00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

טיול בעיר

העברת המידע לבלוג חדש
הרשאה לשימוש במידע
המידע והתמונות שבאתר מיועדים לשימושם של כל אוהבי ידיעת ארץ ישראל ותולדותיה

המידע והתמונות שבאתר נועדו להנאתם של אוהבי ידיעת ארץ ישראל ותולדותיה. קוראים המעוניינים בכך רשאים לשכפל את המידע ולעשות בו שימוש (לא מסחרי) כאוות נפשם.

 

כל שאני מבקש בתמורה הוא להוסיף, בצמוד לתמונה או למאמר, הפניה אל הרשומה בבלוג ממנה נלקחו הדברים, וזאת על מנת להפיץ ברבים את הידיעה על דבר קיומו.

בדרך אל העיר

 

קשים היו התנאים של הנוסעים שביקשו לרדת מן האוניה שעגנה מול חוף יפו.

 

עד תחילת המאה העשרים שער הכניסה העיקרי לארץ ישראל היה רחוק מלקבל בסבר פנים יפות את המבקשים לעבור דרכו. מזג האוויר הסוער, הגלים הגבוהים, הסלעים המאיימים בדרך אל החוף, ויחסם הגס של החותרים בסירות המשוטים, כל אלו הטביעו את רישומם בתייר שעשה את דרכו אל ארץ הקודש.

 

 

 

 

ביום 20 בדצמבר 1890 הקדיש השבועון הבריטי המצויר "הגראפי" (The Graphic) את עמוד השער לתחריט גדול שכותרתו "בדרך לירושלים - הירידה הכרוכה בקשיים לחוף יפו".

 

 

 

 

עיון בפרטי התחריט מאפשרים לקורא בן ימינו להבין ולו מעט את הנחישות והאומץ שנדרשו מן הנוסע שביקש לתור את ארץ ישראל בשלהי במאה התשע עשרה.

 

הנוסע מורד מן האוניה בעזרת מנוף

 

 

 

 

הנוסע (או הנוסעת) המפוחד, מכורבל במושב דמוי חבית בין שמים וארץ

המאייר טרח להוסיף לצד הנוסע את כיסוי הראש שלו שהועף ברוח העזה.

 

 

 

 

השייטים בסירה מוכנים לקלוט את הנוסע

ובו בזמן נזהרים שלא להתקרב יתר אל המידה אל האוניה, על מנת שהגלים לא ינפצו את הסירה אל דופן הספינה.

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

הצעה לקריאה נוספת
הנצפות ביותר
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל משה רימר אלא אם צויין אחרת