00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אב במשרה מלאה

עברנו דירה

הלו! שינו את החוק. מותר לאותת!

05/02/2010
ושוב בפינת הקיטורים על הישראלי המצוי - סוגיית האיתות במעבר נתיבים. יתכן שזה לא מאפיין רק את הישראלים, וקיים גם במדינות אחרות, אבל אני רואה את זה הרבה בנסיעות שלי בכבישים כאן.
 
בשבילי, הפעולה של הזזת האצבע לידית האיתות היא כמעט אוטומטית. לפעמים אני מוצא את עצמי כמעט מאותת בסיבוב בחניית הבית. כמו חגורת בטיחות, התרגלתי לאותת. הרציונל ברור: מי שמאחורי, מצדדי ומלפני (הוא העומד) צריך לדעת על כוונתי לסטות מהנתיב או לפנות לכוון כלשהו. אני לא מצפה מאנשים לחזות את כוונתי ולכן אני מאותת. גם כשאין איש מאחורי אני מאותת. ככה זה. זה לא עולה לי יותר כסף, לא שורף יותר קלוריות ולא מבזבז זמן.
 
מסתבר שבשביל נהגים רבים איתות זו המלצה. `בשביל מה לאותת? הרי איתות זה בשביל אשכנזים`. ואני לא מתכוון לעדה, אלא לכינוי הגנאי `אשכנזי` שדבק כאן בכל מי שמנסה לציית לכללים, גם אם הסבתא שלו עלתה מעיראק או מרוקו. ישראלים רבים חדלו מלאותת, כי זה נראה להם לא חשוב, לא חיוני, לפלפי. הרי לאותת זה רק בשביל לעבור את הטסט.
 
יש לי חבר ישראלי, שחי דווקא בארה"ב בשנים האחרונות, וטוען שהוא לא מאותת כי למד בצבא שאסור לאותת לאויב על כוונתך. אולי זו הסיבה - אם אני בנתיב ימני ורוצה לצאת לעקיפה בנתיב השמאלי, אסור לי שזה שנוסע בנתיב שמאל מאחורי ידע שאני רוצה לעקוף כי אז הוא `יסגור` לי את הנתיב. לכן גם לא שומרים מרחק - כי מישהו יכנס לי ברווח. כנראה שבאוירת הג`ונגל השוררת כאן בכבישים אנשים מרגישים שאיתות הוא סוג של מסירת ידיעה לאויב.
 
נכון שברוב הפעמים הסטיה או הפניה ללא איתות לא מסתיימות בתאונה. השאלה היא כמה פעמים מתרחשת `כמעט תאונה` בגלל שלא מאותתים. ולא התחלתי לדבר כאן על המתאבדים בשירות חברות השליחויות על הקטנועים שמעולם לא שמעו על ידית האיתות בקטנוע והם אוהבים להפתיע אותי ולבחון את מהירות התגובה שלי ויכולת הבלמים של האוטו.
 
אז אולי תנסו מהיום גישה אחרת. מצד אחד תאותתו על כל סטיה, פניה וכוונה לעצור. מצד שני, אם אתם רואים רכב מאותת ורוצה להכנס לנתיב שלכם, תשדלו לא לחסום אותו ולתת לו לעבור. אולי היום שלכם יראה יותר טוב.
 
גדעון רייכר סיפר פעם ברדיו, שפגש ברמזור נהג שלא אותת לפניו , פתח את החלון ואמר לו: "תשמע! שינו את החוק. כבר מותר לאותת!"

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

28 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דרור כהנוביץ אלא אם צויין אחרת