33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

להיות ידידותי ללב.

 

מחלת לב, טרשת עורקים והסיבוכים הנובעים ממנה מהוות את הסיבות העיקריות למוות בעולם המערבי.

מחלת לב מאופיינת בהצטברות שומנים, כולסטרול בתוך העורק, אב העורקים, מערכת כלי דם הכלילים והמוחיים שיוצרת ניוון וחוסר זרימת דם ללב ומביאה לתעוקת לב, שבץ ואחר...

תזונה ופעילות גופנית הם האתגרים החשובים להתמודד עם הסיכון למחלת לב.

תזונה צמחונית עדיפה כיון שבתפריט שכזה אנחנו צורכים יותר מזונות מן הצומח, דגניים, גרעינים ואגוזים המכילים שומן רב בלתי רווי. תזונה כזו מאוד קשה ליישום באורח החיים המודרני ומאתגרת קהל אנשים קטן באופן יחסי ולכן תזונה עתירת סיבים תזונתיים ועשירה בפחמימות מורכבות וקיטניות ודלה בשומן מן החי וכולסטרול יש בה את היכולת לשפר תפקודיים גופניים, לתקן ולחזק את כלי הדם ולהיות מיושמת על ידי פלח אוכלוסיה יותר גבוה.

התזונה המומלצת למניעה וטיפול במחלת לב היא:

 סיבים תזונתיים היוצרים ג'ל כגון גואר גם, פקטין, פלנטגו, שיבולת שועל. סיבים הקושרים מיצי מרה וכולסטרול במעיים ומעודדים הפרשתם. אלו סיבים המסיסים במים המורידים רמות כולסטרול בדם, מורידים את רמת הכולסטרול הרע ומעלים את הכולסטרול הטוב.

סיבים אלו ניתן למצא במזונות כגון - זרעי פשתן, תפוח עץ, דייסת שיבולת שועל, ירקות ירוקים, סלק אדום וכדומה.

 תזונה העשירה בדגים, אגוזים ,שקדים וזרעי פשתן המכילים אומגה שלוש.

 פחמימות מורכבות/דגניים כגון אורז מלא, קינואה, לחם שיפון, לחם כוסמין, קוסקוס ועוד הגורמים ויוצרים תחושה של שובע, ומכילים סיבים תזונתיים טובים למערכת העיכול והגוף.

 קיטניות- מזונות מן הצומח- חומוס, שעועיות, עדשים, סויה,אפונה פול, שאינן מכילים שומן ועשירים בסיבים תזונתיים וחלבון.

ניתן להוסיף למרקים,להנביט, לאכול מבושל עם אורז מלא ועוד אפשרויות מגוונות.

מזונות נוספים כגון יוגורטים, טחינה תורמים לחיזוק הגוף.

 ירקות הינן רכיב חשוב בתזונה זו. ירקות עשירים בויטמינים ומינרלים, עשירים בסיבים תזונתיים ,גורמים לתחושת מלאות ושובע, מונעים עצירות, עוזרים בניקיון כלי דם, מורידים כולסטרול ורמת סוכר בדם.

בצל ושום הינם ירקות המטיבים/מנקים כלי הדם כליליים  ומומלץ בחום לשלבם בכל מתכון ותפריט תזונתי.

מזונות עליים שורשיים/נבטים- פטרוזיליה, סלרי, אספסת,עלי חסה, ערגולה...עוזרת בפירוק משקעים שומנים הנגרמים עקב תזונה.

פירות , מומלץ עד 3 ביום. עשירים בפרוקטוז, ויטמינים ומינרלים, סיבים תזונתיים כפקטין.

פירות אדומים כרימונים, אוכמניות, חמוציות, דובדבנים עשירים באנטיאוקסידנטים המטיבים עם הלב וזרימת דם עורקית.

מומלץ וחשוב ביותר להפסיק /להמנע מעישון ,שתיית קפה,(יותר משתי כוסות ביום) ואלכוהול. פעולות אלו מעלות סיכון ושכיחות לאוטם שריר הלב.

חשוב להתמקד במזונות מבושלים, מרקים, סלטים טריים, מאכלי קדירה, מזונות אפויים.  להמנע  ממזונות מטוגנים,עשירים בשומן טראנס,סוכרים ושומנים רווים, מזונות מתועשים עשירים בצבע מאכל וחומרים משמרים.

 פעילות גופנית:פעילות אירובית כריצה, הליכה, פעילות בחדר כושר, ספינינג ועוד הנעשים בצורה מבוקרת,ובהתמדה תחת עינו הפקוחה של המאמן ובהתאם ליכולתו של המתאמן מביאה לירידה ברמות הכולסטרול ,סוכר בדם, לחץ דם ושומנים בדם ובכך מחזקת את הלב ומעלה סיבולת לב ריאה.

 אורח חיים בריא .טיפולי מגע,יוגה, מדיטציה,דמיון מודרך הם כלים העוזרים לאדם לשלוט במתח ולשפר את איכות חייו.

אורח החיים המודרני יוצר ומערב גורמים נוספים התורמים למחלת לב. בואו נשמור על הלב תקין פעיל וזורם.

כדאי ורצוי שתוכנית הטיפולים תהיה מותאמת לאדם לצרכיו וליכולתו באופן אישי.

במידה ובלוג זה נתן לכם חומר למחשבה ותרם כלים חדשים להתנהגות ואורח החשיבה שלכם, אשמח לעמוד לשירותכם.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת