00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הורות נכה

בקשה
קרובי משפחה ועמיתי עבודה פוטנציאליים
מתבקשים שלא לקרוא בבלוג
אשמח לקבל תגובות מהקוראים על הרשומות

אנטי תזה

14/05/2009

בקרוב אגיש את התזה שלי. לקח לי הרבה זמן לכתוב אותה בגלל שזרקתי את המנחים הראשונים והלא רציניים שלי, ואילצתי את מי שאמור לפקח עליהם להיות המנחה החדש שלי ולהתחיל הכל מהתחלה וברצינות. אחרי שאגיש את תזה, אצטרך להציג את עיקריה בפני חברי מכון המחקר. כדי להתכונן להצגה הזו ראיתי אתמול מצגת כזו של תלמידה אחרת מהמכון. על לפי שפת הגוף, היא הייתה בין הבודדים בחדר שלא תפסו שהמחקר שלה הוא זבל. זו לא אשמתה שהמנחים רימו את הממסד האוניברסיטאי. המנחים שלה היו בדיוק אלה שאני זרקתי והממונה עליהם היה בדיוק מי שאני אילצתי לקחת את המחקר שלי ברצינות. הם חזרו עם תלמידה זו בדיוק על מה שהוכחתי להם שאין בו שמץ של היגיון. אני הוכחתי להם את זה שנה לפני שהם התחילו לעבוד אִתה.

 

כתיבת תזה כעבודת גמר לתואר היא דרישה אנכרוניסטית ומיותרת. מספר הקוראים של התזה דומה מאוד למספר האנשים שנותנים לה ציון – 5 קוראים לתזת דוקטורט ו-3 לתזת מאסטר. אותם קוראים שנותנים לה ציון, הם גם אלה שצריכים לעמול בהדרכת הסטודנט שכותב אותה והם עושים זאת בלי שום תמורה. לכן, בהרבה תזות כתובות שטויות מוחלטות – זה חוסך מהמנחים כל מאמץ הוראתי.

 

"ברוכים הבאים למכון למצוינות בחקר _____" פתח אחד המנחים את המצגת. "היום תציג לנו _______ את מחקרה שמומן על ידי קרן פדרלית להתקדמות הסיוע לאוכלוסיית _____ בלה בלה בלה בלה בלה בלה."

 

מצוינות בתחת שלי וגם ההתקדמות עמוק בפנים.

 

הגברת עשתה מחקר שבדק כלי חקר חדש בעזרת שימוש בו בתחום שלא נחקר קודם. זה אבסורד. זה פרדוקס. אם אתה בודק כלי חקר חדש, עליך להפעיל אותו על מידע שקיים כבר אצלך כי אחרת לא תדע אם הוא נותן תוצאות נכונות או לא. בגלל התעקשות לעבוד על פי הפרדוקס זה בדיוק זרקתי את אותם המנחים בדיוק. אז למה הם מתעקשים להמשיך עם הפרדוקס הזה? פשוט מאוד: אם התלמיד צריך להמציא הכל מחדש, הם לא צריכים לעזור לתלמיד למצוא שום חומר ישן. הם לא צריכים אפילו לדפדף בחומר במחברות הישנות של עצמם.

 

התלמידה לא השתמשה בשום הליכי פיתוח מסודרים או מוכרים שהם כשהיא "פיתחה" את כלי המחקר החדש שלה. האחראי על המנחים שלה, אותו אדם שאילצתי לעבוד ברצינות בשבילי, אמר לי מזמן שהוא מאוד שמח שמצאתי מאמר חשוב שמסביר איך מפתחים כלי מחקר שכאלה. הוא לא טרח לתת את המאמר שאני מצאתי לתלמידה הזו. פשוט לא טרח. וזו לא הפעם הראשונה שהאיש הזה לא טורח להעביר לתלמידים אחרים שלו מה שאני מוצא או מה שאני מאלץ אותו למצוא עבורי.

 

הצגת של התלמידה בכלל לא התרכזה במחקר שלה. כלי המחקר שהיא פיתחה אמור לבדוק מה דעתם של אנשים על שירות מסוים והמצגת עסקה כמעט ורק באותו שירות – לא בדעה עליו ולא בדרכי בירור הדעה עליו. במצגת גם לא הייתה שום הפרדה בין עניינים. המצגת דילגה במקריות הלוך ושוב בין סקירת הרקע למהלך ה-"כאילו ניסוי" ולמסקנות. השקפים היו עמוסים לעייפה וארבעה מבין חמישה עשר הצופים במצגת נרדמו. אחד הנרדמים היה אחד המנחים שלה.

 

כולם כמעט ידעו שהמחקר הזה הוא בלוף ובדיון שאחרי המצגת היה לנרדמים בה לא מעט מה לומר. אחת מהם אמרה שיעניין אותה לראות איך תלמיד אחר מהמחלקה ימשיך את ה-"מחקר" הזה מהמקום בו תלמידה זו הפסיקה אותו.

 

התלמידה לא הצליחה לגייס מדגם גדול וגם לא הצליחה להגיע כמעט לשום תשובה ברורה לגבי שאלת המחקר שלה. המסקנה שלה הייתה, משום מה, שתלמיד אחר צריך לחזור על ה-"ניסוי" שלה כולל על שיטת גיוס המשתתפים שלה, להשיג יותר משתתפים ולהגיע לתשובה ברורה. היא לא תפסה שבשיטת הגיוס שלה אי אפשר להשיג הרבה אנשים. היא גם לא תפסה שכאשר השאלה המחקרית היא "בואו נראה מה קורה", אז אי אפשר להגיע לשום תשובה בעלת ערך מעשי ברור.

 

יתכן שמספר המשתתפים הקטן הוא זה שגרם לה להכריז על ה-"ניסוי" שלה כניסוי פיילוט. בניסוי פיילוט באמת צריך מעט משתתפים. הצרה היא שלניסוי פיילוט יש דרישה מרכזית מאוד שהניסוי שלה לא קיים: ניסוי פיילוט הוא ניסוי ראשוני זול, קצר וקל לעריכה שנועד לתפוס בקלות בעיות קשות בלבד. הניסוי שלה לא היה זול ולא היה קל לעריכה. היא נסעה אל ביתו של כל משתתף פעמיים וראיינה אותו פעמיים במשך שלוש שעות – לפני ואחרי מתן השירות. בנוסף לזאת, אל אחד המשתתפים היא התקשרה בכל יום כדי לראיין אותו במשך שעה. לשליש מהמשתתפים שלה נגמרה הסבלנות להשתתף בניסוי לפני שהניסוי הושלם. זה לא פיילוט ולא בטיח.

 

הניסוי נערך בחורף המושלג של שיקגו והסתבר שקשה לבדוק את איכות השירות הספציפי הזה (שהמחקר נעשה כביכול על אודות כלי חדש לבדיקת דעת מקבלו של שירות זה על השירות) בחורף. המסקנה המתבקשת היא שיש לערוך ניסוי כזה בקיץ. התלמידה הסיקה שמשך הניסוי צריך להיות ארוך מעונה אחת – מסקנה אבסורדית לגבי ניסוי פיילוט. אולם, המנחים שלה לא העמידו אותה על טעותה. להפך, אחד מהם אמר שכשהסטודנט הבא ימשיך מהמקום בו היא הפסיקה, הוא יעשה "ניסוי פיילוט" במהלך ארבע עונות.

 

מוריי ורבותיי היקרים. אני בוש ונכלם להיות תלמידכם. אתם גנבים ושקרנים מסוג נחות ומעורר סלידה. אתם דומים לתלמיד שעובר מבחנים בזכות "שליפים". חלקכם טכנאים שמקבלים משכורות של חברי פקולטה בעזרת התחזות והשאר חוקרים אמיתיים שמגלים זלזול מחפיר בתקציבי מחקר, באיכות החוקרים שאתם מכשירים ובאוכלוסייה שהמחקר אמור לשרת. אתם צריכים להיכלא לצד חבר הכנסת לשעבר, יאיר לוי, שהעתיק עבודת גמר מתלמיד אחר.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

14 תגובות

לידיעתכם
העברתי את הרשימות שפחות מתאימות לבלוג אל
http://blog.tapuz.co.il/editedout
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אחד העצובים בעיר אלא אם צויין אחרת