00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אנחנו לא לבד

קוד חופשי

אנחנו לא לבד

 ספר רב-מכר (24,000 עותקים), רב תחומים, להכרת היהדות  לרכישה אונליין

 תמימות דעים בקרב המדענים - העולם שבו אנו חיים הוא יצירה מכוונת-תכליתית ולא תוצר של שרשרת מקרים ממוזלים
 לראשונה נמצאה הדרך לגשר בין הגשמי והרוחני באדם
 חיי האדם אינם מרוץ עכברים אכזרי הנשלט על ידי גורל עיוור, אלא מכוונים על ידי השגחה פרטית
 הקדמה מאת אילן בן דב
 חיוני עבור מי שמחפש משמעות לחייו 
 מקצת הנושאים הנידונים בספר: משמעות החיים, חכמת התורה, בריאה יש מאין, המפץ הגדול, הקבועים האוניברסליים, אבולוציה, הקודים שבתורה, לשון הקודש, נבואות שהתגשמו, בינה מלאכותית, מוות קליני, גיל העולם, מוסר, ערכים, מספר הכוכבים, קידוש החודש ועוד.
 פרופסורים ידועים תומכים  

                

פפירוס איפואר

בשנת 1828 רכש המוזיאון של ליידן שבהולנד פפירוס מצרי המתאר את עשרת המכות שהיו במצרים, מספרו הקטלוגי של הפפירוס הוא 344 והוא מכונה "פפירוס איפואר".
הפפירוס כתוב על שני צדדיו ומכיל שבעה עשר עמודים, ברוב העמודים יש ארבע עשר שורות, אולם מהעמוד הראשון נותר שלם רק שליש, העמודים 9 ו-6 הינם במצב גרוע ביותר וגם שאר העמודים פגומים בשוליהם העליונים והתחתונים כאחת.

מאז נחשף, נעשו מספר נסיונות לתרגמו, האחרון שבהם היה בשנת 1909, שנה שבה הוא יצא לאור ע"י החוקר אלן גרדנר. בתחילה לא ייחסו לו חשיבות מיוחדת משום שבהתאם למה שהיה מקובל במחקר ההיסטורי באותם ימים, נקבע מקומו לשש מאות שנה לפני יציאת מצרים, והוא נגנז בלא אזכור מיוחד בספרי ההיסטוריה.

אלא שפרופסור עמנואל ויליקובסקי עמד על הדמיון הרב בין תיאור ההרס והחורבן שפקד את מצרים, כפי שמתאר אותם "איפואר" המצרי, לבין התיאור של מכות מצרים בתורה, ובכך הוציא את הפפירוס מאלמוניותו. וכך הוא כותב בספרו "חוזים בכוכבים וחופרי קברים":  "חקרתי ודרשתי בכתובים, ואולם לא מצאתי איזכור כלשהו לאסון כזה בספרים העוסקים בהיסטוריה של מצרים, עד אשר נתקלתי בהתייחסות לחכם בשם "איפואר" המקונן על כך שים הנילוס הפך לדם.

חיפשתי אחר המקור, ומצאתיו במהדורה מאת אלן גרדנר, אשר תרגם את הטקסט בשנת 1909. עיון בכתוב הביאני למסקנה, שלא זו בלבד שהיה זה תיאור של שואת טבע, אלא שהטקסט היה תיאור מדויק של מכות מצרים. כה רב הדמיון בין התיאורים עד כי שנים מועטות לאחר מכן כאשר שלחתי את הטקסטים המקבילים לפרופסור גוהן גרסטנג, האיג`יפטולוג הבריטי וחוקר יריחו, השיב לי הלה, שהטקסט מתוך הפפירוס המצרי נראה לו כהעתק מספר שמות"!

ואכן המתבונן בטבלה שבסמוך, המשווה בין הכתוב בתורה לבין הכתוב בפפירוס, יוכל להתרשם מהדמיון הרב:
 
ספר שמותפפירוס איפואר
ויהפכו כל המים אשר ביאור לדם (ז, כ`).הנהר הוא דם.
ויבאש היאור (ז`, כ"א).האנשים נרתעים מלטעום, בני אנוש צמאים למים.
ויחפרו כל מצרים סביבות היאור מים לשתות, כי לא יכלו לשתות מימי היאור (ז, כ"ה).אלה הם מימינו, זהו אושרנו ! מה נעשה? הכל נחרב.
הנה יד ה` הויה במקנך אשר בשדה, בסוסים, בחמורים בגמלים, בבקר ובצאן דבר כבד מאוד. (ט`, ג`).כל החיות לבם בוכה הבקר גועה.
ויט משה את מטהו על השמים, וה` נתן קולות וברד, ותהלך אש ארצה... ויהי ברד ואש מתלקחת בתוך הברד כבד מאוד אשר לא היה כמוהו בכל ארץ מצרים מאז היתה לגוי. (ט`, כ"ג, כ"ד). איור מכת הברד ואש מתלקחת בתוך הברד עצים הושמדו. אמנם כן, שערים עמודים וקירות נאכלו על ידי האש. ולא נותר כל ירק בעץ ובעשב השדה בכל ארץ מצרים (י`, ט"ו).עצים הושמדו. אמנם כן, שערים עמודים וקירות נאכלו על ידי האש.
ולא נותר כל ירק בעץ ובעשב השדה בכל ארץ מצרים (י`, ט"ו).מצרים בוכה, ארמון המלוכה בלא רווחיו, בלא פירות בלא תבואה, אשר לו שייכים החיטה, השעורה, האווזים והדגים.
ויך הברד בכל ארץ מצרים את כל אשר בשדה מאדם עד בהמה, ואת כל עשב השדה הכה הברד ואת כל עץ השדה שיבר (ט`, כ"ה).אמנם כן, השחת הכל אשר עוד אתמול נראה, האדמה הושארה ללאותה כמו אחרי קציר פשטה. אין למצוא פירות ולא ירק... רעב.
ועתה שלח העז את מקנך ואת כל אשר לך בשדה, כל האדם והבהמה אשר ימצא בשדה ולא יאסף הביתה וירד עליהם הברד ומתו (ט`, י"ט).ראה הבקר הופקר ואין איש שיאספם יחד, כל אחד מחפש רק את אלו החתומים בשמו.
ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים, ותהי צעקה גדולה במצרים כי אין בית אשר אין שם מת (י"ב, ל`).אמנם כן בני הנסיכים הושלכו לעבר הקירות, היתה צעקה גדולה במצרים.
ויהי בחצי הלילה, וה` הכה כל בכור בארץ מצרים, מבכור פרעה היושב על כסאו עד בכור השבי אשר בבית הבור, וכל בכור בהמה (י"ב, כ"ט).הנהמה נשמעת בכל הארץ מעורבת בקינות. אמנם כן. הגדול והקטן זעקו, הלוואי ואמות. האמנם זהו סוף האדם, לא הריון ולא לידה. אולי תפסיק נא האדמה מן הרעש, ויפסק השאון. בתי הסוהר חרבו, מצרים העילית השחתה. הכל נהרס, מעונות האדם התהפכו ברגע.
וה` הולך לפניהם יומם, בעמוד ענן, לנחותם הדרך, ולילה בעמוד אש להאיר להם (י"ג, כ"א).ראה האש עלתה גבוה גבוה, ולהבתו הולכת נגד אויבי הארץ.
וישאלו ממצרים כלי כסף וכלי זהב ושמלות ("יב, ל"ה).הנה השפחות לובשות תכשיטי הגבירות.
 
מתברר שסיפורי התורה אינם מיתוסים עממיים אלא עובדות היסטוריות ממשיות.

קרוב ל 100 דילמות מוסריות ופתרונן בספר "דילמות רפואיות ופתרונן ההלכתי".
ניתן להשיג ב: tapuz577@barak.net.il

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל anigma1000 אלא אם צויין אחרת