00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

כלבה זקנה לומדת טריקים חדשים

המלאך הולך לכיתה א`

יואבי בכורי היה ילד עדין ורגיש. היו לו חברים מועטים, והוא העדיף לשחק לבדו בלגו ובשאר משחקים שהיו מקובלים באותה עת. אם הוא ראה בחצר ילדים מכים זה את זה, הוא נס הביתה בבהלה, חיוור כולו ובכה.

 

כשהגיע זמנו של יואבי ללמוד בכיתה אלף, חרדתי לו מאד. בבית ספרנו הילדים ברבריים, בדיוק כמו הוריהם בשכונה. דימיתי אותו שה קטן ומתוק, שנופל לתוך עדת זאבים.

 

כל חרדותי התממשו. יואבי בכה בהפסקות, מפני שהיה כלל שלא נשארים בכיתה בזמן ההפסקה. ובחוץ השתוללו הזאבים.

 

למחרת הלכתי למורה. הסברתי לה כי יואבי זקוק ליחס מיוחד, מפני שהוא עדין ורגיש. המורה הסכימה שיואבי ישב בהפסקות בכיתה.

 

למחרת ראה השרת את יואבי יושב בכיתה. מאחר שלא היה מודע להסדר המיוחד, הוא גרש את יואבי לחצר. יואבי בכה.

 

למחרת הלכתי למורה. המורה הבטיחה שהיא תיידע את כל הגורמים.

ילד מכיתה ה` שהיה בהפסקה במסדרון, ראה את יואבי בכיתה. הוא נכנס וזרק גיר בראשו של יואבי, שבכה.

 

למחרת הלכתי למורה. כשהמורה הבחינה בי היו לה עויתות קטנות בפנים, והיא גם מיצמצה ללא הפסק. היא אמרה לי:”אמא של יואבי, חבל שתבואי כל יום. בואי נפתח לנו מחברת קשר, אני אדווח לך על התקדמותו של יואבי מבחינה חברתית, ואת תוכלי לכתוב לי את התובנות שלך".

 

הסכמתי. מכאן ואילך אני מצטטת את דבריה של המורה ממחברת הקשר.

 

היום הייתי תורנית בחצר, ויואבי הסכים לצאת איתי להפסקה. הוא אחז בידי והיה רגוע.

 

יואבי עמד לידי בהפסקה, וגילה התעניינות במשחקי הילדים.

 

יואבי התקרב לחבורת ילדים מכיתתו, אך בינתיים לא יצר עימם קשר ממשי.

 

היום יואבי ממש דיבר עם אחד הילדים! אני רואה בזאת התקדמות רבה.

 

יואבי השתתף בתחרות ריצה עם שאר הילדים! הוא צחק ונהנה.

 

הבן שלך דחף ילד מכיתתו עד שנפל. בנסיבות שאנו יודעים אינני רואה זאת בחומרה מיוחדת. הערתי לילד בעדינות.

 

הבן שלך דפק בקרש על ראשו של אביעד מכיתתו. אינני יכולה לקבל התנהגות כזו. נא לדבר עם הילד על אלימות ותוצאותיה.

 

לשאלתך: אביעד נחבש בחדר המיון, אך הוא פוחד לחזור לבית הספר בגלל יואבי.

 

הבן שלך זרק אבנים על המזכירה. הוא גם נכנס לכיתה בהפסקה וגזר את כל הכפתורים ממעילי הילדים. אני רוצה שהוא יבין שלמעשים יש תוצאות, ואת מתבקשת לבוא מחר עם חוט ומחט ולתפור את הכפתורים חזרה.

 

??? שאני אתפור?!

 

למחרת הלכתי למורה. אמרתי לה כי לדעתי יואבי השתלב היטב בחברת הילדים בבית הספר, ומכאן שאיני מוצאת צורך יותר להשתמש במחברת הקשר.

 

עכשיו  ניהל יואבי את קשריו ישירות עם המורה. בבית הוא גמר את שעוריו ברבע שעה, אך נזקק לשעה כדי לכתוב את העונשים שקיבל. כתוב מאתיים פעם "לא יורקים על חבר", כתוב מאתיים פעמים "לא בועטים ברגלי הילדים" ועוד ועוד.

 

אני ריחמתי על בני הקטן והעדין, והתחלתי לעזור לו לכתוב את העונש. הדבר  לא היה קל לי, מפני שהייתי צריכה לחקות את כתב ידו של בני, כדי שהמורה לא תבחין ברמאות.

 

עד מהרה הבין בכורי לאן הדברים מגיעים, ולמד לחכות לי ליד הדלת מששבתי מעבודתי ”אמא, יש לך עונש. תכתבי מאתיים פעם "לא צועקים על המורה".

 

התחלתי להתרגז. המורה הזו מטילה עונשים לא הגיוניים. חשבתי שמזמן כבר לא נוקטים בעונשי כתיבה. המורה הזו די מטומטמת. והיא זו שצריכה להשכיל את הילד החכם שלי!

 

יואבי מצידו שם לב כי המורה מתבוננת בשטחיות בדפי העונש ואז זורקת את הדפים לפח. מיד כשהמורה עזבה את הכיתה הוא היה שולף את הדפים ומביא אותם הביתה למיחזור.

 

משקיבל עונש חדש היה מפשפש בניירות, ולעיתים אמר לי "את זה כבר יש לי".

 

באחד הימים המורה הגדילה לעשות. הפעם היא דרשה לכתוב שלוש מאות פעם את המשפט הארוך הבא: “אין לזרוק אבנים, אין להכות חבר". כתבתי את העונש במקום לבקר את חברתי, כפי שתכננתי.  “ אין לזרוק אבנים, אין להכות חבר, אין לזרוק אבנים ואין להכות חבר. אין לזרוק.”.. ועוד ועוד.

 

יואבי הגיש את העונש ומיחזר , כלומר, הביא את הדפים הביתה ושמר לשימוש חוזר.

 

לא יצאו יומיים, ויואבי אמר לי שאני צריכה לכתוב עונש חדש. שלוש מאות פעם "אין לזרוק אבנים".

 

חמתי בערה להשחית. התפוצצתי. צרחתי על יואבי: “תגיד לי, לא יכולת כבר גם להכות חבר?!”

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

15 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל המיזנטרופית אלא אם צויין אחרת