00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

זמן למוזיקה

על טלפונים וציפיות

כשאלכסנדר גרהאם בל נכנס למשרד רשם הפטנטים האמריקאי ב-1876 (פחות משעתיים לפני אלישע גריי, במה שיכול להיחשב האיחור הכי כושל בהיסטוריה....), אינני בטוח שהאמין עד כמה המצאתו תשנה את האינטראקציה האנושית. בניגוד לאמצעי התקשורת הקודמים שהתקיימו לפני כן, הטלפון איפשר להעביר קול למרחקים, דבר שלא התאפשר קודם. ההמשך כבר היה וריאציות חדשות של הטלפון, כולל הטלפון הנייד שניתק את הזיקה בין מקום לשיח ואולי סולל את הדרך לחברה ללא אינטראקציה אנושית פנים אל פנים. 
 
גם המוזיקה הפופולרית לא פסחה על הטלפון כאחד ממושאי שיריה. אחד השירים המוכרים יותר, הוא שירה של Blondie האמריקאית, בראשותה של Debbie Harry הבלתי נלאית, ששרה על רקע הפסקול של "ג`יגולו אמריקאי" את הלהיט המזוהה ביותר עם הלהקה, Call me. השיר שיצא ב-1980, הפך ללהיט ענק בארה"ב ותפס את המקום הראשון במשך 6 שבועות רצופים. למעשה, עדיין ניתן לשמוע גרסאות כיסוי של השיר מדי פעם בפעם (למשל, הגרסא המגניבה של Franz Ferdinand או גרסת הצ`יל של Skye Edwards החביבה מ-Morcheeba), אך קשה לגרוע מעוצמתו של השיר המקורי, בו Debbie Harry מפצירה: "התקשר אליי על הקו, התקשר אליי, כל, כל זמן. התקשר אליי, אהובי, אתה יכול להתקשר אליי כל יום ולילה, התקשר אליי". 
 
מצד שני, התחושה הנעימה ששומעים מישהו אהוב מהצד השני של הקו צפה בצורה פופית ונעימה על ידי St Etienne, להקת האינדי-דאנס הבריטית שחברה למוזיקאי הצרפתי Étienne Daho, בלהיט He`s on the phone שמדבר על מערכת יחסים בין סטודנטית לבין גבר נשוי: "הוא בטלפון לא רוצה ללכת הביתה. חיי בית מלון, שכח את אישתך, אתה ברשות עצמך. נערת אקדמיה, החיים שלה הם כמו גז, היא אוהבת את הזבל בתוך העולם שלו. הוא איננו יכול למצוא את דרכו שם. יש לו את הכסף, את הברק, בכיכר לסטר".
 
הציפייה מעבר לצידו האחר של הטלפון הולידה אף היא מספר לא מועט של שירים. אחד הנוגים שבהם הוא Pick up the phone של The Notwist, להקת האינדי הגרמנית, שהפכה להיות פופולארית בעקבות הסינגל הזה מתוך Neon Golden מ-2002. השילוב האלקטרוני עם הסאמפלים המתכתיים דמויי Kraftwork מייצרים בלדה אלקטרונית עם שורות עוצמתיות: "האם את מכירה את המקום הזה, האם את מכירה את החשיכה הזו? היינו כאן כבר בעבר. כשהחיים הם כלולאה, את מצויה בחדר ללא דלת. הרימי את הטלפון ועני לי לבסוף, היום אני אצעד אל מחוץ לעבר שלך".
 
וכמו שמדי פעם קורה עם אמצעי תקשורת אלקטרוניים או טכנולוגיה מתקדמת אחרת, הגורם האנושי מהווה עדיין פקטור שעלול לגרום לטעויות. אחת הטעויות הנפוצות בחיוג טלפוני היא הקשה על מספר צמוד למספר הרלוונטי בשגגה. טעות אחרת היא הקלדה כפולה של מספר במקום פעם אחת. Wrong Number של The Cure, שהופיע כשיר חדש בתוך קופסת הסינגלים Galore מ-1997 נוגע בדיוק בתחושה של שמיעת המשפט המטריד: "אני מצטערת, אדוני, טעות במספר", שמסומפל היטב לתוך השיר. במקרה של הלהקה הבריטית הזו, קצת קשה להבין למה הם מתכוונים, אבל גם כאן הטלפון תופס מקום חשוב: "זה הופך ליום שישי ואני מתקשר אלייך: "את יודעת שאני נעשה מוטרד...היא לא נראית עצמה בכלל. ירוקה כמו לימון וסוג חולני של כתום, מעולם לא ראיתי אותה כך". קצת מוזר, כאמור, אבל עדיין מעלה מחשבה אודות טעויות שכאלה.
 
אז לפני שאתם מרימים את הטלפון הבא, שימו לב שחייגתם כראוי...
 
יום טוב

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

ארכיון פוסטים
נקה
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל coffeebreak אלא אם צויין אחרת