חיי

ים בחורף

בשבת האחרונה, אחד מימי הגשם הסוערים השנה, נסענו לצפון,  כולם אמרו השתגעתם? ואנחנו בשלנו, נוסעים לצפון. דווקא היה לנו תירוץ הולם - הבת נשארה שבת בבסיס (בחוות השומר). לקחנו את הקטנה, יצאנו למסעדה מזרחית קרובה, הסלטים היו מצויינים והבשרים היו סבירים +  ולנו זה הספיק.
בדיוק כשהחזרנו את קטנה לבסיס. פסק הגשם, השמש זרחה והעולם כאילו נברא מחדש, החלטנו שאנחנו נוסעים לבקר בחיפה אצל אימי.

הייתה שמחה גדולה והפתעה גדולה, ותה עם שיבה ועוגיות סולת המיוחדות לפורים, הגשם שוב חזר ואנחנו יצאנו בדרכנו הביתה.

אבל, מבלי משים, באותה צומת קבועה מול מסעדת מקסים אני אומרת לו - תיסע ישר. הוא הביט בי בפליאה- ונסע ישר, עברנו מתחת לפסי הרכבת ויצאנו בדיוק לחניה על טרסה טבעית על החוף. הגעתי לפיסת החוף של בגרותי.

מי שלא ראה ים סוער בחורף גשום לא יבין. מדובר באחד מהמראות מלאי ההוד. שנים אני נוהגת לנסוע בחורף לים. מתעטפת היטב, נושמת את ריח הים, מתמסרת לרעש התנפצות הגלים, הגוונים המשתנים של האור, הקשת הרחבה של צבע העננים מאפור כהה ללבן, צבעי המים המתכתיים ירקרקים, תכולים וכמעט שחורים ולפעמים רסיסי זהב מכסים את הים כמו שמיכה.
שלווה גדולה עוטפת אותי. ים בקיץ אינו מתחרה רציני לים חורפי.

מדי פעם פסק הגשם, וזה הזמן לצלם ולתפוס שקיעה מרהיבה, גלים גבוהים ורסיסי מים של התנפצות הגלים. לא התאפקתי וירדתי לחוף, טיילתי בינות לגלים ולא הפסקתי לצלם.

חלום חיי - לגור על שפת הים.