22
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

המסע לעמק החלומות

ההזמנות שלי


"פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על לשונה"

 
 

"פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על לשונה" –(ספר משלי)

רשומת השבת שלי מוקדשת לנשים, נשות החיל

האישה היא גורם מרכזי בעולם, והיא העומדת במרכז תיקון העולם. כל הדברים הנעשים בעולם הם בסופו של דבר לפי רצון האישה. כי בעצם הגבר תמיד ירצה להראות טוב בעיני האישה, כאשר האישה מכוונת אותו להשיג את הדברים הכי טובים שיש ובכלל - נותנת לו להראות ולהרגיש גבר. הכוח הנשי הזה יוכל גם "לסובב" את הגברים לעסוק במטרת החיים - תיקון האדם...
כשאומרים אישה בונה אישה הורסת
לא טועים....גם הגבר קשור אבל האישה
יש בכוחה לעשות דברים לשנות, יש בה תובנה
וכוחות (עכשיו בטח אצטרך להסתובב עם שומרי ראש)
 

כוחה של אשה

בתלמוד ובמדרשים יש סיפורים רבים על חכמים המתייצבים בחצרותיהם של מלכים וקיסרים ומנהלים אתם דיונים אקדמיים על הוויות העולם ועל דרכיו של בורא העולם.

     הסיפור שלפנינו לקוח מתוך התלמוד הבבלי, מסכת סנהדרין, דף לט, עמוד א.

     על פי הסיפור רבן גמליאל (הכוונה היא לרבן גמליאל השני שחי ביבנה אחרי חורבן הבית, היה בן למשחת הלל הזקן ובין צאצאיו נמנה רבי יהודה הנשיא, חותם המשנה). וקיסר רומי ששמו לא נמסר לנו, מנהלים ביניהם דיון אינטלקטואלי על תהליך בריאתה של חווה:

     אמר לו, קיסר לרבן גמליאל: אלוהיכם הוא גנב, כי כתוב (בבראשית פרק א) "ויפל ה` אלהים תרדמה על האדם ויישן" [ויקח אחת מצלעותיו].

     אמרה לו בתו: (בתו של רבן גמליאל רצתה לעזור לו לענות על שאלתו של הקיסר): "הנח (את העניין בידי), ואני אשיב לו."

     [במאמר מוסגר אעיר כאן שיש גורסים שמדובר בבתו של הקיסר ולא בבתו של רבן גמליאל וכך גם גורס הרב עדין שטיינזלץ בביאורו לתלמוד. יתכן בהחלט שהצדק אתם מכיוון שסביר יותר שמדובר בביקור של רבן גמליאל, תושב יבנה בחצר הקיסר (באנטיוכיה?) ואת בתו בודאי השאיר בבית בארץ ישראל, אך מבחינת הפואטיקה של הסיפור הוא מעניין יותר אם מפרשים את התיבה "ברתיה" (בעברית בִּתּוֹ) כמכוונת לבתו של רבן גמליאל].

     רבן גמליאל הסכים ואז באה בתו לפני הקיסר ואמרה לו: "תן לי דוכוס אחד, כלומר תביא אותי לפני שופט חוקר כי אני רוצה להתלונן לפניו על מישהו שפגע בי."

     אמר לה (הקיסר): "למה לך? (בשביל מה את זקוקה לשופט?) איך פגעו בך?

     השיבה לו בתו של רבן גמליאל: "שודדים באו אלינו הלילה, גנבו כד כסף והשאירו במקומו כד זהב.

     הקיסר משיב לה: "הלוואי עלי, שבכל יום יגיעו אלי גנבים כאלה (שגונבים כסף  ומשאירים במקומו זהב!)

     ענתה לו בתו של רבן גמליאל: זה בעצם לא סיפור אמיתי אלא רק משל שעונה על השאלה ששאלת את אבא שלי: "האם לא יפה נהג אלוהים שלקח מאדם הראשון צלע ובמקומה נתן לו דבר יקר יותר – אשה, שפחה לשמש אותו?

     הקיסר מקבל את ההסבר, אבל אומר לה: "כך אמרתי, אבל התכוונתי לשאול מדוע הוא לקח את הצלע בסתר ולא בצורה גלויה?"

     על כך היא משיבה לו: "הביאו לי אומצה של בשר (=חתיכת בשר לא מבושלת, נוטפת דם)".

     הביאו לה אומצה והיא הכניסה אותה לתוך רמץ חם וצלתה והכינה לו אותה.

     אמרה לו: "אכול מזה! (מהאומצה שבישלתי).

     אמר לה: "זה מגעיל אותי לאכול אחרי שראיתי את כל תהליך הבישול".

     אמרה לו: "ואדם הראשון גם כן – אם היה אלוהים מראה לו את כל תהליך הבריאה של חוה – היא הייתה מאוסה עליו.

   

 

ברוך אתה ה`

שציוונו להדליק

נרות שבת

אמן

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

8 תגובות

ארכיון פוסטים
נקה
קוד חופשי

הבלוג של הלב מזהב

קוד חופשי
הומלץ על ידי ה-בלוג
קוד חופשי
ההזמנות שלי

ארכיון פוסטים
נקה
קוד חופשי

הבלוג של הלב מזהב

קוד חופשי
הומלץ על ידי ה-בלוג
קוד חופשי
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל הלב מזהב אלא אם צויין אחרת