00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אב במשרה מלאה

עברנו דירה

דואר 24 - הבלוף הגדול

לפני כמה שנים חנך דואר ישראל שירות חדש בשם "דואר 24". באתר דואר ישראל מבטיחים: "הכל יגיע לתיבת המכתבים של הנמען למחרת". והמחיר - כמעט כפול מדבר דואר רגיל - 2.90 ש"ח במקום 1.60 למכתב רגיל.
לכאורה שירות משתלם למי שרוצה להעביר דברי דואר במהירות סבירה.
 
במשרד מדי פעם אנחנו מדי פעם משתמשים בשירות הזה, כשצריך לשלוח משהו מהיום למחר. ההוצאה הכספית גם לא גבוהה יחסית. אלא ששמתי לב שלקוחות מתלוננים שדברי הדואר שלהם לא מגיעים תוך 24 שעות. לדוגמה, שלחנו ללקוח מעטפה רגילה בדואר 24 ביום רביעי בשבוע שעבר. דבר הדואר התקבל אצלו רק ביום ביום שני. הלקוח פנה לדוור שלו בתלונה וזה השיב לו "עזוב, זה סתם בלוף הדואר 24 הזה, אם צריך משהו דחוף, צריך לשלוח בדואר אקספרס" (יקר משמעותית - 27 ש"ח). עורך דין היה אמור לשלוח אלי משהו דחוף לתשלום, שוב שלח ביום רביעי, ודבר הדואר הגיע אלי ביום שני (וזה מרמת גן לסביון, לא לטימבוקטו).
 
נראה שדואר ישראל מצאו לעצמם אפיק חדש להגדלת ההכנסות. אם פונים אליהם בתלונה שהדואר לא הגיע בזמן, הם מתחייבים להחזיר את הכסף (2.90 ש"ח), אבל הם לא נושאים באחריות לנזק שנגרם עקב האיחור. פניה לבית המשפט יכולה לעזור במקרים קיצוניים, כפי שמדגים המקרה הזה, אבל למי יש כח לפנות לבית המשפט על כל מעטפה? שימו לב גם לתגובת נציג הדואר בבית המשפט: "הפרסומים בדבר משלוח דואר 24 אינם יותר מענין שיווקי".
 
בנוסף נשאלת השאלה, אם בחו"ל שירות דואר רגיל בתוך המדינה מגיע תוך 24 שעות, למה דואר ישראל לא עומדת ביעד זה, מציעה את זה כשירות בתשלום נוסף וגם את ההבטחה הזו לא מקיימת?
 
האם אין כאן מקום לתביעה יצוגית? היכן ימצא התובע החרוץ?

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

7 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דרור כהנוביץ אלא אם צויין אחרת