00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

קורס צילום

קורס צילום - שיעור מספר 6 - קומפוזיציה / מה העין אוהבת - חלק ב`

חוק השלישים
חוק השלישים הינו אחד מהחוקים החשובים, המאפשרים לנו ליצור קומפוזיציה טובה יותר.
העיקרון הבסיסי העומד מאחורי "חוק השלישים" הוא הדמיון כאילו הייתה התמונה
מחולקת לשלישים, שני קווים לאורך ושני קווים לרוחב, כך שייווצרו 9 חלקים.
כשאתם מצלמים, דמיינו את השלישים "מולבשים" על התמונה, ותסדרו את הפריים בקומפוזיציה טובה ע"י התאמתו לשלישים בצורה הזו. כל נקודת מפגש של הקווים הדמיוניים נקראת "
נקודת מפתח"   (מסומן ב + ירוק). את הנושא של התמונה, מומלץ למקם על אחת מנקודות המפתח, ולהיעזר בקווים הדמיוניים  בכדי לאזן את התמונה.
בתמונה הבאה, בחרתי למקם את העכביש על
נקודת מפתח ימנית תחתונה, ואת מחילת הקורים, במרכז השלישים.
 
 
 
 

בהתחלה יהיה קצת קשה לשלוף את המצלמה במהירות,   וגם לכוון אותה עפ"י חוק השלישים. הקפידו לשאול את עצמיכם שתי שאלות: 1. מהו הנושא / נקודת העניין בתמונה? 2. היכן אנו מעוניינים למקם אותם.
במידה ופרח מזיכרונכם להשתמש בחוק השלישים,   אל דאגה. התוכנות הגרפיות מאפשרות חיתוך ומסגור מחדש של תמונות בצורה מקצועית, ויאפשרו לכם למקם את נקודות העניין שלכם בעיבוד שאחרי.
בדוגמא הזו, מיקמתי את הגולש ב
נקודת מפתח שמאלית תחתונה. שימו לב, האופק והים מחולקים על פי חוק "יחס הזהב".
 
 

קומפוזיציה בפורטרטים
בכל פעם שאנו מתכננים לצלם פורטרט, אנו מיד חושבים איך אנו נתמודד עם האתגרים הנוגעים לצילום מסוג זה: תאורה, העמדה, לבוש וכדומה. דבר מאוד חשוב, שמעט מאיתנו מתייחסים אליו הוא הקומפוזיציה.
אחד הדגשים החשובים ביותר שלא מעט צלמי פורטרטים מתחילים שוכחים ממנו הוא קומפוזיציית הרקע של המצולם. לקומפוזיציית הרקע תפקיד חשוב מאוד בתוצאה הסופית. לא קורה לכם לפעמים, שאתם מצלמים פורטרט מואר היטב, בפוזה המושלמת ובסוף מגלים שענף העץ שלא שמתם לב אליו נראה כאילו הוא יוצא מראש האדם המצולם?
בכדי למנוע מקרים כאלה, היצמדו לכללים הבאים.
מלאו את התמונה עם הנושא – בפורטרט, בדר"כ, מצלמים את השליש העליון של גוף המצולם. ורוב הפורטרטים מכילים את פניו של המצולם בלבד. ולכן, אל תהססו להתקרב לפניו של המצולם, הרי זהו הנושא העיקרי! התקרבו עוד ועוד עוד... אתם מחליטים מה יראו, איך ואיפה!
 
 

שמרו על עיניי המצולם בשליש העליון של התמונה – בפורטרט, תמיד מומלץ לשמור על עיניי המצולם בשליש העליון של התמונה. זאת משום שזה המיקום הטבעי מבחינת הצופה, וקשר העין שלו עם המצולם, משפר את קומפוזיציית התמונה.
שימו לב , שאם תמקמו את עיניי המצולם בחלק התחתון של התמונה, לא יישאר לכם מקום לשאר התמונה...  זה נכון שמומלץ לשבור את החוקים מעת לעת, אך עליכם לייצר קומפוזיציה ממש טובה בכדי לשנות חוק זה.
 
 

מסגור טבעי – כן, כן, בכל מקום אפשר להשתמש במסגור טבעי, אך מכיוון שכבר קראתם את חלק א`, אתם יודעים מהו מסגור טבעי, וכיצד ליישם אותו.
 
 

עומק שדה צר, טשטוש הרקע – אם העץ לא מוכן לזוז בשבילכם, אם עוברות שם מכוניות בלי הרף ואם הבניין הזה חייב להיכנס לכם לתמונה. פשוט מאוד – תטשטשו אותם! פתחו צמצם, הרחיקו את הנושא מעט מהרקע, והרי לכם רקע מטושטש שיוסיף לכם המון לתמונה.
 


 
 
אהבתם? רוצים עוד?
הכנסו עוד היום לקומונת קורס צילום!
תכנים מעשירים, תשובות לשאלות, תחרויות מאתגרות ועוד!
והכי חשוב, זה בחינם!
 


כל הזכויות שמורות לאבי גולדנברג.
אין להשתמש בתוכן ללא אישור מפורש מהכותב.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

מפת העולם
גולשים כרגע באתר
גולשים באתר - שיווק באינטנרט
מונה מבקרים
free counters
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל avi4484 אלא אם צויין אחרת