אב במשרה מלאה

עברנו דירה

חופש

חול המועד סוכות. הסענו בבוקר את דר לגן ויצאנו לחופש. נדמה שמאז שנולדה, מאז ספטמבר 2008, לא היה לנו כזה חופש. שנינו לא עובדים ודר כל היום בגן. איריס עובדת בגלי צה"ל בימי שישי כך שאין לנו גם את זה. בגן של דר יש השבוע שני ימים של גן ובשאר היא בבית.

שמנו את דר בגן ונסענו. מצד אחד יש רגשות אשמה על זה שאנחנו שמחים על החופש, מצד שני אנחנו שמחים על החופש.

החלטנו להיות תיירים לרגע ונסענו לגדרה, לרחוב הביל"ויים. להסתובב קצת ברחוב המשוחזר. מה אומר, גדרה היא לא זכרון יעקב. יש לה עוד הרבה מה לעשות כדי להפוך להיות מושבה משוחזרת, אבל בכל מקרה היה נחמד. אכלנו ארוחת בוקר טובה בבדולינה. אחר כך הסתובבנו קצת ונכנסנו גם למוזיאון גדרה. יש שם תצוגה מאוד יפה של שנות טובות לאורך השנים. איריס זיהתה באחת התמונות בתצוגה הקבועה בתמונות של מייסדי גדרה את ציפורה ויוסף מלר, שהם הסבים של הדוד של אמא של איריס. קנינו גם ספר של תולדות גדרה.

אחרי הכל הסתובבנו קצת ברגל, הסתכלנו על הבתים הישנים. יש בתים שעברו שימור, יש עוד בתים שצריכים לעבור שימור. השמים התעננו והתחל לטפטף גשם אנגלי. נסענו באוטו לפלאפל דמתי המיתולוגי, לקחנו שתי מנות ונסענו חזרה הביתה. אכלנו את הפלאפל בבית והלכנו לישון צהריים. נדיר לישון טוב כשאין ילדה בבית. איזה רגשות אשמה על ההנאה.

אחרי הצהריים אספנו את דר מהגן ונסענו לפגוש חברה בכרכור. יש לה ילדה בת  3.5 ששמה הדר. נסענו איתן ביחד למקום נהדר שנקרא אננדה. מדובר במשחקיה קטנה שצמוד אליה בית קפה-מסעדה. המשחקיה יפה מאוד, מלאה בצעצועי עץ (כרכור או לא?), שקטה ולא היתה עמוסה בילדים. המקום שונה מאוד מהג`ימבוריות האיימתניות שנתקלנו בהן לאחרונה. אני ישבתי עם דר והדר במשחקיה ואיריס שתתה קפה עם אמא של הדר. אחר כך הזמנו שתי ארוחות ערב לילדים - צלחת עם חביתה, מלפפון, עגבניה, קוטג`, פרוסת לחם וגזר חתוך ב-17 ש"ח לארוחה. בדיוק מה שדר אוכלת לארוחת ערב. דר והדר זללו את החביתות. אחר כך עשינו מקלחת לשתיהן ונסענו הביתה.

בקיצור, חופש כזה מזמן כבר לא עשינו.