00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אינטרנט : מידע , שירות , מכירה , שיווק ופרסום

תקרת הזכוכית של טוויטר ופייסבוק

27/07/2009
אנחנו שומעים בשנתיים האחרונות המון פירגונים לרשתות החברתיות בראשם טוויטר ופייסבוק.

פייסבוק הפכה להיות סג של "דפי זהב" לחיפוש אנשים וכולנו נמצאים שם מי יותר ומי פחות. ניתן לשמוע יותר ויותר אנשים שאומרים "חפש אותי בפייסבוק, תוסיף אותי בטוויטר".

טוויטר התחילה לתפוס תאוצה בישראל בחודשים האחרונים, אך עדיין לא פרצה את מחסום "מאמצי החידושים".

אני משתמש ב-2 הרשתות הללו כבר זמן רב . ככל שהפכו הרשתות לנפוצות יותר, כך הבנתי שפוטנציאל השימושיות שלהם נמוך יותר.

הצלחת הרשתות הללו בשלב הזה נבחנות על פי מספר המשתמשים הפעילים ועושר הפעילויות של המשתמשים. (בשלב הבא על פי ההכנסות שהן יביאו לבעליהם)

על פי פרמטר זה, אכן יש הצלחה רבה לפייסבוק ופוטנציאל הצלחה גבוהה לטוויטר, אבל קברניטי הרשתות טרם מצאו פתרון לחסרון הגדול שלהם:

ככל שיש לך יותר חברים ברשת החברתית שלך  > הסיכוי להחשף למידע שמעניין אותך קטן משמעותית.

אני מבקר בפייסבוק/טוויטר שלי בממוצע אחת ליום לכמה דקות בודדות. היות ומספר החברים שלי נספר במאות, כל כניסה שלי חושפת בפני את מה שכתבו חברי לרשת במהלך השעה האחרונה במקרה הטוב וה-10 דקות במקרה הפחות טוב.

נוצר מצב שבו אני לא באמת חשוף לפעילות של החברים שלי באינטרנט. אין לי את הכלים באמת להישאר מעודכן, באמת לעקוב, אלא אם אקדיש לכך זמן רב במיוחד ואתחיל להיכנס לפרופילים עצמם או להיסטורית העידכונים שלהם.

אז מה עושים עד שימצא הפתרון?

1.      מקפידים לא לאסוף לרשתות החברתיות שלנו את כל מי שאפשר, אלא רק מי שאנחנו רוצים להיות איתו בקשר תמידי.

2.      משתדלים לייצר ברשתות תכנים בעלי ערך מוסף לרשת חברים שלכם.

אסף דותן - ייעוץ וליווי אסטרטגי באינטרנט | asafdo@gmail.com

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

9 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אסף דותן אלא אם צויין אחרת