00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

יופי, לתלות!

שלוש בום

25/11/2009
קירה נייטלי, מכירים? שחקנית בריטית יפה ומוכשרת? (שודדי הקאריביים? הדוכסית?)
אז 2 דקות מזמנכם, בבקשה, לסרטון קצר בכיכובה:
 

האם לא הגיע הזמן שמישהו יצעק "קאט"?
2 נשים מתות בשבוע כתוצאה מאלימות במשפחה. (אנגליה, 2009)
 
הגבר מכה, ואין אף אחד בסביבה. זה כביכול אולפן צילום של סצינה מתוך סרט, אבל אין אף אחד בסביבה - לא במאי, לא עוזרי הפקה, לא נערת מים. על אחת כמה וכמה אין אף אחד בסביבה כשמדובר בבית של השכנים שלכם או של החברים שלכם. אין מי שיצעק "קאט".
 

עבור הרבה נשים, האיום לא נמצא בחוץ.
הילחמו באלימות נגד נשים. ישראל, 2007 (משרד פרסום: שלמון אבנון עמיחי)
 
מחר, 25 בנובמבר, יצוין היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. כשחיפשתי פרסומות על מנת להקדיש לכך רשומה, נדהמתי מהכמות העצומה של חומרים שיש בכל העולם בנושא הזה. מודעות, סרטונים, גרילה... מצד אחד זה מעיד על החשיבות של הנושא. מצד שני, זה גם מעיד על כך שהאלימות נגד נשים לא פוסקת.
 
(כרגיל, אם אפשר להקליק על זה, אז זה גדל)

בכל 30 שניות מתעללים באשה. רומניה, 2009
 
מאוד נפוץ להשתמש בצורה קריאייטיבית בסטטיסטיקות היבשות. ברומניה, למשל, השתמשו בעובדה שבכל 30 שניות מתעללים באשה, ובהפסקת פרסומות הכניסו פריים אלים של התעללות באשה בכל 30 שניות.
המחשה תמיד עוזרת למידע להיקלט.
 

כמעט 30% מהנשים בסין חוות התעללות בבית.
אם אתה לא עוזר לעצור את זה, אתה רק מוסיף לצרות שלה. (סין, 2009)
 
קצת לא נעים להודות, אבל גם כשמתעסקים בנושא חשוב ורציני כמו אלימות נגד נשים, תמיד מחפשים דרכים קריאייטיביות להעביר את המסר. זו לא חוכמה לשים "סתם תמונה" של בחורה פצועה ולזעזע אותך - אם אפשר לגרום לך להרגיש כאילו אתה זה שמכה אותה.
 

"עזור לה! הסר את החבל" (הודו, 2008)
 
בהודו דווקא לא רוצים לגרום לך להרגיש כאילו אתה הוא המכה, אלא שאתה תהיה זה שמסייע - תמונת אשה הודית שחבל תליה לצווארה נתלתה על מכוניות, אופנועים וידיות שונות ברחבי הודו, כאשר מצידה השני מופיעה הכתובת "עזור לה!" ובפנים הסבר על האלימות הקשה שחוות הנשים בהודו: "בכל יום, 20 נשים הודיות מעונות, נדקרות, נתלות או נשרפות. 7000 מיתות בשנה. אתה יכול לעזור."
 

בתרגום מילולי: "הבא את הבעיה לאור היום" (קרואטיה, 2009)
 
הנה קמפיין מעניין שנעשה בקרואטיה -
שימו לב לתמונה השמאלית העליונה: אתה יושב וקורא עיתון, ולפתע נתקל בתמונה של אישה מחייכת, שלצידה כתוב "הבא את הבעיה לאור היום: החזק את המודעה אל מול האור", ורק כשאתה עושה זאת - והאור חודר דרך הנייר ומראה לך את הצד השני של המודעה (מימין למעלה) - פתאום מתברר שלאישה הזו יש פנס בעין.
איזה שימוש נהדר במדיה ובתכונות החצי-שקופות של נייר העיתון להעברת המסר.
 
ליד הצמיד: את זה הוא נתן לי ליום השנה שלנו.
ליד השבר בעצם: את זה הוא נתן לי בלי שום סיבה.
אין תירוץ להתעללות.
איחוד האמירויות הערביות, 2008
 
ולסיום, הסבר לכותרת הרשומה הזו -
ציינתי קודם שהמחשה עוזרת למסר להיקלט: פעם, עוד בימי לימודי הקופירייטינג, הציגו בפנינו בשיעור פרסומת שמאוד רציתי להביא כאן אבל לא מצאתי, לצערי. הראו בה גבר שרץ ברחוב בו נמצאות רק נשים, סופר בכל רם ומעיף אגרוף לכל אישה שלישית*. "אחת-שתיים-<אגרוף>, אחת-שתיים-<אגרוף>...". זה אפילו היה קצת מצחיק עד שהופיע המסר: אחת מתוך שלוש נשים היא קורבן לאלימות. מזעזע.
* אני בעצם לא בטוח שזו הייתה כל אישה שלישית, בפרסומת ההיא. אולי אז הסטטיסטיקה הייתה אחרת, אולי זו הייתה כל אישה חמישית, או שישית - אבל אלה המספרים היום: אחת משלוש. אם מישהו מכיר את הסרטון אשמח לקבל לינק אליו ולהעלות אותו כאן.
 
 
 
כל המודעות נלקחו מאתר Ads of the World המעולה.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

18 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל קופי מעפן אלא אם צויין אחרת