00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אינטרנט : מידע , שירות , מכירה , שיווק ופרסום

2010: מגמות ונתונים עיקרים בערוץ האינטרנט

07/02/2010

בכנס האינטרנט DLD האחרון במינכן אמר אנדרס סאנדדט ג`נסן ממרצדס בנץ:
"השאלות העיקריות נותרו דומות לחלוטין. איך למשוך תשומת לב? איך לעורר תשוקה? אנחנו הרי רוצים למכור מוצרים. מה שהשתנה זה שאנחנו חייבים להעביר את המסר בצורה שונה."

בסוף העשור הראשון של האלפיים, נתונים סטטיסטיים מראים שכבר לא ניתן להתעלם מכך שהאינטרנט הוא אחד מכלי התקשורת החשובים בצריכת המדיה ע"י הציבור.

לפי סקר TIM אנו יכולים לראות שבעשור האחרון היה שינוי משמעותי בצריכת המדיה.
57% מהציבור דיווחו שהם משתמשים באינטרנט כמקור ראשון למידע.

על פי דה מרקר: היקף הפרסום באינטרנט בישראל עמד בשנת 2009 על 910 מיליון ₪ שמהווה כ- 25% מכלל עוגת הפרסום. גם המפרסמים הבינו את כוחה של מדיה זו ו- 47% מהם טענו כי בכוונתם להגדיל את ההשקעה בפרסום באינטרנט בשנת 2010.

מניתוח תוצאות גלישה ברשת ניתן לזהות מגמת התחזקות של הרשתות החברתיות וערוצי הוידאו. 5 האתרים הנצפים המובילים בטבלת TIM לחודש דצמבר 2009 הינם:

גוגל – 91.9%

וואלה – 63.1%

פייסבוק – 58.9%

YNET – 58.6%

YOUTUBE – 57.1%

 

רשתות חברתיות וטוויטר:

 

אחד מהשינויים הגדולים שצברו תאוצה ב-2009 הוא הרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק,

מייספייס ולינקדאין. הרשתות החברתיות מאפשרות לנו לבנות ולשמור על קשרים עם אנשים ביתר קלות ללא הבדל של דת, גזע או מיקום גאוגרפי.

הרשתות החברתיות הפכו את המושג "עולם קטן" למשמעות אחרת ויש שאומרים ש"אם אתה לא שם אתה לא קיים".

פייסבוק השיקה בתחילת פברואר עמוד בית חדש. לפי הנתונים האחרונים שפרסמה פייסבוק יש לה כ-350 מיליון משתמשים פעילים, לשם השוואה בכל ארה"ב חיים רק כ- 301 מיליון תושבים!

חצי מהמשתמשים נכנסים לאתר מידיי יום ומבלים בממוצע 5.5 שעות – גידול של כ-82% משנה שעברה.

חברת המחקר hitwise פרסמה שהטראפיק של תושבי ניו-זילנד לרשתות חברתיות ולפורומים עקף את זה של מנועי החיפוש שעמדו בראש הטבלה.

הרשת החברתית פייסבוק הפכה למקור הרביעי בגודלו לטראפיק לאתרי חדשות ומדיה בארה"ב - כך עולה מבדיקה שערכה חברת המחקר Hitwise בשבוע שעבר. פייסבוק ממוקמת אחרי גוגל, יאהו ו-MSN, ואחראית לכ-3.5% מכלל הביקורים לאתרים, לעומת פחות מ-1.5% לפני שנה.

לפי סקר TIM לפחות 68% משתמשים ברשת חברתית אחת לפחות ורק ל-14% מהצעירים עד גיל 29 אין כלל עמוד ברשת חברתית.
אחוז החדירה לשכבות גיל 18-34 עומד על 94% משתמשים.

 

בכנס השיווק האחרון אמרה רוני שנקמן בת ה-18 שהיא בודקת את הפייסבוק לפני שהיא מצחצחת שיניים, לא יוצאת לבלות במסיבה לפני שהיא בודקת ב-event  מי אישר הגעה ולא נרדמת לפני שאמרה לכולם לילה טוב. וחבר? יהיה רשמי רק אחרי שהסטטוס הזוגי ישתנה מסינגל ל-In relationship.

45% מהמעסיקים בודקים ברשתות החברתיות את המועמדים לפני קבלתם לעבודה, 35% מתוכם גילו שם מידע שגרם להם לדחות מועמדים פוטנציאלים.

 

ילדים בפייסבוק

שלבי החדירה לפייסבוק מתפרסים לכלל שכבות האוכלוסייה ולפי הערכות נוכחים בפייסבוק גם מיליוני ילדים בפילוחים שונים (מותר להירשם לפייסבוק רק מגיל 13).

גלובס פירסם לאחרונה שילדים בסביבות גיל 12 מתחילים לגלות עניין בעולם החברתי ועוברים להשתמש בפסייבוק ככלי תקשורת, אך גם שכבות גיל נמוכות יותר בגילאי 7-10 כבר נמצאות שם. מחקרים בעולם שהראו ש 35% מהילדים גולשים ללא פיקוח הורים, פייסבוק כבר פרסמה שהיא מבצעת התאמה של האתר לילדים ומוסיפים "לחצן מצוקה" בולט שבאמצעותו ניתן יהיה לדווח על חומר בוטה ולא ראוי. ניתן לראות את פעילותם של הילדים כדוגמא בסדרת האנימציה לילדים "פינס ופרב" שיש לה קרוב ל- 1,000 עמודים וקבוצות עם כמעט מיליון חברים ו-FANS (אוהדים). למרות זאת עולה כי השימוש העיקרי של הילדים הוא באפליקציות המשחקים שהפכו לדבר הלוהט בזירת הפייסבוק.

 

המשחקים שולטים

קריסטין סגרסטרייל, מייסד ומנכ"ל Playfish אמר בכנס ה- DLD רשתות החברתיות הן אלה שהניעו את השוק הזה (שוק המשחקים הוירטואליים), שכן הן מאפשרות לתקשר עם חברים או קרובי משפחה און-ליין, כאשר התמריץ העיקרי הוא הנגישות לחברים, האפשרות להתחרות מולם או לשתף עימם פעולה".

דוגמא מצוינת לאפליקציה כזו היא ה- "פארם וויל" שהינו משחק שמאפשר למשתמש לגדל חווה וירטואלית שתתחרה בחוות החברים האחרות, לפי נתוני פייסבוק היא עומדת במקום ראשון מבחינת כמות המשתמשים והגיעה לגודל עצום של 70 מיליון משתמשים בחודש!

משחק חדש שעלה באוקטובר CAFÉ WORLD שבר שיא שהגיע בתוך שבוע ל- 8.6 מיליון משתמשים חדשים.

 

מי אמר אפ-ליקציות

נתונים מפייסבוק מראים שיש יותר מ- 350,000 אפליקציות פעילות בפייסבוק, ל-250 אפליקציות מתוכן יש יותר ממיליון משתמשים פעילים בכל חודש.

אפליקציות נוספות מעניינות הן אפליקציית ה- Facebook for iPhone שמאפשרת גישה לפייסבוק מהאייפון ובה משתמשים כמעט 19 מיליון בחודש ואפליקציית הפייסבוק קונטקט, אפליקציה המאפשרת לבעלי אתרים לשים באתר שלהם תיבה שבה הגולשים יכולים לראות חברים ועדכונים מהפייסבוק און-ליין ולהעביר להם מידע מהאתר בו הם נמצאים.
יותר מ- 15,000 אתרים כבר הטמיעו אפליקציה זו אצלם.

חברת MarketingProfs ערכה סקר על הפעילות במדיה החברתית וגילתה כי לחברות  B2B (שיווק למגזר העסקי) השיטה היעילה ביותר הינה באמצעות סקרים בקרב אוהדים ואילו לחברות B2C (שיווק לצרכן) יצירת אפליקציית פייסבוק עבור המותג דווחה  כיעילה ביותר.  

מתוך 200 מותגים גדולים ה-5  המוזכרים ביותר הם: אפל, מיקרוסופט, פוקס, AT&T ודנונה אך כמות האזכורים החיובית ביותר נרשמה לחברת פורד ולאחריה בלאקברי

הבלוגרית קלן גרין הציגה סקירה של מותגים בינלאומיים שהצליחו לעשות פעילות אפקטיבית בפייסבוק ובכך להעלות את הערך של המותג והחברה.

 

טוויטר

באפריל 2009, הצטרפה אופרה ווינפרי (oprah@) לשירות הטוויטר בשידור חי, והפכה את הטוויטר מקבוצת משתמשים מוטי טכנולוגיה לשירות רחב הנמצא בשימוש בכלל ציבור הגולשים בעולם. לפי סקר של eMarketer משתמשים בטוויטר כ- 18 מיליון בני אדם שמצייצים כ- 30-40 מיליון ציוצים ביום. למרות שמדובר באחוז אחד בלבד מסך כל המשתמשים באינטרנט, עדיין טוויטר נחשבת למדיה בעלת כח בלתי רגיל המסוגלת לקדם מטרות חברתיות כגון גיוס כספים לאסון בהאטי, לייצר משבר דיפלומטי כמו המפגינים באיראן שהשתמשו בשירות לידע את העולם בנעשה בתוך המדינה, להביע את מחאתם נגד הממשל ולארגן הפגנות. קידום עסקים מתבצע בשלושה דרכים עיקריות: תמיכת לקוחות בזמן אמת, קידום מבצעים ומכירות ע"י ציוצים מיידים וככלי מחקרי/ניתוחי להקשיב לשיחה על החברה והמותג ברשת.

 

בארץ, הפורטל הממשלתיgov.il  התחיל אף הוא להשתמש בטוויטר במטרה לשפר את הקשר של האזרחים עם המוסדות, וזאת על ידי מתן מענה 24 שעות לכל שאלה בנושא שירותי הממשלה ועדכון הגולשים בשירותים ממשלתיים חדשים.

שיעור הצמיחה של המשתמשים החדשים בטוויטר עומד על 6.2 מיליון בחודש. אם קצב גידול זה יימשך, טוויטר צפויה להגיע ל-100 מיליון משתמשים כבר באפריל או מאי השנה.

על פי המחקר שפורסם ב-eMarketer 64% מהנשאלים ציינו שהסיבה העיקרית לעקוב אחרי חברה מסוימת הינם ההטבות שמקבלים וגם החיסכון כספי. 

62% ציינו כסיבה שנייה בחשיבותה את המידע העדכונים וההודעות על מוצרים חדשים, שירותים או תכונות חדשות של החברה.

 

 

 

 

 

 

 

 

מנועי חיפוש

 

גוגל רשמה ברבעון הרביעי של 2009 צמיחה של 17% בהכנסות ,פי 5 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בעוד גוגל צומחת בארה"ב, על פי נתוני ה- comScore ל- 65.7% ירד הנתח של יאהו ל- 17.3% ושל מיקרוסופט ל- 10.7%.

סה"כ בוצעו בעולם ב-2009, 131 מיליארד פעולות חיפוש שהם 46% יותר ממה שבוצעו בשנה הקודמת, 66.8% מתוכם נעשו בגוגל.
מיקרוסופט שהשיקה השנה את מנוע החיפוש שלה – בינג, צמחה בשיעור מהיר וכך הגדילה את הנתח שלה. נכון לסוף 2009 נתח השוק של מיקרוסופט עומד על -3.12%.
לפי נתוני ה-
comScore נגסה מיקרוסופט בעיקר מנתח השוק של יאהו שנתח החיפוש שלו צנח ל- 18%.

סקר צייטגייסט מציג את הנתונים והסטטיסטיקות הבאות לגבי החיפושים בישראל:

-           גולשים ישראלים הביעו התעניינות רבה במשחקים.

-         מילות חיפוש פופולריות נוספות היו:
"וואלה", "פייסבוק", "מקושרים", "
YouTube", "נענע10" ו"יד2".

-         3 החיפושים הפופולריים ביותר בתחום המזון היו:
"מתכונים", "קפה קפה" ו"במבה".

-         על פיJ.D. Power and Associates  ב-2009 חל גידול של 6% בחיפוש רוכשי מכוניות ל- 46%

-         31% מחפשי המכוניות באינטרנט דיווחו שמצאו את המכונית שחיפשו לעומת 28% שחיפשו במגרשי המכוניות.

-         על פי גוגל מילות החיפוש שצמחו הכי הרבה במספר החיפושים השנה היו:
משחק הילדים "
"Webkinz, "צפייה ישירה", "פייסבוק" ו"YouTube".

-         רשימת הנעדרים מהרשימה בגוגל ישראל הם ה"אייפון" למרות השקתו בארץ והטוויטר שנעדר גם מעשירייה הראשונה בחיפושים בארה"ב.

-         במנוע החיפוש החדש - בינג של מיקרוסופט, החיפוש הפופולארי ביותר ב-2009 היה ג`קסון, ואחריו טוויטר, שפעת החזירים, שוק המניות והשחקנית פארה פוסט.

בסקר שנערך על ידי סיטיבנק ו- GfK Roper אמרו 76% מבעליהם של 500 עסקים קטנים שהם מעדיפים פרסום מבוסס- חיפוש על פני רשתות חברתיות מכיוון שהרשתות חברתיות לא מסייעות להם ביצירת לידים או בהרחבת עסקיהם.

לגבי הכנסות עתידיות אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט: "הביזנס הענק הבא שלנו הוא דיספליי". לדברי שמידט, עסקי הדיספליי (באנרים) של גוגל, המבוססים על דאבלקליק, צמחו בקצב המהיר ביותר. אנליסט של ג`יי.פי מורגן צופה זינוק של 10.5% ל- 8.3 מיליארד דולר בפרסום בבאנרים בארה"ב השנה. הסיבות לכך, כותב האנליסט אימראן קאן, היא ההתעוררות בכלכלה האמריקאית ומה שנראה בירידה בהיצע הנדל"ן הפרסומי האיכותי, שיגרם מנסיגה של כמה קבוצות אתרים גדולות מרשתות הפרסום בהן AOL ו-CBS.

 

דיוורים אלקטרונים

גולשים שמגיעים בפעם הראשונה לאתר האינטרנט או נחשפים למוצר בפעם הראשונה, לא מבצעים רכישה וכמעט לא זוכרים את האתר. אך באמצעות שימוש במערכת דיוור אלקטרוני ניתן לאסוף קהל גולשים שיהפכו ללקוחות פוטנציאליים ויבקרו באתר באופן קבוע.

מנתוני חברת המידע השיווקי Experian עולה כי שיעור הפתיחה של דיוורים שיווקים בארה"ב נע סביב 17% לעומת דיוורים שיווקים שמכילים קופון לרכישה ששיעור הפתיחה שלהם מזנק לכ- 24%. על פי נתוני חברת אפסילון שיעור ההקלקה נשאר זהה - 5.9%.

עם זאת, על פי סקר אמריקאי של CMO Council עולה ש- 91% מהגולשים שמקבלים דיוורים עם מסרים שאינם רלוונטים להם מבקשים לנטוש ו- 46% מתוכם מתכוונים לנטוש לחלוטין את המותג.

מערכות הדיוור מאפשרות ביצוע מעקב אחרי הדיוורים וקבלת נתונים לגבי פעילות הגולש: הסרה, שיעור פתיחה, שיעור קריאה ועוד. נתונים אלו מאפשרים לשפר את איכות הדיוורים ולהתאימם לגולשים על מנת ליצור אצלם עניין ולפתח איתם מערכת יחסים ארוכת טווח המבוססת על יחסי אמון הדדי ומייצרת נטייה לפעולה הרצויה בעתיד. כמו כן קיימות מערכות הלומדות את הגולש ו"דוחפות" לו את התוכן הרלוונטי ביותר לפרופיל הצריכה שלו ובכך מעלות את הנאמנות ואת נתוני הפתיחה וההקלקה.

 

 

 

 

 

 

 

 

אינטרנט בסלולר

לפי התחזיות אחד התחומים שצפויים לגדול משמעותית ב- 2010 הוא תחום האינטרנט בסלולר. ב- 2009 הוצאות הפרסום בסלולרי בארה"ב הסתכמו ב- 1.4 מיליארד דולר שהם כ- 0.3% מהוצאות הפרסום. כרבע מהאמריקאים העידו שהם צופים בפרסומות בסלולר.

מי שהביאה לשינוי הרגלי הגלישה בסלולר הייתה חברת אפל שיצרה את האייפון בעל ממשקים קלים ונוחים לגלישה. ממוצע גלישה יומי דרך האייפון עומד על 60 דק` לעומת מכשירים אחרים שם ממוצע הגלישה הוא רק 40 דק`.
גם גוגל זיהתה מגמה זו ופיתחה אפליקציה של חיפוש מותאם מיוחד עבור האינטרנט סלולרי ולאחרונה אף השיקה את מכשיר הגוגל-פון שנמכר ללא התחייבות למפעיל סלולרי.
גם פייסבוק לא נשארת מאחור והשכילה לעשות התאמה לסלולר. מנתוניה עולה שיותר  מ-65 מיליון בני אדם משתמשים בפייסבוק דרך
הטלפון הנייד שלהם ופעילים ב- 50% יותר ממשתמשים שגולשים רק דרך המחשב.

מניתוח המשתמשים באינטרנט סלולרי עולה כי צריכת האינטרנט גדולה יותר בקרב הגברים 53% לעומת נשים 47% למרות שפער זה הולך מצטמצם. חתך הגילאים עם הנוכחות הגדולה ביותר שגולשת מהסלולר הוא35-54 שמהווה כ- 38% מהגולשים. לפי נתונים מאמצע 2009 עולה כי 19% מכלל תושבי ארה"ב גולשים באינטרנט הסלולרי . גידול של 60% נרשם בצורכי הגלישה לחדשות דרך הסלולר ו- 20% גידול בשימוש במשחקי אינטרנט. בסקר של Compete עלה ש- 68% מהפעילויות המסחריות הפופולאריות הינם חיפוש מידע בנוגע למשלוח שניתן לרכוש באינטרנט וחיפוש אחר כתובת או שעות פתיחה של חנויות בטרם ההגעה למקום פיסית. כמעט 40% מהנשאלים ביצעו רכישה של משהו שלא קשור לטלפון הנייד שלהם בחצי שנה האחרונה.
ממחקר שבוצע  עבור מיקרוסופט עולה שמוצרים זולים ומוצרים בעלי מחזור מכירה קצר כגון כרטיסי קולנוע ומופעי בידור נמצאו כמתאימים ביותר לקמפיינים סלולריים. לגבי אופי הקמפיין, מנתונים של
Parks Associates עולה שבארה"ב שקטעי וידאו וקמפיינים של "click-to-call" מקבלים את ההיענות הגבוהה ביותר של הגולשים לעומת צורות השיווק הנפוצות כגון הודעות SMS ובאנרים. אך דווקא סוגי הפרסום ששיעור ההיענות להם הוא הגבוה ביותר כגון קמפיינים של "click-to-call" היו פחות זכירים לגולשים.  
השקת המחשב טאבלט האייפד בתחילת 2010 עשויה לגרום לפיתוח גישה חדשה לפרסום לנייד מכיוון שהאייפד, הוא מאין הכלאה בין מחשב נייד לטלפון חכם, אך דומה יותר לאייפון מנקודת מבט פרסומית ואינו תומך בפלאש ולכן יהיה על המשווקים לפתח סוג חדש של מודעות במקום לאמץ ישירות את הפרסומות הקיימות באינטרנט ולהסב אותם לסלולר.
שרווין פישוור, מייסד ויו"ר
SGN, חברת משחקי סלולר ואפליקציות (iBowl), ציין כי "העתיד של המשחקים החברתיים טמון בסלולר, במשחקים חדשים שמשחקים כאשר נמצאים בתנועה". האנליסטים צופים כי עד 2014 ההשקעה בפרסום בסלולרי ברחבי העולם תגדל עד ל- 6 מיליארד דולר.  במורגן סטנלי טוענים שב- 2013 היו רק 7% שימוש לצורך שיחות טלפון וכ- 64% מהתנועה ברשתות האינטרנט הסלולרי עבור שימושי וידאו.

שימושי וידאו

סרטון וידאו בונה את האמון בין החברה לבין קהל היעד שלה ומגיע לתוצאות הרבה יותר גבוהות ממדיה פרסומית אחרת. בכנס אפליקון דווח כי כמעט 20% מגולשי האינטרנט בעולם גולשים כל יום ליוטיוב, שמסתמן כאתר המוביל בעולם לסרטוני וידאו.  ממוצע לסרט עומד על כ- 3,000 צפיות.
83.5% מסוכניות השיווק ומשווקי המותגים כבר משלבים ווידאו מכוון כאמצעי שיווקי.
על פי סקר שערך 
TurnHere רב המשווקים גם צופים שהשימוש בוידאו בעיקר כתוכן ממותג יגדל לאורך זמן. יותר ויותר אתרי תוכן מקדמים קטעי וידאו לאזורים מרכזיים באתר שלהם ומעודדים את הגולשים ללחוץ על כפתור ה- PLAY בטרם הם קוראים את הכתבה. מרבית התנועה לקטעי הוידאו מגיעה מחיפוש בתוך האתרים. כ-20% מגיעה ממנועי חיפוש ורק כ-5% מגיע מהרשתות חברתיות.
עוד עלה כי הגולשים עוזבים סרט בערך כל 10 שניות, לכן מומלץ ליצור סרטונים קצרים ולהקדים את זמן ההופעה של הברנד או
URL במטרה להגיע לכמה שיותר צופים.
כתבה שפוסמה ב-
Wistiaבנושא שיווק בוידאו, טוענת שלוידאו באינטרנט יש יכולת להחליף את שיטות השיווק הקיימות בדרך זולה ויעילה יותר ביחס לשיטות שיווק מסורתיות.
סרטוני הוידאו עושים עבודה טובה בעיקר בתחומים הבאים:

-          הדגמות של מוצרים

-          הפצת חוויות של לקוחות  (Testimonials)

-          טלמרקטינג

-          הדרכה, עזרה ותמיכה של לקוחות

-          הצגת שירותים/מבצעים ע"י איש מכירות

-          העברת מסר עדכני ללקוחות/לעובדים

-          סרטונים ויראליים לשיווק גרילה

מסחר אלקטרוני:

מכירה בזירת האינטרנט יכולה להפוך עסק קטן או בינוני למתחרה בחברות גדולות כשווה.
חווית הקנייה באינטרנט השתפרה מאוד, המוצרים מוצגים טוב יותר, הזמינות גבוהה, עמודי מילוי הפרטים נוחים, מוצרי חינם מגיעים לגולש וגורמים לעלייה בכמות הגולשים אשר מבצעים סחר אלקטרוני ברשת. 
בשנת 2009 היה גידול של 4% בהיקף המכירות לעומת 2008.
באתרים בינלאומיים ניתן למדוד יחס ההמרה שנע בין 0.7% ל- 7.9% ואילו באתרים ישראלים יחס המרה של 2% נחשב ליחס טוב. לפי דברי אבי חפץ מנכ"ל מכון היצוא תחום זה ממשיך להתפתח בארץ הצפי עד סוף שנת 2010 הוא שכ-500 חנויות אינטרנטיות חדשות, ישמשו לייצא מוצרים ושירותים ישראליים לרחבי העולם.
נתון שבלט מאד השנה הוא השפעתה של המדיה החברתית על מסחר האלקטרוני. מנתוני הקומסקור רואים כי
 28% מהקונים דיווחו שלמדיה חברתית הייתה השפעה כלשהי על הקניות שלהם. 13% דיווחו שהיו מושפעים מאוד מביקורת הגולשים ברשת על המוצרים. 11% מהמשפיעים ברשתות חברתיות תפסו חוות דעת של מומחים ברשת ואילו 7% דיווחו שביצעו רכישות בעקבות פרסומים בדפי המוצר של החברה בפייסבוק. 6% הושפעו מהודעות שנרשמו בסטטוס של חבריהם. 5% מהם עקבו אחרי חברה מסחרית בטוויטר על מנת לנצל מבצעים שפירסמה מעת לעת. 3% הושפעו מציוץ של חבר לגבי מוצר ספציפי.
נתון מעניין נוסף פרסמה חברת
DELL שדיווחה על היקף מכירות של 6.5 מליון דולר שנבעו רק מקידום המכירות בטוויטר.
סקר נוסף של
ForeSee Results מראה גם שרמת שביעות הרצון של הגולשים בקרב 40 המשווקים הגדולים בארה"ב  באינטרנט במגמת עלייה תמידית. סוכנות הפרסום Allen & Gerritsen אשר ביצעה סקר שביעות רצון של למגוון לקוחות גילתה שלקוחות אשר קנו דרך הרשת היו בעלי שביעות רצון גבוהה יותר מלקוחות אשר קנו ברשתות פיסיות או לקוחות שקנו באמצעות קטלוגים. 

פורסם לראשונה באתר www.asafdo.co.il בכתובת:  http://www.asafdo.co.il/?catid={FF7A51A4-4AF9-410D-A2B0-860E9D4F6D2F}&itemid={C0E80C8B-2559-4630-911C-ACAF54E12344}

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אסף דותן אלא אם צויין אחרת