00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

יומן חסוי

אנשים. מי יבינם?

 
הביטוי "יכולתי לכתוב ספר רק על עבודה עם אנשים" כל כך נכון. כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם , אופיים, התנהגותם שונים.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
זוג הורים נכנסים לחנות, לפניהם צועדת ביתם, נערה בת 14 (כיתה ח`). הם סורקים את החנות במבט קל, ניגשים אלי ומבקשים את עזרתי.  הם באו בשביל הבת, רוצים לחדש לה קצת את המראה לכבוד חתונת אחותה. הם יודעים בדיוק מה הם רוצים. הם רוצים  קצת מעל הסטנדרט. הם מכוונים אותי בהתמצאות נדירה תוך כדי הסבר שהם אחרי קניה לכלה הטריה , הם יודעים שהם רוצים בדיוק אותו דבר.
איזה כיף, לקוחות קלים נפלו בחלקי.
אני עוזרת באדיבות, מכוונת , מייעצת, מוסיפה.  זזה קצת הצידה לתת להם ספייס, התייעצויות משפחתיות קצרות ושקטות. 
אני נותנת להם את הזמן לוועידה משפחתית והם נותנים לי את הזמן למבט מפרספקטיבה. תמונת המשפחה רצה לי בראש... האמא, עדינה. צנועה.   לבושה כבת סמינר מלפני 15 שנה.  שמרנית, אני קובעת בליבי.
הילדה מחונכת, ממשומעת,  "אני-אוהבת-מה-שאמא-אוהבת" הנערה שבשבילה הגיעו הוריה, כמעט לא מורגשת לאורך הקניה. היא מודדת שוב ושוב. גם מה שאבא מגיש. גם מה שאמא מגישה. גם מה שהמוכרת מציעה... ניגשת למראה, מסתכלת אל ההורים. ונותנת בידי המבוגרים את ההחלטה.
האבא, יצור מגודל, מזיע. ללא ניגוב הזיעה מפניו, מציג את עצמו כאנין הטעם במשפחה.   מציע לביתו קולקציה מוזרה ומבוגרת שאני מתפללת בליבי שלא תקנה אותה אפילו בטעות. 
האמא, כנראה כתוצר של שנים לצד הבנאדם.  אפילו לא פוסלת את הבחירות שלו, היא מחשיבה אותן כאופציה, מניחה אותן בצד כאומרת "תיכף נחליט בין כל האפשרויות" וממשיכה לבחור בעצמה את המראה החדש של ביתה. (מזל!)
הקניה הסתיימה, הלקוחות בחרו מה שהם רצו. כשאני מפקחת ודואגת שיהיה בגדר הנורמל הנשי והצעיר. (זהו תפקידי).
האמא ניגשת אלי עם בחירתה בידיים, ומבקשת בצורה עדינה אם אוכל להתחשב במחיר. הבטחתי לה לדבר עם הביג בוס (וידעתי שהוא יתן להם הנחה).
דקותיים לאחר מכן, ניגש אלי האבא המזיע, ומתחיל לצעוק בכעס. אתם חייבים להוריד לנו במחיר! בשום חנות בארץ לא מוכרים בכאלו מחירים! אני קניתי אותו דבר לפני שנה ב100 ש"ח. איך אתם דורשים 700ש"ח? אין לכם בושה? זאת פשוט גניבה לאור היום.
ואני עם חיוך (מרוב הלם) על הפנים, שואלת אותו באמת למה הוא לא הולך לקנות במקום שזול יותר?! בעדינות ברוגע.
הוא עונה שכרגע הוא גר כאן ולכן הוא *נאלץ* לקנות אצלינו.
אין מצב! שמוכרים לו אותו דבר ב100 שח. אך אני לא מתכוונת להתווכח איתו.  מאחורי מגיחה מוכרת נוספת. שמתעניינת איפה מוכרים כזה דבר בכזה מחיר. כי זה פעם ראשונה שהיא שומעת את זה. הוא נוקב בחנות...... שבמקרה אותה מוכרת מכירה אישית דרך עבודתה הקודמת :-) היא מודיעה לו בתוקף, שאין כזאת מציאות כי היא מכירה את כל המחירים של אותה חנות.
היא השוטר הרע, התקיף.  אני עם חיוך מטופש , מהווה את השוטר הטוב. מדברת בשקט ואומרת לו "תראה, ממילא לפני שהגעת הבטחתי לאשתך להשתדל בשבילה אצל הבוס. תן לי את האפשרות לדבר איתו נראה מה הוא יכול לעשות בשבילכם כדי שתצאו מרוצים"
כל כולי רותחת. שונאת כזאת התנהגות! שונאת.
ניגשת לבוס, מסננת במהירות שאם בא לו שיתן פה הנחה. ומכניסה את זוג ההורים לחדרו כדי שידברו איתו פניםמול פנים. 
כשהם יוצאים הם ניגשים אלי לסגור את העיסקה. אני נדהמת מגודל ההנחה שהלקוח המעצבן הזה קיבל. הנחה נדירה. גובלת במחיר סיכון להפסד.
אני מציעה להם את דרכי התשלום שעומדות בפניהם שזה בעצם, שלמו איך שנוח לכם, מתי שנוח לכם.
האמא מוציאה פנקס המחאות, וסלולרי... היא מחייגת , ממתינה , וכל זה סנטימטר לצידי כשאיני יכולה להתעלם מההפתעה - "אמא, הם נתנו לנו את זה בסוף ב550 ש"ח, כן אותו דבר כמו של הכלה, בדיוק כמו שרצית, אפשר לשלם איך שנוח לך, לאיזה תאריך את רוצה שארשום את הצ`ק?  את בטוחה? אפשר גם יותר מאוחר. טוב , שלום"
היא מגישה לי את הצ`ק של הוריה, נפרדת לשלום ומשאירה אותי תוהה.
הם עצמם מחתנים ילדים, וזקוקים לעזרתם הכספית  של ההורים (הסבים) בשביל לצייד את ילדיהם. רחמנות.
 
כשהסקרנות גואה בי, אני ניגשת לבוס ושואלת אותו, איך זה שהוא פירגן כזאת הנחה משמעותית ללקוח חדש שאנחנו לא מכירים .
הבוס אמר לי , פשוט, האמא סיפרה לי שההורים שלה משלמים, והיא מבקשת שאני אתחשב כמה שאני יכול.
 
לעצמי חשבתי, לא פלא שהגבר מתנהג בצורה כ"כ בוטה. אם הוא לא מסוגל להלביש את ילדיו ונזקק לעזרת חמותו. כל האגו הגברי שלו מעורער. הוא חייב להתנהג בצורה כזאת כדי להוכיח מי הגבר בבית.
רחמנות.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
שבוע לאחר מכן, לאותה חנות, נכנסים זוג צעיר. הגבר מוביל עגלת תינוק, האשה אוחזת את התינוק בידיה.
הם מסבירים את מבוקשם, "באנו לקנות משהו שעוד לא נוצר, משהו יפייפה. כמו שקונים לחתן(?!). לא משנה המחיר"
המוכרת, חברתי לעבודה, מציעה להם מכל מיני מיטב החנות, אני עסוקה עם הרבה מאוד לקוחות אחרים, בכלל לא שמה לב לזוג הנ"ל שעומדים בפינה שמכילה את הסחורה הכי יקרה בחנות.
 לאחר כמעט שעה, המוכרת קוראת לי לחוות את דעתי. התייעצות מקצועית קצרה (כדאי לקצר כאן במילימיטר ושם ב2 וכו`) אני נותנת את האוקיי הסופי.
הלקוח רואה שהמוכרת זקוקה לאישור שלי, הוא חושב שאני אוכל לעזור לו עוד יותר ממנה, הוא הרי בא לקנות דה בסט, ולכן שואל האם יש עוד דברים שאוכל להציע לו, שיתאימו לו יותר. אני מעודדת את הלקוח בטון החלטי שהוא בידיים הטובות ביותר, המוכרת הנ"ל מבינה הרבה יותר ממני בקולקציה שהולכת היום, יען כי אני ישבתי בבית במשך השנה וחצי האחרונים בזמן שהיא התעדכנה ועבדה יום יום.
בכל זאת, הוא דורש שאעזור לו גם אני. אי לכך אני עושה את ההצגה שאני מחפשת. אני פוסלת כל דבר אחר ושוב חוזרת למה שהמוכרת הציעה. (הבחירה שלה אכן היתה מוצלחת)
הוא רוצה לסגור את העיסקה דווקא איתי (אלוקים! מדוע הוא קיבל את הרושם שאני בדרגה מעליה?! היא בסך הכל שאלה אותי שאלה אחת.   אני אכן מעליה :-) אבל ניסיתי לשדר לו ההיפך. לא הצליח לי)
הוא מבקש את המוצרים הנלווים הדרושים- הכי יקרים שקיימים(!)
הופה! מצוין. טוב שהוא מתעקש לסגור דווקא איתי ;-)  לא שאני מרויחה עליו אחוזים, אבל אוכל להוביל אותו לקניה עסיסית שתפרנס את הבוס לחודש הקרוב.
העיסקה נסגרת בקלות מפתיעה. ללא שום משא ומתן מצד הלקוח. ההיפך, הוא מוודא שוב שאני מדברת על ההיצע הכי יקר שקיים.
(מבטיחה לכם!)
 
היי, מה זה? הבוס קורא לי  לחדרו. 
הוא רוצה לדעת מה הלקוח קנה בסוף, אני, המאושרת מדווחת לו על גובה הסכום הנדיר בחנותנו.
הבוס כועס.   מה זה? למה למכור לו דברים שהוא לא צריך?!
הוא מוחק את פרטי העיסקה בעט, משנה אותם ובכך מוזיל את העסקה ברבע מחיר משמעותי.
ואני? נשארת עם הפה פתוח. 
אני מכירה את הבוס הזה כבר יותר מ6 שנים, מכירה את היושר והאמינות שלו. אבל בכל זאת. בכזה מקרה עוד לא נתקלתי.
הבוס מסביר במשפט אחד- הלקוח הזה לא משלם על הקניה. מישהו אחר התנדב לשלם, כיון שאין לו כסף.
?!
איזה אנשים!!! הוא רוצה את ההכי יקר. הכי יפה. מגיע לו את השירות הטוב ביותר על ידי כל המוכרות שעובדות באותה משמרת. תחפשו תחפשו אולי תמצאו משהו יקר יותר. טוב יותר.
חשבת אולי להתחשב במי שמשלם לך?
מאיפה העזות מצח להשתולל עם המחיר כשבעצם אתה מקבל תרומה?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
צאו וראו, איזה הפכים.
הזוג הראשון מבקש הנחה (כל אחד בדרכו שלו) כיון שלא הם אלו שמשלמים.
הזוג השני מבקש לקנות הכי יקר. כיון שלא הם אלו שמשלמים.
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
אנשים, מי יבינם?

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

קוביית רשימת הרשומות
קוביית אלבום
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל פ י ל פ ל י ת אלא אם צויין אחרת