00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אב במשרה מלאה

עברנו דירה

על פערי התיווך - מנפלאות המסחר באינטרנט

20/05/2009
חיפשתי גגון חדש לרכב החדש שקנינו. ברכב הקודם היה לנו גגון של חברת טולה עם שתי מסילות לאופניים. זה הפתרון הנוח והבטיחותי ביותר לנשיאת אופניים. ברכב החדש יש פסי אורך מקוריים, שעליהם צריך להרכיב פסים רוחביים של טולה.
 
התקשרתי לאוטודיפו ובדקתי מה המחיר של שני פסים כאלה - 1500 ש"ח לתושבות ופסי ברזל, 2100 לפסי אלומיניום. נראה לי קצת גבוה - כשקניתי ב-2006 את הפסים לרכב הקודם, הם עלו 1500 כולל מתקן מסילה לאופניים. גם אז המחיר היה גבוה יחסית, אבל קניתי.
 
עשיתי בדיקה במקומות אחרים בישראל וגם בכמה אתרים ישראלים שמוכרים גגונים, ובאופן מחשיד המחירים זהים אצל כולם.
 
החלטתי לבדוק את המחירים באינטרנט. ב-ebay מצאתי אנשים שמוכרים כאלה גגונים בבריטניה, אבל לא שולחים לישראל. בסופו של דבר מצאתי את האתר roofrackshop.co.uk והתברר שהאתר שולח סחורה לישראל.
 
המחירים באתר:
זוג פסי גגון מאלומיניום - £56.95 = 353 ש"ח.
4 תושבות - £64.95  = 402 ש"ח
 
ראיתי את המחירים והחלטתי שאם אני מזמין שם, אז גם אזמין את מסילות האופניים המתקדמות יותר של טולה, שרציתי מזמן לקנות, אלא שהן עולות בארץ 2500 ש"ח ליחידה.
 
המחיר לזוג מסילות - £139.90 = 867 ש"ח
 
המחירים מחושבים לפי 6.2 ש"ח לפאונד.
האתר חישב את עלות המשלוח לישראל ושלח לי את המחיר במייל:
£189.66 = 1175 ש"ח.
 
עשיתי את ההזמנה ביום שלישי האחרון בלילה, ואתמול (יום ראשון), התקשרו אלי מ-DHL ומסרו שהם שחררו את החבילה מהמכס ומחר ישלחו אותה לביתי עם שליח.
היום השליח הגיע לביתי ומסר את החבילה, 4 ימי עבודה לאחר שנשלחה.
עלות  המע"מ + עמלת שחרור מהמכס: 474 ש"ח (אין מכס על החבילה הזו)
 
סה"כ עלות - 3271 ש"ח. נזכיר רק שבישראל קיט כזה היה עולה מעל 7000 ש"ח.
 
אז יש לי שאלה ליבואן הבלעדי של טולה - חברת "שר אביזרים" - למה להיות חמדנים? למה למכור סחורה במחיר שהוא פי 2 ופי 3 מהמחירים בכל העולם? גם החנות בבריטניה מייבאת את המוצרים ויש לה עלויות משלוח ומכס, גם היא מחזיקה מלאי ומחסנים, סוכנים, עובדים וכו` ועדיין היא זולה ב-50% אחרי מחיר גבוה של שילוח בינלאומי מהיר.  ובריטניה היא לא ארץ זולה, גם אחרי ירידת ערך הפאונד.
 
זה כבר נהיה הרגל:
את ביגוד האופניים של חברת Primal אני קונה באתר שלהם וחוסך מאות שקלים לפריט.
ציוד למצלמה אני קונה ב-ebay. הזמנתי מסנן לעדשה מ-ebay. כשהמשלוח הגיע גיליתי שעשיתי עסקים עם בחור מקוריאה.
שלא לדבר עם דיסקים וסרטים ב-DVD מחו"ל.
מתברר שניתן לחסוך עשרות אחוזים על מוצרים רבים.
 
ליבואנים - בסוף כולם יבינו איזה אחוז רווח אתם עושים על המוצרים שלכם, ומאיזה פערי תיווך אתם חיים. הדבר נוגע בעיקר ליבואנים של מוצרי ספורט ומוצרים מקצועיים. שנים אתם משכנעים אותנו ש"זה המחיר ואין מה לעשות" ואנחנו חלמנו רק על המחירים בחו"ל. האינטרנט קירב אותנו מאוד לחו"ל. כל אינדונזי קטן עם מחשב ומחסן במרתף הופך היום למפיץ בינלאומי של סחורה, ובאמצעות האינטרנט מקבל הזמנות לכל העולם. המונופול של יבואן בלעדי הולך ונשבר, ולמרות ההפחדות שלהם על אבדן האחריות ועל יבוא מקביל, השוק הזה הולך ופורח בגלל הכדאיות הכלכלית שבו.
 
ענף הרכב גם נפתח אט אט לתחרות של יבוא מקביל (מה שמכונה אצלנו עדיין "יבוא אישי", אבל מנוהל ע"י חברות ויזמים). למרות הלובי החזק של איגוד יבואני הרכב, האוצר מתכוון להקל על יבוא כלי רכב מחו"ל, בעיקר מארה"ב, תוך ניצול שערי המטבע הנמוכים וחסכון פערי התיווך. חוק ההסדרים החדש מכיל גם שינוי תקנות שיאפשר גם יבוא רכב בתקינה אמריקאית, מה שבכלל יקל על התהליך.
 
רוצים טיוטה קמארי היברידית? היא מיובאת לארץ במחיר של 185,000 ש"ח. הקאמרי הבסיסית הלא-היברידית נמכרת בישראל במחיר של מעל 200,000 ש"ח. ההיברידית בכלל לא נמכרת בישראל שלא לדבר על ג`יפים ומכוניות יוקרה אחרות.
 
והיבואנים? הם בעיקר בוכים על היבוא המקביל ועל כך שהממשלה לא מגנה על האינטרסים הכלכלייים שלהם ופוגעת במטה לחמם. במקום להוריד מחירים ולהראות שהם מוכרים מוצרים אטרקטיביים יותר מהיבוא המקביל, הם מעדיפים להפעיל לוביסטים ולנסות לאסור באמצעות חקיקה על יבוא מקביל. ההיסטוריה מלמדת אותנו שזה לא יצליח להם.
 
 
 
 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

5 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל דרור כהנוביץ אלא אם צויין אחרת