00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

הר של אבוקדו

כשחזרתי היום הביתה ופתחתי את המקרר הציץ אליי מהמדף התחתון הר של אבוקדו. שבעה אבוקדואים בשלים ויפים חיכו רק לי שאבוא ואכין מהם מטעמים. אז זה מה שהכנתי:

סלט חסה, אבוקדו ועגבניות

למה זה טוב?

האבוקדו הוא הפרי היחיד המכיל שומן (חוץ מזיתים ואגוזים).  השומנים המצויים בו הם בעלי תכונות טובות המפחיתות רמות כולסטרול, תהליכי חמצון ומחלות לב. בנוסף, הוא עשיר מאד באשלגן ודל בנתרן ובכך מסייע באיזון לחץ הדם. יש בו ברזל, סידן, מעט ויטמין C ומגנזיום, כל אלו מסייעים להפחתת הסיכון ללקות ברעלת הריון, להגדלת משקל היילוד ולהפחתת הסיכון להתפתחות סוכרת. האבוקדו מכיל גם את כל חומצות האמינו החיוניות, מה שהופך אותו לבעל חלבון מלא – מתאים במיוחד אם את צמחונית או טבעונית.

יתרון נוסף שלו לאישה ההריונית היא העובדה שהוא מכיל סיבים תזונתיים מסיסים שתורמים לתחושת שובע לאורך זמן ולפעילות מעיים תקינה, או במילים אחרות- פחות עצירויות.

באבוקדו יש בין 4-6 מנות שומן (כשההמלצה היומית הממוצעת לאישה בהריון היא של כ6 מנות שומן) והוא מכיל כ-200-300 קלוריות (תלוי בגודל), לכן לא כדאי להגזים בצריכתו.

גם על החסה יש הרבה דברים טובים להגיד. חסות ירוקות עשירות בוויטמינים A, K, שניהם וויטמינים מסיסי שומן, משמע שעל מנת שיספגו יש צורך לצרוך אותם עם מקור שומני כגון-שמן זית, טחינה, אגוזים. בנוסף עשירה החסה בכרום המסייע באיזון רמות הסוכר ומפחית את רמתו בדם, מה שעשוי להפחית את הסיכון לסוכרת הריון. עוד תמצאי בחסה סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B ובכללם חומצה פולית המפחיתה את הסיכון למומים מולדים, ברזל, מעט ויטמין C, סידן (חשוב במיוחד בשליש השלישי של ההריון בו מתגרמות עצמות העובר) ואשלגן (המסייע באיזון לחץ הדם).

החסה נחשבת לירק דיאטטי במיוחד, רק 10 קלוריות ל-100 גרם, אבל כיוון שתכולת המים בה גבוהה מאוד יש לצרוך כמויות גדולות ממנה אם רוצים ליהנות מיתרונותיה הבריאותיים.

השתכנעת? אז יאללה, לעבודה:

המצרכים למנה אישית

כוס עלי חסה, שטופים היטב וחתוכים לחתיכות גסות

חצי אבוקדו קטן, קלוף

1 עגבנייה

חצי בצל קטן

כפית שמן זית

כפית מיץ לימון

מלח,פלפל שחור

הכנה

1. לפרוס את האבוקדו לפרוסות.

2. לחצות את העגבנייה לרוחבה וכל מחצית לחתוך לפרוסות דקות.

3. לפרוס את הבצל.

4. לערבב בעדינות את המרכיבים בקערה ולתבל בשמן זית, מיץ לימון, מלח ופלפל שחור.

מתאים לך הסלט אבל את רוצה לאכול אותו כחלק מארוחת ערב הריונית מלאה? הוסיפי לצידו ביצה קשה, כמה כפות קוטג' או גבינה 5%, חצי פיתה קלוייה עם שמן זית ושום והנה לך ארוחה טעימה ומזינה. בתאבון!

יש לך רעיונות נוספים למתכונים עם אבוקדו? נשמח אם תחלקי אותם איתנו, כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור התגובה.

ואל תשכחי לקחת את המתנה שלך! היא מחכה לך כאן- סדרת וידאו מיוחדת שתיתן לך את שלושת הכלים שאת צריכה כדי להפוך את הלידה הבאה שלך ללידת החלומות.

ייעוץ תזונתי: יעל קרן, דיאטנית, B.Sc בתזונה. יעל תשמח להשיב על שאלותייך בנושא תזונה בהריון במייל yahealthkeren@gmail.com. תשובות ינתנו בתוך שבוע משליחת המייל.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת