-

רֹאשׁוֹ, וְאֶת-כֵּלָיו; וַיְשַׁלְּחוּ בְאֶרֶץ-פְּלִשְׁתִּים סָבִיב, לְבַשֵּׂר אֶת-עֲצַבֵּיהֶם- וְאֶת-הָעָם.  י וַיָּשִׂימוּ, אֶת-כֵּלָיו, בֵּית, אֱלֹהֵיהֶם; וְאֶת-גֻּלְגָּלְתּוֹ תָקְעוּ,

בֵּית דָּגוֹן.    יא וַיִּשְׁמְעוּ, כֹּל יָבֵישׁ גִּלְעָד, אֵת כָּל-אֲשֶׁר-עָשׂוּ פְלִשְׁתִּים, לְשָׁאוּל.  יב וַיָּקוּמוּ, כָּל-אִישׁ חַיִל, וַיִּשְׂאוּ אֶת-גּוּפַת שָׁאוּל וְאֵת גּוּפֹת

בָּנָיו, וַיְבִיאוּם יָבֵישָׁה; וַיִּקְבְּרוּ אֶת-עַצְמוֹתֵיהֶם תַּחַת הָאֵלָה, בְּיָבֵשׁ, וַיָּצוּמוּ, שִׁבְעַת יָמִים.  יג וַיָּמָת שָׁאוּל, בְּמַעֲלוֹ אֲשֶׁר מָעַל בַּיהוָה, עַל-דְּבַר

יְהוָה, אֲשֶׁר לֹא-שָׁמָר; וְגַם-לִשְׁאוֹל בָּאוֹב, לִדְרוֹשׁ.  יד וְלֹא-דָרַשׁ בַּיהוָה, וַיְמִיתֵהוּ; וַיַּסֵּב, אֶת-הַמְּלוּכָה, לְדָוִיד, בֶּן-יִשָׁי. 

 

אגב, שאול נענש על כך שלא השמיד את כל עמלק וריחם על המלך אגג וצאנו וכך ניגזלת ממנו המלכות. 

וגם תמונה  של שאול וחרבו (שאול מבקש מנושא כליו שיהרוג אותו עם החרב אבל נושא כליו העמלקי מסרב. שאול מתאבד ואחריו נושא כליו):

 

בנוסף, הספר הזכיר לי כי בארץ היתה תקופה שבה היתה התנועה הכנענית, והיא כללה אומנים וסופרים (אשר ראו עצמם כנענים, עבריים, ולאו דווקא יהודים). פסל מאד מפורסם מאותה תקופה הוא הפסל הזה שנקרא נמרוד: (אגב, גם הפסל של `האריה השואג` שהעליתי ברשומה על טיולנו בצפון קשורה לאותה אמנות כנענית, צירוף מקרים שכזה..):

 

נמרוד, יצחק דנציגר, 1939

 (כשאני לא מצליחה להחליט וקשה לי לבחור אז אני בוחרת גם וגם... כך גם בתמונת הפסל, קשה לי להחליט איזו יותר יפה אז שמתי את שתיהן, חיפשתי את הפסל עם צילום מקדימה, אבל לא מצאתי)

 

אפרופו תנועת הכנענים, אני נזכרת בבלדה של טשרנחובסקי, שגם הוא השתייך לתנועה זו, ובה מתואר הקרב בעין דור:-

 

בעין  דור         שאול  טשרניחובסקי

וּבְחֶשְׁכַת  הָלַיִל  בְּלִי  קֶשֶׁת  וָשֶׁלַח

עַל  סוּס  קַל  עֵין  דוֹרָה  בָּא  שָׁאוּל  הַמֶלֶךְ.

וּבְאַחַד  הַבָּתִּים  אוֹר  כֵּהֶה  הוֹפִיעַ:

- "פֹּה  תָּגוּר" -  הַנַעַר  לוֹ  חֶרֶשׁ  הִבִּיעַ.

- "אַתְּ  בַּעֲלַת  הָאוֹב? - "כֵּן  אֲדוֹנִי ,  הִנְנִי".

- "נָא  קָסְמִי  בָּאוֹב ,  צֵל  הָרוֹאֶה  הַרְאִינִי !"

עֲלָטָהאֵשׁ  זְוָועוֹתבַּפִּינָה  קַלַחַת,

וּשְׁמוֹת  כָּל  הַשֵׁדִים  וּבְלִילָה  רוֹתַחַת

וּכְנָחָשׁ  יִתְפַּתֵּל  בֵּין  עִשְׂבֵי  הַבָּשָׁן

יִזְחָלוּ ,  יִתְאַבְּכוּ  כָּל  תִּמְרוֹת  הֶעָשָׁן.

וּבְמַעֲגָל  הַקְּסָמִים ,  בַּגָּפְרִית  מָשׁוּחַ,

שָׁם  יַעֲמֹד  הַמֶלֶךְ ,  לֹא  לִבּוֹ  יָנוּחַ.

וִיצוּרֵי  עֲרָפֶל  וּצְלָמִים  נִשְׁעָרִים

אֶגְלֵי  הַזֵיעָה  עַל  לֶחְיוֹ  נִיגָרִים.

אַף  רוּחוֹ  בּוֹ  רָפְתָה,  גַּם  נַפְשׁוֹ  דּוֹאֶבֶת.

מַה  יִמַּס  בּוֹ  לִבּוֹ  וִינַבֵּא  הַמָוֶת !

וְחַיָיו  בַּמַחֲזֶה  יַעַבְרוּ ,  יֶאֱתָיוּ

"הַנַּח  לִי ,  הַנַּח  לִי!" -  שְׂפָתָיו  יְבְעָיוּ.

עֲלָטָהאֵשׁ  זְוָועוֹתדִּמְמַת  הַשַׁחַת

מַעְגָל  הַקְסָמִים  וַעֲשַׁן  הַקַּלַחַת

וַיִזְכֹּר  הַמֶלֶךְ  אֶת  גֶּבַע  וַעֲלוּמָיו,

אָבִיב  חֶלְדוֹ ,  טֶרֶם  יִקְדָּרוּ  עוֹד  שָׁמָיו.

ןּתְמוּנוֹת  מַרְהִיבוֹת  עֵינָיו  תֶּחֱזֶינָה:

כַּר  נִרְחָב  יוֹפִיעַ ,  וּפָרוֹת  תִּרְעֶינָה,

ןּתְכֶלֶת  רוּם  שַׁחַק ,  גַּם  רֵיחוֹת  עֲדָנִים.

אֶל  תַּחַת  עֵץ  אֵלָה ,  חֲסוֹן  כָּאֲלוֹנִים,

שָׁם  שָׁלֵו  יָנוּחַ  הָרוֹעֶה ,  הָעֶלֶם,

וּלְנֶגְדוֹ  יִרְקְדוּ  הַבְּקָרִים  בַּתֶּלֶם.

אַךְ  שַׁלְוָה  וָנֹעַם ,אַךְ  יִפְעֶה  וָהֶדֶר

מַה  נָעֲמוּ  צִלְצְלֵי  פַּעֲמוֹן  הָעֶדֶר !

"אָנֹכִי   הַמְאֻשָּׁר ,  גַּם  בָּרִיא  גַּם  רַעֲנָן,

מִי  יִתֵּן  אוּכָלָה  וּכְאָז  אֱהִי  שָׁאֲנָן !"

וַעֲצֶבֶת  נוֹרָאָה  סְגוֹר  לִבּוֹ  לָחָצָה ,

וּכְמוֹ  שִׁפְעַת- דִּמְעָה  אֶל  גְּרוֹנוֹ  פָּרָצָה.

וּפִתְאוֹם - ןַיַרְעֵם  קוֹל  גָּדוֹל  וְחָזָק ,

וְאִשׁוֹן  הָעָלָטָה  הֵאִיר  הַבָּזָק.

-  אָנֹכִי  הָרוֹאֶה  לְמֶלֶךְ  מְשָׁחֶךָ ,

מֵאָחוֹרֵי  הַבָּקָר  הֵיכַל  הוֹשִׁיבְךָ ;

מִמְחִילוֹת  רִקָבוֹן  עַל  מַה  הִרְגַּזְתָּנִי

וּלְאַרְצוֹת  הַחַיִים  מַה  הֶעֱלִיתָנִי ?

-מַדוָעַ  מֵאַחַר  הַצֹאן  לְקַחְתָנִי

וּלְנָגִיד  עַל  עַמְךָ  כַּיוֹם  זֶה  שַׂמְתָּנִי ?

"כִּלִיתִי  כָּל  כֹּחִי  בְּסַעֲרוֹת  מִלְחָמָה,

וְאָשְׁרִי  בַּבַּיִת  כְּבָר  הָיָה  לִשְׁמָמָה.

עַם  פְּלֶשֶׁת  סַבּוּנִי ,  בִּעוּתֵי  צַלְמָוֶת -

הָרוּחַ  הָרָעָה  תְּדַכְּאֵנִי  עַד  מָוֶת.

"אִישׁ  הַאֱלוֹהִים!  מַה  אֵל  יַעֲנֵנִי?

כִּי  סָר  מֵעָלָי -  מַה  אֶעְשֶׂה  ?  עֲנֵנִי!

"מַדוּעַ ,  הָה ,  מֶלֶךְ  עַל  עַמְךָ  מְשַׁחְתָנִי ,

מַדוּעַ  מֵאָחוֹרֵי  הַצֹאן  לְקַחְתָנִי?"

- עַל  מֶרְיְךָ ,  גְּאוֹן  לִיבְּךָ  אֱלוֹהִים  יִזְעַמְךָ !

מָחָר  אַתָּה  עִמִי ,  גַּם  אַתָּה  גַּם  עַמְךָ !

בְּאַשְׁמוֹרֶת  הַבֹּקֶר  בְּלִי  קֶשֶׁת  וָשֶׁלַח

עַל  סוּס  קַל  הַמַחֲנֶה  שָׁב  שָׁאוּל  הַמֶלֶךְ,

וּפָנָיו  חָוָרוּ ,  אַךְ  בְּלִבּוֹ  אֵין מוֹרָא,

וּבֵעֵינֵיו  מִתְנוֹצְצוֹת -  הָיֵאוּשׁ  הַנוֹרָא.

 

 -.-.-.-.-.-.-.-.

שושלת הנשים הקדמונית: (עושה לעצמי סדר):

תהום- ישות נשית קמאית

ארורו- האלה היולדת במיתולוגיה הבבלית

רהב- גלגול מאוחר של התהום במיתוס היהודי

לילית - השדה ממסופוטמיה, שהתגלגלה למיתוס היהודי כשדה המטריפה גברים

עטרה - בעלת האוב העמלקית

נעמה - בעלת הברית של לילית, אישתו של שופר, בנם של שאול ועטרה, מוצאה מבית קין

שיהראנה - נסיכה כוזארית, צאצאית של ושתי ממגילת אסתר והצאצאית שלה שיינה-זינה

 

 

בעקבות הסיפור עולות לי מילים בצורה אסוציאטיבית או אחרת, שבעצם מסכמות את הנושא עבורי:

עץ חרוב, פריחת החרוב, אתונות, חמור, שאול, מערה, עין דור, חרב, גלבוע, גבעה, חרולים וקמשונים, הר אפרים, עטרה, ירח, לבנה, סהר, שיהראנה, כוזרים, איתיל, ערבות, סוסים, הים הכספי, אורורו,  לילית, רהב, נעמה, קין, עמלק, עלטה, תהום, גיא בן הינום, כנעני, יורש, בנימין, שופר, הבקעה, ים המלח, מידבר, מדבר מואב, יהודי, נוצרי, אשלים, גמלים.

 

אני מקווה שלא הלאתי אתכם... נסחפתי בנושא..הוא ריתק אותי (ובאותה אווירה אני אקח מהספריה את מלכים ג' של יוכי ברנדס שעוד לא קראתי).

 

ולמי שנותרה עוד  טיפה סבלנות... נזכרתי בשירה של חווה אלברשטיין (מילים לאה גולדברג)). השיר מדבר על כך שלמלכה אין בית ולמלך אין כתר

 

 

והמילים:
מכורה שלי, ארץ נוי אביונה -
למלכה אין בית, למלך אין כתר.
ושבעה ימים אביב בשנה
וסגריר וגשמים כל היתר.

אך שבעה ימים הורדים פורחים,
ושבעה ימים הטללים זורחים,
ושבעה ימים חלונות פתוחים,
וכל קבצנייך עומדים ברחוב
ונושאים חיוורונם אל האור הטוב,
וכל קבצנייך שמחים.

מכורה שלי, ארץ נוי אביונה,
למלכה אין בית למלך אין כתר.
רק שבעה ימים חגים בשנה
ועמל ורעב כל היתר.

אך שבעה ימים הנרות ברוכים
ושבעה ימים שולחנות ערוכים,
ושבעה ימים הלבבות פתוחים,
וכל קבצנייך עומדים בתפילה,
ובנייך בנותייך חתן כלה,
וכל קבצנייך אחים.

עלובה שלי, אביונה ומרה,
למלך אין בית, למלכה אין כתר -
רק אחת בעולם את שבחך אמרה
וגנותך חרפתך כל היתר.

ועל כן אלך לכל רחוב ופינה,
לכל שוק וחצר וסמטה וגינה,
מחורבן חומתייך כל אבן קטנה -
אלקט ואשמור למזכרת.

ומעיר לעיר, ממדינה למדינה
אנודה עם שיר ותיבת נגינה
לתנות דלותך הזוהרת.

 

;.;.;.;.;.;.;

למלך אין בית, חגי דגן, הוצ` חרגול, 2005, 344 עמ`

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

נהנתי לראות
  • 2008
  • קונג פו פנדה -סרט לילדים לחופש-כל המשפוחה..
  • וולE-סרט מצוייר למבוגרים וילדים...
  • קופים בחלל- סרט מצוייר לילדים...
  • אותלו-טרגדיה מאת שקספיר-חאן
  • הכתובה-אפרים קישון-תיאטרון..
  • החותנת-תיאטרון הבימה-קומדיה מאת אנדרו..
  • נישואים-קומדיה מאת גוגול-החאן
  • המצליחים-קומדיה מאת מיכאל גורביץ' ודניאל..
  • הקמצן-מולייר-החאן
  • מלחמה על הבית-קומדיה מאת אילן..
  • הרטיטי את ליבי מאת חנוך לוין. רמי ברוך משחק..
  • 2009
  • סרט לילדים -למעלה (UP)
  • סרט לילדים-קורוליין -מפחיד, סרט אימה לילדים..
  • 2010
  • חלומות גנובים-החאן- הצגה לילדים
  • אווטאר (בבית בדי.וי.די)
  • אליס בארץ הפלאות (בבית בדי.וי.די)
  • תעלולי סקפאן-הצגה בתיאטרון החאן
  • נסיך פרס-סרט לנוער, הרבה אקשו
  • הבדלה-הצגה-כתב וביים שמואל הספרי, תיאטרון..
  • נפגעי חרדה, סאטירה מצויינת מאת מוטי..
  • גנוב על הירח, סרט אנימציה לילדים, מאד..
  • קופים בחלל 2, סרט חביב לילדים
  • ציפורלה, קטעים בשירה ריקוד ודיאלוגים, משוגע..
  • עידן הקרח 3
  • בייביז (bebes)- מקסים, תיעוד ארבעה תינוקות..
  • אלפא ואומגה-סרט מצוייר על זאבים
  • עוץ לי גוץ לי-הצגה של שלונסקי ודובי זלצר..
  • 2011
  • סרט-צעצוע של סיפור 3 -הבריחה הגדולה - מזכיר..
  • גשם של פלאפל-לילדים
  • תפוס ת'כריש-סרט מקסים!! לילדים
  • אסטרו-בוי-סרט לילדים -עם רובוטים
  • ברבור שחור
  • שירות המתנות החשאי של ארתור-סרט קריסמס..
  • איש קטן ודרקון-הצגה לילדים בחאן
  • 2012
  • אמיצה-סרט לילדים
  • 2013
  • גנוב על המיניונים (המשך גנוב על..
  • 2014
  • מחוברים לחיים - מבוסס על סיפור אמיתי...
  • שומרי הגלקסיה - בגלל קטנציק. כמה דמיון..
  • לא בלי ביתי - מזעזע ומפחיד מסקרן..
  • הקופסונים-סרט מצוייר לילדים. יפה..
  • 2015
  • לשבור את הקרח, סרט מצוייר
  • אמא שלי - נני מורטי(שחקנים: מרגריטה באי..
  • מסע של מאה צעדים(הלן מירן, רוהאן..
  • המיניונים-חמודים כתמיד
  • המילים הטובות-- סרט ישראלי מצויין
  • 2019
  • לשחות או להיות-סרט צרפתי על קבוצת גברים..
יום קסום לכולנו
אהבה, אושר, בריאות הרמוניה, שפע, פריון
מה שכתבתי ב-2009
חיבוק ממני
/>
MySpace  Graphics
/>
מה שכתבתי עד כה-2008
מבקרים פה מהעולם
Visitor Map
!
רשומות אקראיות
רשומות 2010
הרשומות הכי נצפות
רשומות 2011
רשימות 2012
נעימה מהסרט הפסנתר The Piano
 

 

 

 

 

 

----
Myspace Graphics
 
תגיות
bztalia.wix.com/books

 

 

 

 

 

~♥~♥~♥

 

 

 

 

 

 

 

 

~♥~♥~♥

 

 

להתראות ובואו שוב לבקר

 

~♥~♥~♥

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל טליונת1 אלא אם צויין אחרת