1515
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

החיים שלי (או של אחרים)

המוצר שקנית הוחלף במוצר חדש

05/07/2009

 

מפעם לפעם יוצא לי לקנות מוצרים דרך האינטרנט. יש בזה הרבה יתרונות.

היתרון הגדול – לדעתי – הוא שאפשר לעשות סקר מחירים במגוון מקומות בלי לצאת מהבית. ממש "תן לאצבעות ללכת בשבילך".  ואפילו יש אתרים שחוסכים ממך את החיפוש ומרכזים את כל (או רוב) אפשרויות הקניה דרך  דף אחד.

 

היתרון השני הוא שבדרך כלל הקניה דרך האינטרנט זולה יותר ממה שאפשר למצוא בחנויות ה"אמיתיות".

 

היתרון השלישי הוא שאפשר לבצע את הקניות גם באמצע הלילה או בשבת ורק נותר לשבת בניחותא ולהמתין שהמוצר יגיע אליך.

 

יש חיסרון אחד גדול לקניות באינטרנט – גם אם אני מקפיד לקנות רק מאתרים מוכרים, אחראיים ומאובטחים – אי אפשר לראות את המוצר בעיניים.

 

האם קרה לכם פעם שאחרי שהזמנתם מוצר באינטרנט קיבלתם טלפון מהמוכר המודיע לכם שלצערו המוצר שהזמנתם איננו קיים והוא מציע לכם לקנות מוצר אחר, רק קצת יקר יותר? לי זה קרה יותר מדי פעמים.

 

הפעם האחרונה הייתה בשבוע שעבר. הזמנתי מכשיר טלפון אלחוטי מאתר מסוים – מכשיר שנראה טוב, במחיר שנראה כמחיר מציאה.

לזכותו של האתר אני חייב לציין הטלפון המודיע כי "לצערנו המכשיר לא נמצא במלאי" הגיע תוך פחות משעתיים מרגע ההזמנה. הטלפן הציע לי (כמובן) מכשיר יקר יותר.

 יש לציין (שוב - לזכותו ) כי הוא הציע לי את המכשיר במחיר הזול ביותר שניתן היה למצוא ברשת – שהיה זול יותר משמעותית מהמחיר "הרשמי" באותו אתר ספציפי.

 

הפעם באמת הזמנתי את היקר יותר – אבל בכל זאת לא הרגשתי טוב עם התשובה של הטלפן (שבודאי לא אשם) לשאלתי: "למה אתם מפרסמים מוצר שלא קיים?" (התשובה האמינה להפליא הייתה שהמוצר אזל מהמלאי לפני זמן קצר והם עדיין לא הספיקו לבטל את הפרסום).

 

השיא מבחינתי היה לפני כשנתיים. אני כבר לא בטוח במאה אחוז מה התכוונתי לקנות, אבל את התלאות שעברתי לא אשכח. כיומיים אחרי ההזמנה קיבלתי שיחת טלפון. לא – לא "לצערנו" אלא – "רק רצינו לוודא שאתה באמת רוצה לקנות את המוצר". בוודאי שרציתי לקנות את המוצר! אחרת למה הזמנתי? שאלתי בתמיהה מסוימת מדוע הם חיכו יומיים כדי לוודא שאני רוצה לקנות וקיבלתי תשובה שיש עליהם לחץ גדול.

אחרי כשבוע, כשהגעתי הביתה מצאתי הודעה על המשיבון – אנשי האתר מחפשים אותי ומבקשים שאתקשר אליהם בהקדם.

זה היה לי "קצת" מוזר – את השיחה הקודמת קיבלתי לנייד שלי וכעת השיחה היא הביתה? התקשרתי למחרת וקיבלתי הודעה מוקלטת שהבטיחה שיחזרו אלי. השארתי הודעה – כולל מספר הנייד ו...כלום.

 

אחרי כמה ימים, שוב הודעה במשיבון בבית שהם מחפשים אותי בדחיפות. הפעם הצלחתי להשיג אותם ו"לצערנו המוצר שהזמנת אינו קיים במלאי". מיותר לציין שלא הזמנתי מהם את המוצר החליפי (והיקר יותר) שהם הציעו.

עברו כשבועיים מיום ההזמנה עד היום שבו נודע לי שהם מצטערים!

 

לא מיותר לציין שלצערי אני באמת לא זוכר מה היה האתר ובהחלט ייתכן שבטיפשותי אחזור ל(לנסות) לקנות מהם שוב.

 

כן, אני יודע שהמצב יכול להיות יותר גרוע. שמעתי לא מעט סיפורים על אנשים שהזמינו מוצרים ולא קיבלו אותם (למרות שהתשלום ירד מכרטיס האשראי), או שקיבלו מוצר אחר, או שקיבלו מוצר פגום והאתר כמובן התנער מכל אחריות. אבל בכל זאת מרגיז אותי שכשיטה האתרים מפרסמים מוצר לא קיים במחיר אטרקטיבי ואז מנסים לפתות אותי לקנות מוצר אחר.

 

(אגב, כדי לצמצם את הסיכון שלא אקבל את המוצר כלל / אקבל מוצר אחר / אקבל מוצר פגום, המבחן הראשון שלי לפני קנייה באתר באינטרנט היא שלאתר יש כתובת פיזית ושיש אפשרות "איסוף עצמי" – לא שבהכרח אגש לקבל את המוצר בחנות, אבל אני מרגיש רגוע יותר כשאני יודע שיש מקום אמיתי בו אוכל לגשת להתלונן במקרה הצורך).

 

אני מנסה לתאר לעצמי מצב דומה בחנויות "אמיתיות". נניח שהייתם הולכים לחנות מוצרי חשמל ומזמינים מקרר מדגם מסוים. מה הייתם אומרים אם אחרי שבועיים היו מודיעים לכם כי המקרר לא נמצא במלאי ומציעים לכם מקרר יקר יותר?  ומה הסיכוי שאקבל בקרוב שיחת טלפון מסוכן הנסיעות שלי שיודיע לי כי המושבים בטיסה שהזמנתי אזלו ויציע לי לקנות כרטיסים יקרים יותר?

 

אני מרגיש שמיציתי את הנושא... הוצאתי קצת קיטור וכעת אוכל לפנות בשקט להזמין מוצרים נוספים באינטרנט. יש לי כעת טלפון אלחוטי חדש ומשוכלל עם משיבון פנימי שעליו אוכל לקבל הודעות מצערות לגבי ההזמנות הבאות שלי...

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

61 תגובות

תגיות
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל motior אלא אם צויין אחרת