00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

סריגה עם שוקו

איך חושב אוטיסט

הכתוב כאן הובא הישר מהפורום שלנו, תודה למי שהביאה את הרשומה ומאחר שאינה שלה הרשתי לעצמי להעתיק ולהביא לכאן, כי כאן יותר לי לשמור דברים מיוחדים הנוגעים לבנותי.
 
שבעה דברים שממש חשוב לי שתדעו.... איך אני חושב ומרגיש ובעיקר איך אני מקבל את הסביבה, ותאמינו לי שאני עושה המון מאמצים להתחבר אליכם,
(בהשראת הספר Ten Things Every Child with Autism Wishes You Knew:)

1. קודם כל אני ילד, מעל ומעבר ללקות שיש לי
- אני ילד רגיש, אוהב אנשים, אוהב לחיות, אוהב לצחוק וגם לשמוח, אני גם ילד חכם.
- הלקות שלי היא חלק ממני, אי אפשר לרפא אותה – אבל אני יכול להשתפר!

2. החושים שלי משובשים ולכן התחושות שלי משתנות
- פעם לא אשים לב לקולך, ופעם אותו קול יישמע כפיצוץ רעם בתוך האוזן.
- פעם מכה מסוימת לא תכאב לי בכלל, ופעם אחרת מכה זהה תכאב מאד.
- לפעמים אני כמעט ולא מרגיש את הגוף שלי, אז אני קופץ, ולפעמים גם נושך את
                עצמי והולך על קצות האצבעות.

3. הבנת השפה שלי משובשת, היכולות שלי ישתפרו מאד אם תזכרו ש:
- כדי להבין שפה אני צריך להיות מרוכז מאד.
- אם קוראים לי ואני לא מגיב, כנראה שאני מרוכז במשהו אחר. אם תגעו בי בעדינות ותקראו בשמי תוכלו להסב את תשומת ליבי.
- אם אני לא מסתכל בעיניים כשמדברים אלי זה בעיקר משום שאני צריך מאד להתרכז כדי להבין. אם אסתכל עליך אז בכלל לא אבין אותך. אז בבקשה אל   תבקשו שאסתכל לכם בעיניים.
- העיבוד השפתי שלי איטי, לוקח לי זמן להבין מה שאומרים, לעיתים אענה לשאלה רק אחר כמה שניות, תנו לי את הזמן לעבד.
- כשמדברים מהר מידי,  או כשכמה אנשים מדברים יחד, מאד קשה לי להבין, אמרו לי שככה נשמע תקליט ישן שמסתובב במהירות הלא נכונה. בקצרה,  כשמדברים לאט אני מבין מהר.
- לעיתים קשה לי להגיד את מה שאני חושב, אני הרבה יותר חכם משאני נשמע.

4.   על הקושי בשפה אני מפצה בצורה ויזואלית
- איורים מאד עוזרים לי להבין דברים.
- למדתי לקרוא וזה מקל עלי, אבל לפעמים אני לא מבין את המשמעות האמיתית של מה שכתוב.
- צורת החשיבה הויזואלית מקשה עלי להבין דימויים, אם אומרים שמישהו רץ כמו איילה אני מיד חושב שהוא רץ על ארבע.

5. בבקשה אל תשכחו את החוזקות שלי
- אני מאד גאה שזוכרים שאני מוצלח.
- אני מודע לחלק גדול מהקשיים שלי. לא נחמד לי שמזכירים לי אותם.
- טוב שאתם עוזרים לי לחזק את מה שאני חלש בו, אבל במידה ולא לפני כולם.

6. עזרו לי באינטראקציות חברתיות
- יותר קשה לי להצליח לשחק עם חבר מאשר לרוץ עד ראש ההר.
- אני מרגיש בודד, אני משחק הרבה לבד מכיוון שאני לא יודע לשחק ביחד.
- אני מאד רוצה לשחק עם ילדים אחרים, אבל הרבה פעמים לא יודע איך להתחיל לשחק איתם.
- כשמשחקים קשה לי להבין מהם הכללים, יותר פשוט לשחק במשחק עם כללים ברורים, לדוגמא "סולמות וחבלים" בו לכל אחד יש תור לשחק ויודעים מה
עושים בתור.
- כשאתם מציעים לי לשחק עם מישהו אחר אני סומך עליכם שתעזרו לי בעת צרה, אל תגידו "הוא יסתדר" כי בדרך כלל זה לא מסתדר. במקום, בבקשה הסתכלו מהצד בעיניים פקוחות ואל תשכחו "לתווך" ביני ובין החבר אם אני לא מצליח לבד.
- כדי להבין איך להשתלב בפעילות אני צריך לדעת מה עושים בהתחלה, באמצע ובסוף.
- אני ילד טוב, למדו אותי להיות ילד טוב בחברה. אם, לדוגמא, אני צוחק כשמישהו נופל זה משום שאני לא יודע מה עושים כשמישהו אחר נופל. למדו אותי לשאול "אתה בסדר?"

7. נסו להבין מה מוביל אותי להתפרץ
- ההתפרצויות מפחידות אותי מאד ואני נבהל מהם עוד יותר מכם.
- בדרך כלל אני מתפרץ בזמן שאני מרגיש שאני מתפוצץ מבפנים, במיוחד כשלא מבינים אותי או כשאני לא מבין את האחרים.
- נסו לזכור שזו גם דרך תקשורת. עזרו לי לתקשר טוב יותר.
 
ותודה שהגעתם עד הסוף.
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

7 תגובות

ארכיון פוסטים
נקה
ארכיון פוסטים
נקה
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אמא של דפנה אלא אם צויין אחרת