88
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

קולינריא

פיצה מקמח רגיל ומלא - ללא גבינה צהובה

בלי גבינה צהובה? אז איזו מין פיצה זו? אז ככה: ראשית, מי שממש אוהב ומעדיף את הפיצה שלו עם גבינה צהובה, תמיד יכול להמיר את הגבינה הבולגרית בגבינה צהובה (עמק לייט או מוצרלה) אבל אני, מוזרה,  אוהבת פיצה אבל לא אוהבת גבינה צהובה, בעיקר לא כשהיא מותכת על הפיצה. מהמקום הזה, החלטתי לייצר לי את הפיצה שלי ובדרך להעניק לה עוד איזה ערך מוסף או שניים (קמח מלא, בצק מופחת שומן, ללא ביצים, בולגרית 5%). יצאה לי פיצה פיצוץ! כזו ששום פיצריה לא יכולה להציע לי גם לא בתוספת מחיר וכרטיס לקוח זהב אבל מה שכן...  "פוזה של דומינוס פיצה" יש עליה...
 
 
 כמות ל-4 פיצות קוטר 30 ס"מ
המצרכים

ההכנה

  1. 700 גר`  קמח לבן מנופה (שטיבל 5 למאפי שמרים)
  2. 300 גר` קמח מלא
  3. 2 כפות (20 גרם) שמרים יבשים
  4. 1 כף משפר אפייה (לא חובה) 
  5. 1 כף (10 גרם) סוכר
  6. 600 מ"ל מים פושרים
  7. 1 כפית שטוחה מלח
  8. 2 כפות חומץ 
  9. 50 גר` חמאה רכה (הולנדית/צרפתית  משובחת)

 

1-9 בקערת מערבל מערבבים את הקמח עם הסוכר, השמרים היבשים ומשפר האפיה. יוצרים גומה במרכז ויוצקים לתוכה את יתר החומרים למעט החמאה, המלח והחומץ. מעבדים עם וו לישה עד שהבצק ניתק מדפנות הקערה. מוסיפים תוך כדי ערבול את החמאה, המלח והחומץ, ממשיכים את פעולת המערבל כחצי דקה עד שמתקבל בצק רך ואחיד.
מכסים בניילון נצמד ומניחים לתפיחה למשך 30 דקות

להקטין את הבצק, לרדד, לחלץ בועות אוויר ולרפד בבצק את מגש הפיצה על כל קוטרו

לחמם רבע שעה מראש את התנור בחום גבוה 200ºC


לאפות אפייה חלקית 5 דקות - לא לכבות את התנור - להוציא, למרוח רוטב, לסדר את הירקות ולפזר מעל את הגבינה המגורדת
להשלים את האפייה: 15 דקות נוספות - עד שהגבינה מותכת/מזהיבה
 

טבלת ערכים תזונתיים והערות

 

למתכון

למנה (לפי חישוב של 8 מנות – 268.8 גר` כל מנה)

אנרגיה (קק"ל)

4454.00

556.70

חלבונים (גר`)

152.47

19.00

פחמימות (גר`)

800.35

100.00

שומנים (גר`)


שומן רווי

74.61


33.42

9.30


4.10

שומן חד בלתי רווי


שומן רב בלתי רווי

22.47


8.44

2.80


1.00

כולסטרול (מ"ג)

133.45

16.70

סיבים תזונתיים (גר`)

46.84

5.90

נתרן (מ"ג)

6046.30

755.70

סידן (מ"ג)

604.57

75.60

ברזל (מ"ג)

26.21

3.30

מגנזיום (מ"ג)

672.70

84.00

ויטמין C

80.00

10.00

ויטמין A (מק"ג)

950.26

118.80

קרוטן (מק"ג)

987.00

123.40

אשלגן  (מ"ג)

3828.36

478.50

זרחן (מ"ג)

2201.60

275.20

אבץ (מ"ג)

16.16

2.00

פוליאצין-חומצה פולית (מק"ג)

837.60

104.70

סה"כ גרמים

2150.00

268.8

הערות: 

למתכון של הפיצה הוספתי בחישוב מעט רוטב בסיסי שכולל עגבניה, 100 גרם רסק עגבניות, 1 כף שמן זית, 1 שום, מלח ופלפל ו-150 גרם גבינה בולגרית 5% שומן. המתכון הכולל ללא הרוטב מכיל 4025 קל`. כלומר הרוטב לא הוסיף הרבה. לתוספת של עוד 5 כפות עיגולי זיתים ערך קלורי של 150 קל ו-14 גרם שומן, ניתן גם להוסיף ירקות חיים או קלויים- ללא תוספת קלוריות רק תוספת מומלצת של סיבים תזונתיים ומינרליים. ניתן כמובן לחלק את הפיצה ליותר משתתפים, להוסיף סלט ירקות ליד או ירקות חתוכים, וזה יוזיל עד מאוד את הערך הקלורי של הארוחה.

 

בברכה

גליה פינקל, דיאטנית קלינית B.Sc

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

15 תגובות

טעימה בתמונות
בתרמומיקס
לתשומת לב הצליאקים

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Tami661 אלא אם צויין אחרת